Voi minä todellakin tarvin vertaistukea! Nyt olen ollut sairaslomalla viikon ja ruokavalio on ollut jotain ihan hirveää. Hävettää edes kirjoittaa tänne, mutta aion silti, jospa omatkin silmät avautuisi... Oon syönyt kolme pakettia "töhnämunia", kolme suklaalevyä, pussillisen karkkia, kaksi pizzaa ja rullakebabin.

Enkä oikeestaan hirveästi muuta. No, ONNEKSI tämä ei ole mun ihan normaalia arkea. Normaalisti syön töissä suht terveellisesti, ja niinä päivinä ei tule kotonakaan herkuteltua. Vapaapäivinä sen sijaan oon huono laittamaan ruokaa kotona ja paikkaan herkuilla ja noutoruoalla. Olen kans aamupala- ja lounasihminen, eli mun ruokailut painottuu aamuun ja päivään. Iltaisin harvoin syön mitään. MUTTA, teen vuorotyötä eli rytmi on tosi epäsäännöllinen ja varsinkin yövuoroon otan herkästi melkein aina herkkuja mukaan. Se on tosi huono tapa.
Mulle iso motivaattori on mies, ja koska hänkin on nyt syönyt huonommin, niin kyllähän se tarttuu. Ehdotinkin hänelle, että otettaisiin nyt kahden kuukauden tsemppi, ei noutoruokaa tai herkkuja. Ollaan joskus oltu puolikin vuotta kokonaan herkkulakossa ja se meni kyllä ihan hyvin. Syksyllä ja talvella tehtiin yhdessä myös enemmän ruokaa, niin että mun vapaapäivinä syötiin yhdessä illalla kun mies tuli töistä. Nyt keväällä se on vähän jäänyt, ja toki kun teen paljon iltapainotteisesti töitä, niin harvemmin olen edes kotona silloin, kun mies on.
Olen normaalipainoinen (58/160) ja arkiliikuntaa tulee aika paljon, mutta saliharrastus jäi vuosi sitten, enkä ole vieläkään sinne palannut (vaikka mies käy pari kolme kertaa viikossa, että voisin kyllä lyöttäytyä mukaan). Lenkkeilyn aloittamista suunnittelen jatkuvasti, mutta huono kunto ja lihaskunto haittaa. Hevosiahan minulla on eli ratsastan jonkun verran. Kaipaisin lenkkikaveria, ruokakaveria ja ylipäänsä jotakin, joka viestittelisi mun kanssa ja jolle voisi kertoa omista fiiliksistä, jakaa liikuntaonnistumisia ja reseptejä ja saada siis vertaistukea. Yksin en saa hirveästi aikaan.
Mutta tykkään salaateista ja tänään söin salaattia, eli jee, paluu normaalimpaan on alkamassa.
//Ylläpito on muokannut viestiä. Mm. WhatsApp-ryhmien perään huhuilu on foorumin säännöissä kielletty.