Rv 12 ultra

Veeraanna, varmaan paras tapa taltioida on ihan ottaa kuvat kuvista kameralla ja laittaa kehitykseen :-) Ite ainakin saanut puhelimellakin ihan selkeät kuvat otettua ultrakuvista ja sit vielä voinut editoida valoisuutta ja kontrastia selkeämmäksi.
 
Me uskalletaan ehkä nyt siirtyä siihen normiodotustilaan, saimme äsken tietää että tällä hetkellä sikiö on ns normaali, mitä nyt tässä vaiheessa voi tietää. Eli positiivisen jännittyneenä ( kauhulla) odotamme nyt rakenneultraa. Eikä meidän tarvitse jännittää sukupuolta...
 
Nt-ultra tänään, kaikki ok. Kaveri nukkui kuten esikoinenkin aikanaan, mulle on ihan utopiaa liikkuva ja vilkas sikiö ultrassa. :D Viikkoja koon mukaan 13+0 ja la aikaistui 25.4., vaikkei lääkäri sitä osannutkaan laskea... Sanoi ensin että aikaistetaan, mutta kun alkoi laskea päivää, niin sitkeästi päätyi tulokseen, että la on 28.4.

Huvittavaa kuinka paljon tuo laskuvirhe mua ärsyttää, kun vauva voi kuitenkin syntyä 4 viikon haitarilla koska vaan. :)
 
Babuu, Meillä oli nyt 1.3 mutta esikoista odottaessa taisi olla 2.3.. Täysin terve tyttö syntyi ja on ollut jopa paljon edellä kehityksessä ikäistään eikä kertaakaan vielä ollut edes sairaana :-) Ei siis mitään moitetta terveydessä, ei iho-ongelmia, ei allergioita, ennemminkin poikkeuksellisen terve lapsi... Eli jos mietit onko syytä olla huolissaan niin tuskin! Nähtävästi voi vaihdella tuo turvotuksen määrä myös muista syistä ollen silti täysin normaalia.
 
Olin aikaisemmin maaliskuisissa kunnes nt-ultrassa la aika siirtyi kahdeksalla päivällä. Olin vähän ihmeissäni kunnes huomasin että simpat elää useamman päivän, tässä tapauksessa n.kolme. Tyttöä siis kuvittelen odottavani. Ei selvitetä sukupuolta kuitenkaan.

Turvotus oli 0,95 joten hyvä niin. Babuulle tiedoksi: kolme taitaa olla se "riskiraja" ja siihen pitää yhdistää erilaiset riskiluvut. Jos ei ultraaja mitään huomauttanut niin tuskin on hätää.

Seuraava etappi marraskuun loppupuolella rakenneultra. Vähän jännittää nyt jo.
 
Tervetuloa mukaan huhtikuun odottajiin, Iltatähti. Sinulla taitaa jännittää syntyykö lapsi oikeasti sitten kuitenkin maaliskuussa - vai meneekö se vielä LA ylitsekin...
 
Babuu, oli meilläkin nt 2,1 mm, mutta ei lisääntynyttä riskiä. Muut arvot olivat siis hyvät. Luin jostain, että tuon niskaturvotuksen määrä vaihtelee raskausviikkojen mukaan, toiset on käyneet aiemmin ja toiset myöhäisemmillä viikoilla. Ja jos veriarvot oli hyvät, niin ollaan tyytyväisiä! Onhan se riski tän ikäisellä (35) jo aika suuri muutenkin, ainakin itsestä se tuntuu melko isolta. Nyt riski 1:327 vrt Babuu 1:13000. :wink
 
Ei meillä oo mennyt vielä miksikää esikoisen. Säilytän niitä kansiossa. Mun mielestä kaikki valo teki niille huonoa
 
Mulla ollu ekan babyn ultrakuva kehyksissä pöydällä siitä asti kun sen melkeen 2vuotta sitten käteeni sain, eikä ainakaan viellä oo mihinkään haalistunut. Kuulema voi kyllä myös kellastua nuo kuvat. On meillä siitä kuvat otettu ja skannattu mut kyl tuo alkuperäinen on ihan ku uusi vielläkin :)
 
Tervetuloa mukaan huhtikuun odottajiin, Iltatähti. Sinulla taitaa jännittää syntyykö lapsi oikeasti sitten kuitenkin maaliskuussa - vai meneekö se vielä LA ylitsekin...
No joo, la oli melkoista laskettu 30.3 ja siirtyi ultrassa 7.4. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, vauva syntyy 9.4
 
No joo, la oli melkoista laskettu 30.3 ja siirtyi ultrassa 7.4. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, vauva syntyy 9.4
Voi jestas tätä puhelinta! Piti jatkaa vielä että tämän isoveli aikanaan tuli maailmaan kaksi päivää yliaikaisena 8.4.
Lapsille tulee siis aika tarkkaan 10 vuotta ikäeroa :)
 
Joko on muille tullut seulojen lopulliset tulokset? Eli nt-arvo+verikoe. Mulle tuli jo tänään. Eli down riski 1:60 000 ja 18 trisomia riski 1:100 000. Tosi hyvät tulokset siis, ja kuulemma minun ikäryhmässä selvästi keskiarvoa paremmat. :)
 
En oo tainnukkaan sanoo että mullaki riskiluvut oli normaalit eli ei aiheuttanut mitään jatkotutkimuksia.
 
Meille tuli hämmästyttävän nopeesti ne tulokset kotiin. Ultrassa sanottiin, että menee noin viikko, no olivatkin jo kahden päivän päästä postilaatikossa eli ovat siis heti seuraavana päivänä postittanut. Kerrankin voi kyllä sano et oli nopeaa palvelua :D ja tämä siis HUSin aluella
 
Me nähtiin kaikki luvut jo siellä ultrassa. Ultraaja esitteli ja samalla selitti mitä eri luvut tarkoittivat. Ikäriski oli 1:280 ja down 1:20 000. Muut luvut jotain 1:100 000. Näin Tampereella. Kertoi samalla rajat jotka aiheuttavat jatkotutkimuksia mutta en muista enää niitä kun ei vaikuttanut meihin.
 
Husin alueella ei kai tulekaan. Ainakaan ite en saanut mitään lukuja, kirjeen vain jossa todettiin ettei kohonnutta riskiä. Mutta mitään lukuja en oo kyllä saanut tai kukaan kertonut.
 
Takaisin
Top