Rv 12 ultra

Eikös tämän ole jo ihan kohta ensimmäisillä? :grin
Mulla on kahden viikon päästä 23.9. Odotan että sais sen lasketunajan selville kun kaikki laskurit ja varhaisraskauden ultra näytti kaikki vähän eri ajankohtia. Sitten pääsis tuonne listallekin virallisesti. :happy:
 
Täällä kans 25.9.! Toivottavasti ei oo liian ajoissa ni ei tarvi moneen kertaan ajella Hyvinkäälle :) Ei sillä onhan se kiva nähdä vaaveli mutta jotenkin enempi odotan niitä potkuja kun ultraa (kunhan ultrassa vaan olis kaikki hyvin :/)
Kerron vielä "vinkin": mulla netposti käytössä kaikelle postille jonka sinne voi saada, sain esikoisen aikana sen kirjeen et kaikki Ok seuloissa illalla klo 18, eli aiemmin kuin postissa olisi tullut :)
 
Osaatteko sanoa mitä testejä Suomessa sen itse np-ultran lisäksi tehdään noissa seulonnoissa? Koitin täällä kysellä lääkäriltä, ja se sanoi että tolloin 12 viikon kohdalla tehdään vaan se ultra, ja sit jonkunmoinen verikoe olis vasta 16 viikon paikkeilla.
 
Suomessa siis eka seula: verikoe rv 9-11 (etsitään niitä down juttuja, Rh negatiivisuus, veriryhmiä ja hyppykupat samalla) ultra 11-13, sitten on rakenneultra joskus 19-23 kaiketi :) Muistan lukeneeni et jos ei ehi tuohon ekaan verikokeeseen niin sitten rv 15-16 voidaan myös ottaa joku näyte?
 
Ok, kiitos Jannski! Nuo hyppykupat multa vissiin on jo testattu, mutta täytyypä kysellä miksi ainakin noita down-kokeita ei saisi lisäksi jo tuossa vaiheessa. Olisihan se kiva poissulkea kaikki ikävät jutut mahdollisimman aikaisin.
 
Mut ultrattiin nyt w9 ekan kerran ekalla lääkärikäynnillä mutta seuraavaa pitää ootella sitte kuus viikkoa... Siinä sitä oottelua onki. Kolmen viikon päästä ois tapaaminen genetics osaston lääkärin kanssa, mutta en tiiä tekeekö ne tuota np ultraa, kun ei oo tuolla äippäpuolella vaan ihan eri kaupungissakin. Verikokeet varmaan kuitenki ottavat sillon. Enkä etes tiiä ultraako ne sitte kuuden viikon päästä etes...
 
Mitä siellä genetics osastolla tehdään, miksi siis sinne meet? Joku yleinen juttu siellä päin? :)
 
Oliko täällä muita helsinkiläisiä odottajia? Odottelen itse vielä aikaa ekaan ultraan ja olo on tosi malttamaton. Tänään 11+0. Soittelin kätilöopistolle ja lähetettä ei kuulemma vielä edes näkynyt mutta käskivät odotella aikaa rauhassa. Tässä on kuulemma hyvin vielä aikaa.. Osallistutaan siis seulaan. Tuleeko se aika sit vaan ihan muutaman päivän päähän vai miten muilla?
 
Mayapapaya, mulla myös 11+0 tänään ja ootellaan vielä kutsua naistenklinikalle.. kävin verikokeissa jo yli viikko sit ja vähä mietityttää et missä se kutsu viipyy:D
 
Täällä kanssa odotellaan Kättäriltä aikaa ultraan, nyt mennään 11+4. Kamalaa tää odottelu, mutta kai se aika sieltä tulee kun on tullakseen :D
 
Ihana et löyty heti muitakin malttamattomia odottelijoita, vaikka kurjaa et ne sit ilmeisesti aina lähettää ajat näin myöhään. Uskottava se silti varmaan on et ei auta kuin odottaa :sad001
 
Täällä myös malttamaton.. viikkoja 11+1 ja mä haluisin jo tietää et millon ultra ois... joka pv haaveillen ja kovasti odotellen postiluukulle kurkkii mut toistaseks joutunu vaa pettyy ku ei oo tullu kutsuu.. :/
 
Mites se on niin et te joudutte oottelee aikaa ja meillä pitää varata itse? Onko Helsingin alue niin suuri et helpompi lähettää kutsuja? Oletan siis että asutte jossain Helsingin suunnalla jos Kättärille aikaa odotatte :)
 
Kävin tänään ultrassa. Viikkoja nyt 11+3. Vauvalla kaikki normaalisti ja down-riski oli normaali. Minulta löytyi kuitenkin kohdusta pieni hematooma ja nyt mietityttää se. Mulla ei ole kuitenkaan ollut yhtään vuotoa. Onko kellään kokemuksia hematoomasta raskausaikana? Olen menossa maanantaina istukkabiopsiaan, sillä meiltä tutkitaan perinnöllistä sairautta, ja nyt mietin sitäkin, että onko keskenmenonriski suurempi tuon hematooman taki istukkabiopsiassa...
 
Takaisin
Top