Rv 12 ultra

No ei ja en tiedä lähimmistä ystävistä ketään kellä olisi. Olis kyllä ollut järkevä hankinta tähän kohtaan...
Joku oli laittanut, et 50€:lla oli tilannut sellaisen. Olis kyllä hintansa väärtti. No, josko sitä jaksaa vielä torstaihin asti. En vaan meinaa päästä yli tästä km/kkm-ajatuksesta...vielä viime viikolla jaksoin tsempata itseäni ja ajattelin, että kai esikoisenkin kohdalla on ollut näin oireetonta. Hitto kun ei muista... Arghhhhh! Taidan pitää hiljaiseloa täältä palstalta to asti ja tuun sit ilmoittamaan miten kävi. En jaksa enää itsekään omia juttujani...
 
Nyytikki ymmärrän kyllä että mietit onko kaikki hyvin. Raskauksia ei kannata verrata edelliseen. Esikoisen alkuraskaus oli hyvinkin oireetonta. Väsynyt vaan olin ja huippasi mutta mitään muuta oiretta ei ollut. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Nyt mulla oli paljon vaikeempi alkuraskaus
 
Minäkin mietin että onko mulla enää vauva elossa vatsassa. Lähinnä tuon kilpirauhasen takia, kun ajattelen että siksi oon liikatoiminnalla kun en oo enää oikealla tavalla raskaana. Tosin kohtu ehkä on jo vähän noussut ja kuvittelen tuntemani sen. Lohduttelen itseäni myös sillä, että mitään ei ole minusta ainakaan ulos vuotanut, eli kaikki voi olla hyvinkin. Mutta mutta ja jos jos jos. Torstaina loppuu mullakin tämä jossittelu. :nailbiting:
 
Nyytikki, mulla on kans ollu vuotoja ja tilasin dopplerin raskauskeijusta. Toimitus tuli päivässä ja hintaa oli tosiaan alle 50 e. Ensin en meinannu kuulla mitään eli epätoivo voi iskeä dopplerin takia, vaikka kaikki olisikin hyvin.
 
Minulla myös torstaina ensimmäinen ultra, jee!! Aika monella samana päivänä. Toivottavasti kaikki saa hyviä uutisia. :love7
 
:sad001 Tosiaan torstaita odotellessa...tää käy hakemassa jättisiteitä ja kaivaa Panacodit lääkekaapista. Täällä muuttui työpäivän mittaan ruskea tuhru veriseksi vuodoksi...
 
Meillä oli lennot myöhässä reissusta ja en kerennyt tämän päivän ultraan.. Ketään en saanut koko päivänä mistään numerosta kiinni, huoh! Huomenna uudestaan, toivottavasti saa ajan johonkin pian, tänään 12+4.
 
Mun täytyy nyt kommentoida, et ainakaan omalla kohdalla se pelko ja huoli ei kyllä helpottanut kuin hetkeksi sen nt-ultran jälkeen.. Siis tottakai onni ja ihanuus kuulla että kaikki on hyvin, mutta sit kuitenkin jo seuraavana päivänä palaa se sama huoli että onhan kaikki varmasti yhä hyvin, onkohan se pikkuinen pysynyt hengissä yms. Tuntuu että huoli on melkein voimakkaampaa nyt ekan ultran jälkeen, kun on nähnyt vauvan ja antanut hyvien uutisten jälkeen itsensä kiintyä jo siihen pikkutyyppiin sielä masussa. Eli samaa huolta taitaa olla läpi raskauden ja luulen et sen faktan kun hyväksyy niin on henkisesti helpompaa :-) Tiedostaa, että ne tunteet kuuluu asiaan mutta muistaa että ei se murehtiminen etukäteen kuitenkaan mitään auta. Tsemppiä kaikille!
 
No täytyy kyllä todeta että yhden keskenmenon jälkeen toisessa raskaudessa, josta esikoinen syntyi, en ollut yhtään niin huolissani nt-ultraa ennen enkä jälkeenkään, koska ei ollut mitään vuotoa. Kolmannessa raskaudessa ennen nt-ultraa alkoi vuodot, joita seurasi km ja nyt taas vuodot...eli kovin vaikea sitä on pitää mitään positiivista ajattelua yllä tässä tilanteessa, kun vuoto on jo menkkojen luokkaa. Odotan vain koska kipu lyö päälle...toivon vaan, että ajoittuisi iltaan, ettei töissä alkaisi ja mies olisi ehkä kotona ja pitäisi esikoiselle seuraa.
 
Unohdin tulla tänne kertomaan aijemmin, jotenkin tuntuu et ajatukset harhailee..
Mulle siis sanottiin ja kuvissa ihan selvästi näki että on sikiöpussin ja kohdun välissä verta. Ei osanneet sanoa mistä johtuu, vaikka yksi lääkäri oli sitä mieltä että koska oltiin mieheni kanssa harrastettu seksiä edellisenä päivänä ennen kuin koko vuoto edes alunperin alkoi, että se olisi sen aiheuttanut. Toinen lääkäri oli sitä mieltä ettei se voi tollasta vuotoa taas sit aiheuttaa. Mut joka tapauksessa, jos veri ei siellä lisäänny ei pitäisi olla huolta ja vauvalla pitäs olla kaikki ok, mut sit jos se lisääntyy (ja kuulema en voi sille mitään jos se lisääntyy) niin sit voi olla suuri riski et tulee km :arghh: Ja nyt sit määräs lepoa vaan ja et ei saa rasittaa lantion aluetta, joten seksi kielto vähintään viikolle 22, eli seuraavat 10vkoa (eikä me tässä muutenkaan oo mitään tehty sen jälkeen kun nää kaikki alko). Mut joo, tiedä miten jaksan koko raskauden kun näin alkuvaiheessa ei saa oikeen mitään enää tehdä. Uiminenkin kielletty kun pitää pitää huolta ettei mitään "ylimäärästä" tai bakteereja pääse sisälle..
Mut joo, ei mun tarkoitus oo valittaa, toivon vaan et lopuksi kaikki tää huoli ja odotus palkitaan ja tulee terve pieni ihminen :Heartred
En oo vielkään uskaltanut kertoa kellekään koko raskaudesta, ei oo mieskään kertonut. Kai se on pukeuduttava telttoihin sinne puoliväliin asti :bag:
 
Meillä oli nt-ultra viime viikolla ja aika toiveikkaana tulin sieltä. Tosin edelleen pieni pelko takaraivossa viime raskauden huonojen kokemusten vuoksi. Vähän helpotti kuitenkin. Oireettomille: ei mullakaan ole ollut yli viikkoon-pariin mitään oireita ja siellä se tyyppi köllötteli silti. Hematoomakin ultrassa havaittiin. Ei ole tähän päivään mennessä vuotanut, mutta varoittivat, että voi vuotaa eikä kannata sitten huolestua. Tarkistittamassa toki kannattaa käydä päivystyksessä, jos vuoto on runsasta. No, toivottavasti ei tulisi noita murheita. Kuulemma voi vuotaa sisäänpäinkin ja hävitä itsestään. Näistä hematoomista mulla ei ennestään olekaan mitään kokemusta.
 
Ultraa aikaistettiin vuodon vuoksi parilla päivällä. Sen verran oli jo vuotoa, että en kauheasti enää elätellyt toivoa.
Sponttaani km ja kotiin odottamaan että tyhjenee kokonaan. En erottanut ultrasta mitään alkiota, eikä lääkään mistään maininnut. Sanoi vaan että näyttäisi olevan jo tulossa kaikki loppukin raskausmateriaali ulos.
Että sellaista.
Ihanaa odotusta kaikille teille...poistun foirumilta.
 
Takaisin
Top