Rv ja kertynyt paino

Painoa on nyt 33+6 tullut noin 6 kiloa. Ihan sopivasti, kun lähtöpainokin jo oli ihan riittävän korkea.
Turvotusta on aika lailla käsissä ja jaloissa, vaikka tämä ei neuvolantädin mukaan voi olla mahdollista, kun sormukset kerran on vielä sormessa. Ei ottanut huomioon sitä, että ne ei enää mahdu pois. :wink
 
Mulla on nyt vko 34+5 ja kiloja tullu tasan +10 lähtöpainoon! Oon tyytyväinen ettei musta taaskaan tullu plussapalloa, vaikka ehtiihän tässä vielä... Kaikki paino on mahassa eikä turvotusta ole! Painon suhteen hyvä olla!
 
Mää en ymmärrä mihin tää mun 12kg on menny tässä mun kropassa. Joo jenkkakahvat on hivenen kasvanu ja naama pyöristyny, mutta kun tosi moni sanoo että ei susta kyllä huomaa että painoa ois tullu hirveesti ja sulla on aika pieni mahakin. Kai ne läskit on sit menny mun olemattomien pienten lihaksien tilalle, kun en oo päässy oikein koko raskausaika ees lenkille..
 
Mulla on paino lähtenyt 50kgsta ja nyt mennään lukemilla 69kg, eli oon onnistunut saavuttaan parikymmentä kiloa lisää.. En oikein jaksa ymmärtää, kun jokaisesta lapsesta on suht sama tullut, olen sitten katsonut syömisiäni tai en. Mä olen kyllä niin heikko itsekontrollissa, et oon monesti miettinyt, et rd olisi mulle ihan tuskaa. Tupakanpoltto kyl loppu, eikä alkoholikaan tee tiukkaa jättää, mutta sitten näitä fetaa ja Auraa tulee aina välillä syötyä, vaikka ei sais. Uskon joka tapauksessa tämän viidennen syntymän jälkeenkin painon pikkuhiljaa itsekseen palautuvan normaaliin.
 
35+6 +12kiloa ja kyllä sanomista tulee taas... Mulle on kyllä alkanut ihan nestettä kertyä ja paino nousee herkästi aina jos nukun huonosti, eikä niitä hyviä öitä oo viime aikoina ollu.
Nyt en enää jaksa välittää, kivut vie voiton painomurheista.
 
Oon kait minäki aurajuustoa ja fetaa syöny ja kaikkia muitaki pastöroituja tuorejuustoja. :) Mulla kans noussu paino tasaisesti, söin miten vain. Murehditaan sitten jälestä :P
 
Oon mäkin fetaa syönyt, aurajuustoo vain kuumissa ruuissa esim.kastikkeet jne. Painoo on nyt tullut se 9.5 kg. Ihmeen vähän, kun miettii että herkuttelen lähes päivittäin karkilla ja sipseillä ja turvotuksia ei oo ollut vaikka lisään suolaa lähes joka ruokaan, ja verenpaineetkin on pysyneet alhaisena.
 
Nyt on alkanut turvottaakkin, jalat on tukit, joihin jää painaumat löysistä villasukistakin... Todennäköisesti viimeisimmät lisäkilot siis tosta nesteestä... mutta ahdistaa silti nykyiset vaa'an lukemat! Lähes koko aikuisiän paino on alkanut nelosella, joka siis lähtöpainokin keväällä...nyt kiloja tullut jo 19 lisää ja vaaka näyttää 62kiloa!! Olo on tosi tukala ja valtava vaikka muut ihmettelee miten pieni muka olen, että maha vaan on pinkeä pallo eikä sitäkään edes huomaa takaapäin.
 
Kolibri, ajattele, että on kuulunutkin tulla kiloja, kun lähtöpaino oli tosi alhainen. Mulla lähtöpaino oli ylipainon puolella ja kohta 20 kg taas tullu. Mulla lähti viimeksi kaikki imettämällä. Sun raskauspaino tuskin edes ylipainon puolella, ainakaan paljoa. :)

Mun ongelma karkit, suolaset ja rasvaset herkut ei niinkään. Verenpaineet loistavat eikä sokereissa häikkää, ku niitä mittailen.
 
Mun lähtöpaino oli sama ku sun nykynen kolibri! Oon 167 pitkä eli onneksi en kuitenkaan ollu ylipainonen mutta kiloja on tullu jo 13 tähän mennessä!!! Vielä ois 8 vk jäljellä.. Oi voi..
 
Valion aura on kyl turvallinen syödä. Ainakin niiden omien sanojen mukaan sopii raskaana olevallekin. Se jotenki kuumennetaan ja pakataan niin ettei siitä listeriaa saa. Tietenkin se on sitten suolaista ja rasvaista jonka takia ei ehkä kauheesti kannata nauttia :-)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Valion Aurassa ei ole ainakaan 10 vuoteen listeriaa havaittu ja prosesseja seurataan tarkasti. Silti olen ymmärtänyt, että "turvallisia" ovat vain tuotteet, jotka voidaan kuumentaa pakkaamisen yhteydessä tai jotka on kovia. Pehmeässä juustoissa listeriaa voi kasvaa, jos se missä tahansa vaiheessa kuumennuksen jälkeen tarttuu maito-/juustomassaan.

Castelloa ja Valiota olen uskaltanut syödä. Eilen piti tehdä fetasalaatti, mutta kun avasin kreikkalaisen fetapaketin, sen reuna vihersi ja haisi villasukan sijaan sukkamehulta. Lensi roskiin. Leikkasin paketista etiketin, mutta voi olla että mies siivosi sen roskikseen.

Turvotuksen aiheuttamalle painon nousulle ei voi mitään, mutta se kyllä lähtee samantien. Itselle tullut ihan vähäistä turvotusta, joten tulleita painoja en voi sen syyksi laittaa, jos voisin niin en pystyisi painoa seuraamaankaan, se kun ei paljon kertoisi...
 
Minä olen kyllä jokaisessa raskaudessa juonu tankkimaitoa. Voihan sen listerian ihan yhtä hyvin saada vihanneksistakin.
 
No niin ja tänään jo +13 tällä viikolla siis 2 kiloa lisää... Onneksi on jo 36 viikkoa täynnä eihän tätä voi loputtomiin kertyä....
 
Turhia riskejä olisi tietysti hyvä välttää, mutta juustoissa on myös tuo toinen puoli, eli rasva. Vielä kun itse tykkäisin turhan useasti nauttia piparkakkuja aurajuustolla päällystettynä, niin voi miettiä, et mistähän niitä kiloja kertyy. Ja tietty turvotus myös, onhan niissä runsaasti suolaa. Onneks tästä nyt ei oo tullu mitään suurempia ongelmia painonnousun lisäks, ja itsehän nekin kilot kannan..
Karkkia mulla menis pussillinen päivässä ja suklaata lisäks niin paljon kun olisi vaan. Ja tietty karkeistakin se himo on just salmiakkiin, kaikista pahimpaan.. Onneks ei tarvi montaa viikkoo enään tuntea syyllisyyttä näistä. Eikä neuvolassa mulle oo paasattu painosta, lähtöpaino kuitenkin alipainoinen, eikä tosiaan neljästä aikaisemmasta raskaudesta poikkea mitenkään. Murehdin sitten, mikäli ei lähde synnytyksestä puolen vuoden sisään paino laskemaan.
Tässä loppuvaiheessa on muutenkin tuskaista olla, eikä oikein mikään tekeminen sujuvasti luonnistu, niin kyl kai se syöminen on yksi niistä ainoista iloista, mitä on jäljellä :-)
 
Niin siis listeriaa on saattanu löytyä herkemmin pastöroimattomista, pehmeistä juustoista. Niitä suositeltu kuumennettaviksi ennen syöntiä. Neuvolastaki asian varmistin niin sano, että saa syödä, jos pastöroitu eli silloin kuumentamistakaan ei tartte. Samoin graavilohta, jos ostaa tuoretiskistä eli korosti, että vakuumipakattu on se listeriaherkkä tuote. :)
 
Kannattaa muuten siellä kalatiskillä asioidessa varmistaa kalan pyyntipäivä eli tuoreus ja se, mistä on sinne tiskiin tullut... joissain kaupoissa kalatiskillä myytävät graavi- ja kylmäsavukalat meinaan siirtyy tiskiin vakuumipakkauksista... valitettavasti! Varsinkin joulunaikana kiireen ja ruuhkan keskellä..
 
Joo koitan olla stressaamatta liikaa painoasiaa, vaikka vaikeeta se välillä on.. en tosiaan näiden kertyneiden kilojen ja vauvan, istukan ja lapsiveden kanssakaan ole vielä minkään virallisten määritelmien mukaan liian iso, bmi ihan normi eli edelleen hintsun alle 22 -se on vaan tämä turvonnut olo ja se, kun ei oikein osaa olla tämän kokoisessa kehossa mitenkään päin!
 
Joo, osasta kaloja näkee että ovat tuoreita, toisista ei. Marketeissa pyyntipäivät voi hyvin olla 5 päivää sitten. Turun kauppahallista ostettiin juhannukseksi, ja oli 2 päivää aiemmin pyydettyä norjalaista merilohta. Uskalsin graavata.

joo, itsellä ei painoa hirveästi ole tullut, tosin lähtötilanteenkin bmi yli tuon 22, mutta kömpelyys on lisääntynyt. Vaikea huomata, ettei pysty tekemään asioita kuten ennen. Lattialta noustessakin käytän käsiä aikan paljon.
 
Raskausviikot 33+2 tänään ja plus 6kg tullut. :)

Kukaan ei usko että tammikuussa on laskettuaika kun olen niin pieni kuulemma. Kävely on ankkamaista ja olo tukala, mutta pakko myöntää että esikoisesta olin isompi ja maha ihan eri mallinen! Kyllä sitä mahaa siis kuitenkin löytyy..
Olen painoindeksitaulukkojen mukaan lievästi ylipainoinen jos miettii lähtötilannetta, mutta olen silti tällä hetkellä 4kg kevyempi kuin vuosi sitten jouluna! Joten tällä voi olla merkitystä jonkin verran. Yhtään en ole katsonut mitä syön.
varsinkin kun kuulin päivän jolloin minulla oli sokerirasitustestit, niin kaksi viikkoa ennen sitä aloin vaan vetämään himojen saattelemana kaksin käsin karkkia. Testit kuitenkin olivat kunnossa, onneksi :D
 
Takaisin
Top