Sairaalakassi(t)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä voi tulla itsestäänselvyytenä, mutta muistakaa ottaa imetysliivit mukaan. Pehmeät on kuulemma paremmat, koska niitä joutunee maidontulon vuoksi (suojat) pitämään yötäpäivää. Hokasin meinaan vasta itse, että ne täytyy muuten laittaa listaan myös :)
 
Täällä olisi nyt sairaalakassit aikas hyvin pakattuna.


Mun sairaalakassista löytyy tällä hetkellä:
  • nenäliinoja
  • hammasharja ja -tahna
  • kasvojen puhdistus- ja kosteutusaineet, hiusten pesu- ja muotoiluaineet, suihkusaippua (ja nämä kaikki jotain pieniä näyte- tai matkakokoja)
  • vauvakirja + kyniä + muistivihko
  • kirja
  • mp3-soitin jossa tsemppi-soittolista ja rentoutus-soittolista
  • terveyssiteitä
  • Lansinoh-voide pikkutuubi
  • alushousut (löysät puuvillaiset) x 2, sukat x 2
  • villasukat
  • imetysliivit ja kestoliivinsuojia sekä muutamat kertakäyttöiset
  • maidonkerääjä
  • rintakumit
  • korvatulpat
  • eväitä: suolakeksit, karkkipussi, suklaalevy, kuivattuja luumuja, Sisu-aski, pillimehuja.
  • kameran laturi
  • puhelimen laturi
Käsilaukustani löytyy aina:
  • neuvolakortti ja ns. synnytystoivelista & esitietolomake
  • kamera
  • puhelinmuistio
  • kännykkä
  • kukkaro
  • avaimet
  • kalenteri
  • särkylääkkeitä ja närästyslääkkeitä
Eli käsilaukun kun kanssa nappaa mukaan niin siellä on ehkä ne kaikkein tärkeimmät :wink


Vielä sitten lähdön koittaessa mun pitäisi pakata itselleni:
  • eväitä: pari leipää ja hedelmiä (oon nirso ja en välttämättä halua syödä sairaalan tarjoamia leipiä, niissä on kummiskin aina jotain hemmetin kinkkua tai makkaraa välissä ja vaikka sen ottaa pois niin koko leipä maistuu silti siltä......)
  • meikit
  • hiustenkuivain, suoristusrauta (lähinnä sitten kun kotiin lähtee ja haluaa itsensä laittaa ihmisen näköiseksi...)
  • kotiutumisvaatteet
Vauvalle on pakattuna kassiin joka on turvakaukalossa:
  • pieni viltti automatkaa varten
  • vaatekerta kokoa 56: body, puolipotkarit, college-haalari, myssy, tumput, sukat
  • harso x 2
  • muutama vaippa
  • tutti
  • ensilelu (miehen tuliainen talviselta Levin-reissultaan)

Miehelle pitää kanssa lähdön hetken koittaessa pakata:
  • eväitä (leivät, keksit, makeiset, pillimehut, energiapatukat)
  • vaihtovaatekerta (housut, paita, sukat, kalsarit)

Lisäksi automatkaa varten mun penkille laitetaan jätesäkkejä ja pyyhkeitä, jos vaikka lapsivedet menee kokonaan tai tihuttelee matkan aikana.
 
Muokattu viimeksi:
Nämä sun listat on Martuti ihan loistavia! Just tuskailen, että mitäs sinne laukkuun pitikään pakata ja nyt kun laitoit tuon listan, niin heti helpotti! :gen014
 
Pisteet niille jotka meinaa meikata tai suoristella hiuksia kun lähtevät sairaalasta...... :grin Vois aatel et itte olis nii väsyny (/turhautunu/ymym) sairaalas olosta, ettei tuu mietittyy/kiinnostuttua miltä näyttää kotimatkalla. Varmaan menee kaikki ylimääräset energiat sit vaa vauvaa ihmetelles.

Ite aion mennä hyvin yksinkertasella linjalla, niin on useimmat neuvonu ettei kannata tod ottaa juurikaan mitään turhaan mukaan. Ja mies kyllä sitten käy sairaalassa joka päivä, niin tuo mitä tarvitsee.
 
Ekalla sivulla tässä ketjussa on sellainen pitempi lista muistaakseni...
 
Miu88, mä olen sitten taas aina sellainen, että pitää varmuuden vuoksi olla kaikkea mahdollista mukana :grin
Enkä koskaan ole kokenut että se olisi jotenkin vaivalloista tai hankalaa, ennemmin päin vastoin.

Enkä mä tosiaan tiedä jaksanko meikata tai laittaa tukkaa kun kotiin lähdetään, mutta sen näkee sitten. Onpahan ainakin mukana, ei nekään nyt kamalasti tilaa vie tai paina paljoa.

Ja meillä tosiaan toiveissa saada perhehuone, niin siksi otettais mukaan jo heti kaikkea mahdollista, ettei miehen tarvitse turhaan sitä n. 60km matkaa (per suunta, eli yhteensä 120km) ajella tavaroiden takia.
 
Hyvä lista Martuti, hyödynsin sitä itsekin, kun juuri tein listan itselleni valmiiksi :) Pakkaamisen suoritan sitten vähän lähempänä vasta. Tosin meikkejä en ota kuin ripsarin mukaan ja hiustenhoitotavaroista vain hiusharjan - veikkaan, ettei tuo oma ulkonäkö kotimatkaa varten niin kauheasti kiinnosta. Kunhan sen verran, että ihmiseltä näyttää ja ettei nyt ihan totaalinen variksenpelätin ole :)

Omaan listaan lisäsin vielä kotimatkakassiin niitä vauvan puhdistusliinoja, jos vaikka joutuukin kesken kotimatkan (vaikka lyhyt onkin) sen vaipan vaihtamaan, niin saa pepun puhdistettua :)

Ja sitten mitä itse hokasin, mitä voin suositella muillekin, että jos teillä on mahdollista saada matka-tv:tä kännykkään (dna:lla on ainakin Welhon matka-tv), niin se on ihan näppärä, jos joutuu samaan huoneeseen muiden kanssa ja jos ei koko ajan jaksa lukea kirjaa. Voi sitten kuulokkeiden kanssa katsoa kännykästä telkkaria eikä tartte välittää siitä, mitä toinen katsoo + sinne voi tallentaa jo etukäteen jotain sarjoja tms. mitä voisi haluta katsoa sairaalassa ollessa. https://www.dna.fi/matkatv Tuo on siis itsellä jo nyt käytössä (sain sen puoli vuotta ilmaiseksi dna:lta) ja toimii hyvin & on näppärä. Kiva käpertyä välillä makkariin katsomaan omaa suosikkisarjaa tallennuksesta, kun mies katsoo jotain muuta olkkarissa sohvan vallaten :)
 
Mahtavaa että täältä löytyy hyviä vinkkeja ja Martuti sun listat on ihan loistavia :) Itse kuitenkin paniikinomaisesti alan pakata siinä vaiheessa kun pitäisi jo mennä ( :D hope not...) niin täältä saa nopeasti hyvät vinkit mitä ottaa mukaan. Itse lisään listaan ehkä ipadin, sillä voi datailla tarpeen mukaan, saa ehkä jotain kuvia ja oon toisinaan koukussa pasiansseihin niin voin pelata jos on ylimääräistä aikaa.. :) ja tosiaan kun puhelimen kautta ainakin saa netin niin voi katsella vaikka netflixistä sarjoja tai kuunnella musiikkia tms. Pitää vaan muistaa ottaa myös ne kuulokkeet mukaan ettei häiritse kaikkia muita naapureita siinä samalla :)
 
Hyviä vinkkejä! Lisäsin omaan kassiin vielä miehelle sukat ja t-paidan jos käy jokin äksidentti! :)
Omat housut kassista vielä puuttuu, kun kaikki ovat käytössä joihin voisin edes kuvitella änkeäväni lähdettäessä kotiin!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ Aika hyvä idea! Kyl se mieskin pahimmillaan (?) joutuu sen vuorokauden siellä roikkumaan, jos on pitkä prosessi. Täytyykin laittaa myös omaan sairaalakassiin - ottakoot sitten kotiin mukaan, kun pääsee kotiutumaan :) Lisään vielä kalsarit - ei sillä, että pelkäisin, että tulee housuun :grin, mutta voi olla kiva vaihtaa välissä puhtaat kalsarit, jos on pitkä odotus :)
 
Jee, sain siskolta sellasen kivan "olkalaukun" mihin pääsen pakkailemaan sairaalakamppeet valmiiks :) Tätä kassia/reppua siis metsästäneenä... oon niin pihi etten lähteny kaupoilta ettimään mitään kivaa niin siskolta tänään ruinasin lainaan(omaks) :grin
 
^ Mä oon pakannut ihan tuollaiseen putkikassiin... :grin Vauvan tavarat meni sellaiseen kangaskassiin, joka nököttää nyt turvakaukalossa.
 
Mulle ei oo tullut mieleenkään että miehelle pitäis pakata jotain :) Saa kyllä ite huolehtia omista tavaroitaan tai ehkä tärkein homma on pitää auton tankki koko ajan niin täynnä ettei tarvi käydä tankilla synnytykseen mennessä :) Ehkä mä voisin miehelle vinkata että pitää autossa varavaatteita - niin ainaki olis puhdas vaatekerta lähellä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mie varmaan laitan vauvan kotiutumisvaatteet samaan kun omat... tuskin kun ihelle tulee hirveitä pakattua :)
 
Mulla kanssa tuolla listalla, että miehelle vaihtovaatekerta mukaan. Se on vielä pakkaamatta, mutta mies saa ne sitten katsoa kun ollaan lähdössä. Menee samaan kassiin mun kamojen kanssa.
 
Ennen tätä päivää en oo uhrannu ajatustakaan sairaalakassille, mut nyt taidan ruveta pikkuhiljaa uhraan kun tuol neuvolaketjus jo kerroinkin et vauva on jo tosi alhaal.. Ennemmin se kassi sit lojuu tos monta viikkoo kun et ei ookaan kerenny sitä pakkaan ja sit saa synnärillä vääntää ukolle rautalangasta et mitä tuo ja niistäkin se unohtaa puolet!! :grin
 
Suosittelen. Tai ainakin tehdä lista valmiiksi mitä haluaa - ite just opastin miestä mistä lista löytyy, et mitä haluan tänne synnärille. Mut saa nyt katsoa mitä sieltä tulee..
 
Sain vihdoista viimein ostettua pari kassia mihin pakkaan toiseen omat ja toiseen vauvan kamat. Tein myös eilen listaa (käyttäen apuna tätä ketjua :) ) et mitäs sinne kassiin sit tulee. Tein listan ihan sitä varten että kun ei kaikkea voi ennen pakata niin vetelen sitä mukaa yli kun niitä sinne kassiin laitan. :) Alkaa uhkaavasti lähentyä toi la, jänskättää. :) Mutta siis hyvällä tavalla, mulla oli ennen jopa pieni pelko mut se on aika lailla lähtenyt.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu mulla kanssa kassin päällä on lista, oon siitä jo ruksinut yli ne mitä olen pakannut. Loput sitten pakkailen listan avulla lähdön hetken koittaessa... tai jos jostain syystä miehen pitää kassi pakata loppuun, niin saa listalta katsoa, mitä puuttuu.
 
Takaisin
Top