Rv ja kertynyt paino

Täällä nousu hidastunut menneellä 3 viikon jaksolla - tosin edelleen oli lisäystä 490g/viikko. Nyt lisäystä lähtöpainoon jotain 7 kiloa.
 
Täälläki nousu hidastunut. 7 kiloa tullut. Rv 29 alkoi tänään. Viime viikosta ei oo noussu ny ollenkaan.
 
rv28+3 ja 10kg tullu painoa lisää.. viimsimpien 4vko aikana viikko nousu ollu 1020g/vko.. saisi tasaantua.. :angry1
 
Täällä rv 28+5 ja painoa tuommoset + 11kg...kohta se varmaan rupee vielä nousee kohinalla kuten esikolta kun turvotus lisääntyy kauheaa vauhtia..
 
Rv 30+5 ja viimeisen kk aikana paino tippunu -280g/vko... Seuraavaan kertaan painon kuulema PITÄÄ olla noussu.. Hmm ja syön nyt jo 3h välein RD:n takia. Paino on kaikkiaan noussu 8,2kg alusta. Mut tuonne toiseen ketjuun laitoinkin et ylimääräiseen ultraan päästään moikkaamaan Pikkuista!
 
Voi hyvä tavaton. Mulla tänään rv 32+0 ja lisäpainoa kertynyt 19 kiloa. Viime viikkoina tullut kilo per viikko. Ei silti ihme kyllä tunnu mitenkään erityisen hankalalta vaikka normaalitilassa tämä olisi ihan järkyttävää.
 
Tuossa on pakko olla turvotusta mukana, muuten kg/viikko tarkoittaisi aika huimaa energiamäärää, muistaakseni 7000 kcal tekee n. 1 kg:n. Itselläni ei turvotuksia ole, sormuksetkaan ei vielä ahdista, niin paino noussut n. 5 kg. Tosin neuvolakorttiin merkittiin ekalla käynnillä paino, jonka olin punninnut keväällä korkeimmaksi lukemaksi, todellisuus oli ehkä 3 kg alhaisempi. Eli neuvolan laskujen mukaan painoa olisi tullut pari kiloa.
 
Mulla kans tullu 17 kiloa (kylläkin tasaisesti alusta asti) jo eikä turvotusta ollenkaan. Haluan uskoa :wink, että raskaushormonit lihottaa enimmäkseen (ehkäpä ennen raskautta lopettamani tupakanpoltto ja hidas aineenvaihdunta vaikuttaa myös - suurin syy toki, että tupakka korvattu karkilla :D). Sokeriarvot kuiteski edelleen tosi hyvät (ei yhtään yli menevää mittaustulosta eli aika tasaisena pysyy mun verensokeri, vaikka syön välillä miten sattuu). Päivittäinen kalorimäärä on ollut korkeintaan 2200-2300 kcal silloin, kun on tullu herkuteltua kahvileivällä ja lisäksi karkkia iltaisin. Pitää vain toivoa, että on enimmäkseen hormonaalisia kiloja niin ne lähtee sitten näppärästi myös pois, kuten edellisellä kerrallakin. Kyllähän sitä voisi kiinnittää huomiota tuohon syömiseen ainakin niiden herkkujen osalta, mutta ku se on niin mukava mässätä nyt sitä karkkia. :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä myös tasaannusta painonnousussa, vaikka tosiaan saisi nousta! Tuntuu etten muuta teekään kuin syö, syö ja syö, jatkuva täysiolo ja oon koittanut luopua kaikista kevyt jutuista, syödä täysrasvaista juustoa, juoda mehuja yms, mistä sais helposti energiaa, mutta äh..! Parisataa grammaa viikossa nousee jos sitäkään.

Pelottaa, että miten sit imetysaikana? Käsittääkseni imetys vaatii enempi energiaa kuin sikiön kasvu, eli jossei halua laihtua, pitäisi syödä vielä enemmän kuin nyt?! Aika mahdoton ajatus... plus millä ajalla, sitten kun siinä on se nyytti joka vaatii kaiken ajan ja energian..? :oops: Tarviin varmaan jonkun henk.koht. ruokkijan itselleni :rolleyes:
 
RV 31+0 ja paino tänään 73,5kg. Viimeksi neuvolassa punnittu rv 27+0 73kg, eli painon nousu rauhoittunut. Aiemmilla kerroilla puhuttiin aina tulleista kiloista, nyt vaihdettiin yksikkö grammoihin :) Muutos johtuu täysin radin aiheuttamasta ruokavalion muutoksesta. Täytyy kyllä myöntää, että olo on paljon parempi kun syö fiksummin. Mutta varmastikaan en olisi mitään muuttanut ruokailutottumuksissani, jos ei olisi ollut pakko.

Lähtöpaino 58kg ja tähän mennessä on tullut painoa lisää 15,5kg.
 
Hups, oli noussu viime käynniltä sitten 700kg/viikko. Yhtään ei ole kyllä lihonnut tai edes turvonnut olo. Nyt 29+0
 
Mulla on viikossa ollu painonnousu 500-700 g ihan alusta lähtien eli ei mitään yhtäkkisiä muutoksia ja tosiaan se mun syöminen ei ihan älytöntä ole, mutta jostain syystä mulla edellisen raskaudenki aikana nousi samalla tavalla heti alusta lähtien, vaikka molemmissa raskauksissa alun pahoinvointi oli niin kamalaa, ettei todellakaan voinut syödä mitään herkkuja, vaan kalorimäärät oli sen 1600-1800 kcal. Nyt tosin enemmän, mut ei sillti enempää paino nouse alkuun verrattuna. Ihan ihmeellistä.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt perjantaina kävin neuvolassa, kun olin rv 28+0 ja paino noussut ok. Lähtö painoon tullut nyt 5kg vaan lisää, mutt alkuun tippui aika lailla ni siihen nähden ihan ok. Hoitaja oli kyllä sitä mieltä, et mun painon pitäisi nousta enemmän. No kahden viikon päästä taas veuvolaan. :)
 
Parin päivän päästä poksuu rv 30 ja painoa tullut nyt pikkusen reilu 12kg..huoh :/ niin se vaan taas nousee kohisten..
 
Mullakin varmaan kymppi menny jo rikki (31+4). En oo uskaltanu käyä vaa'alla. Käyää sit viikon päästä ku on neuvola :p
 
Jahas, palattu takas ruotuun, elikkäs sf-mitoissa yläkäyrälle, ja itse asiassa jo sen yläpuolelle....Ja kahdessa viikossa painoa tullu lähes kilo viikkoa kohti. Olin itse sitä mieltä että olen ollut nää pari viikkoa hiukan huonoruokainen, ja aattelin, että kasvua olis tullu vaan vähän, vaan olin pahasti väärässä.
 
Täällä huomenna 31+0 ja painoa tullut nyt vajaat +14kg. Huh. Turvotusta kyllä vaan koko ajan enemmän! Tää alkaa näyttää samalta kun esikolta :S
 
Takaisin
Top