Ruokapäiväkirja..

Puuro mustikkakeitto banaani riisipiirakka protskujauhe

Rahka marjajuoma(rahkaa n.1dl soijamaito soijaprotskuj. mustaherukkaa)

Jauhelihakeitto, Näkkäri, vaaleeleipä metukalla ja juustolla

Rahkamarjajuoma porkkana näkkäri juusto metukka

Salaatti kanakastike(basilika tomaatti kurkku motzarellaa wokkivihannes kookoskerma kana jäävuorisalaatti)
Yrttivoipatongista 2 "siivua"

Kunnes pokka petti ja laatikot kolis... pe☆keleen kummittelevat irtokarkit plus puol suklaalevyy tai en uskalla ees kattoo menikö enemmän kun heitin äkkiä pöydälle kun kuuman perunan. Help.. :D
 
Kun vertaa teihin muihin niin herraisä syön paaaaaljoooon! Silti oon aina nälkänen vaikee uskoo.. tänään en oo muutakun tunnin vaunulenkillä käyny. Saunan jälkeen on vielä tiikerijäätelöö
ruplattaakohan tänään miten pahasti?
 
Aamulla ruissarii (marg., juusto, kurkku) ja A+ mustikkajugurttii

Lounaaks spagettivuoan jämät

Välipalaks teet ja puol levyy suklaat

Päivälliseks jauhelihakastiket, perunaa, tomaattii ja kurkkuu. Join maitoo

Iltapalaks ruissarii perus täytteil, novellee ja toine levyn puolikas (shit.... :D)

Päiväjumppana peittojen heilutteluu ja join tänää muute 2,5l vettä plus muut juomat :) Huomasin heti et vaikutti positiivisesti maidontuloon!
 
Voisin kirjoitella tänne päivittäin ihan vaan nostattaakseni teidän fiiliksiä, jotka jaksatte syödä jotenkin terveellisesti...

Tämä päivä on sisältänyt aamiaisen (sämpylä ja mutakakkua) sekä ravintolapäivällisen (possupihviä ja bataattilohkoja, valkosuklaapannacottaa ja mangosorbetia). Että näin. Jos vaikka sitten huomenna vähän tsemppais...
 
On tullut hieman taukoa taas kun pieni on köhinyt ja oma huomio on niin kohdistunut häneen että tuskin enää muistaa mitä pisti suuhunsa.

Tänään aamiaseksi paahdettua reissumiestä, kurkulla ja juustolla, banaani, jugurtti, vihreää teetä, suklaata. Ja lasi myös tuoremehua.
Lounaaksi pastaa eli tuoreista tomaateista tehty sörsseli italialaisittain ja tuoretta basilikaa ja mozzarellaa siihen päälle. Sitten välipalaksi banaania ja jugurttia ja pullo tummaa alkoholitonta olutta, lisää teetä ja tietty vettä. Olen koittanut juoda enemmän vettä. Pidän aina sängyn vieressä puolen litran vesipulloa jota täytän päivän mittaan tai aina yöksi.
Illaksi tulossa keitto jonka sipulit jo keitin viime yönä raikastamaan huoneilmaa.
Tämä ketju kyllä auttaa miettimään syömisiä. Puuroa olen saanut keitettyä vasta kerran tähän mennessä ja sekin illalla mutta se on kyllä kovasti tavoitteena saada aamiaisen joukkoon.
 
Mä unohdin kirjata eilisen, mut tässäpä se nyt tulee :)

Aamupala: Jälleen ruisleipää margariinilla, juustolla ja kurkulla. A+ mustikkajogurttii ja vettä

Yhdistetty lounas&päivällinen: lihamureketta, perunamuusia, salaattia ja vettä. Oltiin asuntoesittelyissä, ni ei keretty syömään. Lapset oli mummin ja pappan luona sillä aikaa

"Välipala": Kun haettiin lapset ni syötiin teen kanssa pullaa, kääretorttua ja keksejä

Illalla: Ruisleipä samanlaisena ku aamulla ja novellea

Huoh.. Jos nyt taas koittais palata ruotuun ja vähentää noita herkkuja ku oon ny ainakin kolmatta päivää mählänny...

Tän päivän syömingit kirjaan illalla, nyt meneillään "yö"imetys, vielä hetkeks nukkumaan---->
 
Eilen, aamulla kaurapuuroa, välipalaksi jugurtti ja mandariini, lounas lauantaisia burritoja ja salaattia, päivällinen naudan lehtipihvi, maustevoi ja v-sipulikermaperunat ja illaksi vielä mansikka Skyr ja pari hapankorppua.

Tämä aamu lähti käyntiin kaurapuurolla, lounaaksi varmaan ruissaria ja tonnikalaa, päivälliseksi teen broileripastaa.. lopuista en vielä tiedä :)

Itsekin juon silloin tällöin (ehkä 1-2 kertaa kuussaa )alkoholitonta olutta, lähikaupan valikoima vaan on hieman suppea täällä. Sellaista tulee ostettua kuin Becks, se on mun mielestä paljon parempaa kuin nuo perinteiset Koffit, Karjalat ym vaikka onkin alkoholiton. Mukava saunajuomana ottaa.
 
Lauantai meni mässäillessä, OMG. Oli piirakoita, suklaakakkua, sipsejä, keksejä, suklaata, juustoja, mehua, limsaa, etc. You name it, I ate it.

Eilen aamulla oli perinteinen riisipap+hedelmiä+muroja, iso kuppi teetä ja vettä.
Välipalaksi kourallinen viinirypäleitä.
Lounaaksi katkarapurisotto ja salaattia. Vettä.
Välipalaksi keksejä, suklaata, sipsejä ja teetä. Tosi terveellistä, mutta ah, niin hyvää. :D
Iltapalaksi kasviskeittoa ja pikkupizzaa. Maitoa.
Iltapalaksi juustoleipä, teetä ja vettä.
Yöllä tuli juotua ihan hillittömästi vettä.

Tänään aamupalaksi sama riisipap+hedelmiä+muroja, iso kuppi teetä ja vettä.
Tänään skarppaan. :)
 
Jee sentään Libra tykkää syömisestä :grin
eilen vähän taas mokkapalukkaa väänsin,onse vaan hyvää!
Minunkin varsin pitää testata tuo alkoholiton olut kun käy jo melkein suussa maistumaan kun kerrotte :wacky:
 
Loppuviikko meni suunnilleen sellaista ruokavaliota noudattaen, että joka toinen "ateria" oli suklaata, karkkia, jätskiä tai sipsejä. Päätinkin sitten, että alotan herkuttoman helmikuun ja tänään päivä 2 :D Siis aivan pakko päästä irti tästä sokerikoukusta, jossa oon ollu tiukasti kiinni synnytyksen jälkeen. Kävin myös lauantaina liittymässä pitkästä aikaa kuntosalille.

Tänään syöty vasta aamupuuro ja juotu teetä + vettä. Mutta ehtiihän sitä vielä vaikka mitä :wink
 
Muutama päivä meni ilman ylimääräistä sokeria tällä sokeriholistilla kun pojallakin oli vähän helpompaa. Nyt sitten käskin miehen tuoda jäätelöä kaupasta kun harmittaa kitinän paluu. Harmi kun ei osaa syödä vain vähän herkkuja. Tai edes vain yhden päivän ilman, että koko loppuviikko on hirveitä himokohtauksia ja tekee mieli mennä keskellä yötäkin vaunujen kanssa mäkkärin drive through kaistalle pehmistä noutamaan.
 
Muokattu viimeksi:
Aamupala tänään tasan sitä samaa ku aina ennenki, ruissarii ja mustikkajogurttii. Kup teet ja! Pitäisköhän joskus syödä jotain muuta vaihteeks? :D

Lounaaksi täysjyväpastaa ja jauhelihakastiketta, vettä juomaks

Välipalaks teetä, omenaa ja pari kaurakeksii

Päivälliseks valmistumassa täysjyväpastaa, kana-kermakastiketta ja salaattia. Ruokajuomana varmaan vettä

Iltapalaks vois hakea vaikka karjalanpiirakoita ja tehdä siihen munavoita
 
Tää päivä oli aika hyvä!

Aamupalalla perinteiset ruisleivät päällisineen.
Lounas riisiä ja kanakastiketta.
Iltapäiväkahvi ja kaksi keksivohvelia.
Päivällinen hernekeittoa ja kaksi näkkäriä.
Iltapalaksi ruisleivät juustolla ja margariinilla sekä mandariini.

Edelleen liian vähän kasviksia, mutta herkkusaldo kohtuullinen.
 
Aamulla 2 kuppia kahvia ja smootie. Reenin jälkeen whey ja maustamatonta kanaa ja raejuustoa. Päivällä syötiin täysjyvä spagettia ja itse tehtyä pastakastiketta ( tomaattimurskaa, purjoa, tomaattia ja naudanjauhelihaa) illalla 2 palaa ruisleipää ( juustoa, kinkkua ja kurkkua päällä) raejuustoa ja muutama pähkinä. Niin ja lasi tuoremehua, vettä 4 litraa. :) Mää niin vihaan tuota meijän jääkaappia!!!! Se oli taas jäädyttänyt kurkun semmoiseksi että sillä tappais jonku jos sillä löis.. Argh!!! lämpötilakin on kaikkein lämpimin mitä koko kapistukseen saa!?
 
tipitii.. meillä vanhassa kämpässä jääkaappi teki tuota ja vähän sen jälkeen sanoi lopullisesti työsopimuksen irti... Eli ei ihan normaalia taida olla?

Eilisen päivitinkin jo osittain, illalla söin vielä kaurapuuroa ja välipalaksi taisi mennä jugurttia ja omena.

Tämän päivän ruokailut näyttänee tältä:

Aamulla vanilja-skyr ja puolikas ruissari juustolla, kaksi iiisoa kuppia kahvia. On muuten jännä, miten on tottunut siihen puuroon. Tässä yrittänyt muka vaihtelun vuoksi syödä jotain muutakin niin johan on viimeistään jo illalla ikävä kaurapuuroo tms. Jotenkin jää ihan tyhjä olo..mukamas :)

Lounaaksi eilistä kanapastaa.

Välipalaksi varmaan jugurttia, omenaa tms.

Päivälliseksi teen lohikeittoa.

Noh..kun se aamu meni skyrin ja leivän kera niin enköhän mä illasta vedä puuroa nassuun :)
 
Juu tännään sielä oli kananmunat jäässä.. Otin sen munan käteen ja lämmäytin niin lujaa tiskipöytään ku lähti niin pikkusen vaa kuori halkes! Hienoa :wink eiköhän tuo jääkaappi vetele viimesiä :D
Omat syömiset: Aamulla kahvia ja maitorahkaa, puolikas banaani. Reenin jälkeen whey ja eilistä spagettihässäkkää. Päivälliselle syötiin seitä, paistettua porkkanaa, salaattia ja raejuustoa. Nyt illalla 2 palaa ruisleipää ja jos söis vaikka vähän lisää raejuustoa :D vettä taas juotu se 4 litraa!
 
Mulla on nyt ollut pienen syömiset mielessä ensisijalla kun se korvike piti ottaa lisäksi että paino nousisi.

Hyvin on mennyt mutta aluksi tietty jänskätti miten menee. Isosti pulautti eilen ja tänään kaiketi kun maha tuli liian täyteen.

Olen koittanut tietty itsekin tankata. Aamiaiseksi, kefiriä 2 pulloa per päivä, tuoremehua,reissumiestä juustolla ja suklaata. Sitten päiväruuaksi lihakeittoa jota on niin paljon että söin vielä monta annosta illaksi ja nyt se on ainakin syöty. Juomana tummaa alkoholitonta olutta pari pulloa.

Suklaata vedin myös ja banaania välissä. Rinnoista tulee ihan hyvin maitoa. Minusta tuntuu että on hyvä että se korvike on lisänä niin imetysvälit piteni ja siten omat rinnat on täydempiä aina kun seuraavan kerran imettää. Pieni tyhjentää tissit jokatapauksessa aina aluksi ennen kuin korvikepulloa edes tarjoan. Ehkä syy siihen ettei tule mitään mahajuttuja korvikkeesta on se että pieni on jo melkein 4kk vanha ja maha ehkä kehittyneempi kuin jos olisi aloittanut korvikkeen kun hän oli pienempi. Tällaista olen täällä miettinyt ja huomenna koitan syödä entistä enemmän. Lihakeitossa oli kyllä vaikka kuinka myös vihanneksia.
 
Takaisin
Top