Ruokapäiväkirja..

Mymme

Puuhakas puhuja
Libra this is for you :)
Kuka ottaa haasteen vastaan? Kirjataan ylös päivän syömingit (ja juomingit?)
Eikä liian vakavaa...

Mulla päivä alkoi munalla, kananmunalla. Kupilla kahvia ja palalla reissaria jossa päällä juustoa, paprikaa ja kurkkua.

Lounaaksi tonnikalasalaatti ananaksella, paprikalla, kurkulla ja raejuustolla. Kyytipoikana vichyä.

Välipalaksi rahkaa sokerittomalla mehulla maustettuna. Vihreää minttuteetä.

Äsken söin yhden tortillan ja iltapalaks ajattelin tehdä mustikka-banaanismoothien.
 
Voih, haluaisin osallistua tähän, mutten kehtaa ikuistaa tekstimuotoon kaikkea tätä mässäilyä. Vielä joku päivä kun ei tarvi ylläpitää sokerilla jonkinlaista vireystilaa.... nytkin syön karkkeja, jotka piti syödä vieraiden kanssa muttei ehditty ja ainoa rajoitus johon kykenin on se, että suussa voi olla vaan yksi karkki kerralla (=miehelläkin on mahikset ehtiä syödä muutama karkki)
 
Tää on tosi hyvä! Kannustaa (ehkä) muitakin vähän miettimään et kuinka monta levyä suklaata viittii päivässä vetää jos se pitää myöntää täällä kaikille :D

Mulla aamupala oli kaura-ruispuuro mehukeitolla ja raejuustolla. Pari kuppia kahvia ja pala suklaata.

Välipalaks banaani ja appelsiini.

Lounaaks riisiä ja lihakastiketta + salaattia.

Välipala skyr-rahka.

Illalla meinaan vielä syödä puuroa. Oon ihan koukussa :D
 
En tajuu miten kukaan selvii noin vähällä ruualla kun mymme!!!? :D
Tohon 5välipalaa lisää ja päivälliseks joku kunnon liharuoka ni sit ehkä menettelee.
*röyh* taijampa mennä syömää,pistän imetyksen piikkii :wacky:
 
Ps. Minäkin oon koukussa puuroon mustikkakeitolla ja raejuustolla. Ja nyt se soijaprotskujauhe siihen lisäks viel
 
Ei oo ollu nälän tunnetta, että hyvin sit vissiin? ;D
Ja oikeesti pari viikkoa sitten mun aamupala, lounas, välipala, välipalan jälkiruoka, päivällinen, iltapala ja yöpala koostui suklaasta..!
 
Loistavaa!! Odottakaas niin laitan kuulkaas koko ruokakomeuden tänne, kunhan typy nukahtaa. :)
 
Okei, no, typyhän tipahtikin saman tien, vaikka olin varautunut istumaan tuolla pimeässä seuraavat puolituntia.:D

Aamulla oli ihan jumalaton nälkä, joten kahmaisin kitaani kreikkalaista jugurttia (0%) sotkettuna vehnäpapiin (mikähän tuo on suomeksi? Joku puuron ja jugurtin sekoitus, jota vauvat syövät), omenan ja kulhollisen muroja (suklaahipuilla :D). Tuoppi rooibosteetä.

"Joutessani" siivosin huushollin, kun tyttö nukkui. :cool:

Aamupäivällä söin "terveysmuffinssin" ja kaksi (2) palaa Ritterin rusina-pähkinäsuklaata rooibosteen kanssa. Ja mandariinin. Njam!

Tässä välissä lankutin sekä jumppasin hikipäässä ja sydän kurkussa 10 min, kunnes typy kaipasi seuraa. Session jälkeen jalat tutisten palkitsin itseni kahdella (2) sipsilastulla. :p

Lounaaksi oli sitä kasviskeittoa ja ruisleipää kinkku-juusto-kurkku täytteellä. Juomaksi lasi maitoa ja puoli litraa vettä.

Välipalaksi olisin valmistanut yrttiteetä ja ottanut muutaman pähkinän, mutten ehtinyt niitä syödä, joten kaappisin käteeni mandariinin ulosmennessä. Suklaa jäi kaappiin!! :smiley-angelic002 Join puoli litraa vettä.

Nyt illalliseksi miehen valmistaman "terveyspizzan" ja paljon salaattia. Ja treenaan vatsalihaksia katsomalla töllöstä The Wrong Mens - ihan hillittömän hauska TV-sarja, suosittelen! :)

Iltapalaksi varmaankin otan kamomillateetä, banaanin ja kaksi (2...tai 5) keksiä. Tai jos oikein tsemppaan, otan keitetyn kananmunan, omenan ja ruisleipää. :smiley-angelic008
 
Muokattu viimeksi:
Ooo! Mäkin voisin :)

Eli aamupalaksi ruisleipäpala juustolla ja light-limsaa

Lounas unohtui ku huolehdin vaan et pojat saa syötyy ennen muskarii :D

Välipalaks syötiin Jiin kans viinirypälei (tai kiilikypälei niinku hän ite sanoo :D) ja mä join kupin teetä (ilman sokerii tai hunajaa ku oon luojan kiitos päässy muutama vuos sit eroon niistä teen joukossa)

Päivälliseks kinkkukiusausta ja salaattia

Nyt nenän edes taas teekuppi ja iltapalaks voisin syödä ruissarin juustolla ja vaiks kananmunalla :)
 
Kai munki pitää, varsinkin kun oon päässy siitä suklaasta eroon.. :)

Aamupalaks pari paahtoleipää juustolla ja kinkulla ja tuoppi vettä

Iltapäivällä kanacaesar-salaattia ja patonkia, juomaksi tuoppi appelsiinituoremehua.

Illalla lisää samaa salaattia, tuoppi vettä ja liian monta keksiä.

Iltapalaks ajattelin lakritsijäätelöä. :D

Tajusin just, etten mä nyt vissiin ihan hirveesti syö.. :eek:
 
Aamulla puuroa raejuustolla, ja vettä ja kahvia kaksinkäsin! Aamupäivällä ja päivällä/ipäivällä eiliset pizzanjämät raejuustokukkuralla. Siis "pizzan". Tein eilen sellasta et pohjassa pelkkää kananmunaa, täytteenä 10%nautajauhis, sipuli, juusto, tomaatti. Oli kyllä hyvvööö ja protskut kohillaan myös, ei mitää hiilarimättöö :wink

Siiit illemmalla 2xreissarii normitäytteet, maitoo. Ja viel illemmalla viel paahtoleipää tonnaritäytteellä, kevytglögii. Ja vettä tietty pitkin päivää. Ja nii pari hedelmääki söin... Ja seuraan et syön n. 1500-2000kcal päivässä. Ja jalkareeni salilla aamupäivällä.

Mut joo kyl ihmiset syö aika vähän. Et ei mikää ihme jos kilot karissu :D mulla vielä +2,5kg, vaikka syöny ja liikkunukki iha ok :D
 
Minäkin voisin osallistua vaikka viime ajat tuntuu etten ole syönyt tarpeeksi mutta suklaata sitäkin enemmän. Suklaa on varmaan se ainut epäterveellinen osa minun ruokavaliota.

Aamu alkoi tosi myöhään sillä pikkuinen nukkui kehdossaan vain 4 tuntia viime yönä ja sitten oli nisässä kiinni ties kuinka kauan että nukuin huonosti koko yön. Otin siis takaisin menetettyä unta aamupäivällä ja pikkumies oli kuin iloinen peipponen ja kihersi ja naureskeli minut lopulta hereille. Otin siis aamaiseksi vain pari lasia maitoa ja puoli levyä suklaata kun oli jo aika laittaa lounasta.

Sitten laitoin lounaaksi ns. pitsaleipiä uunissa. Eli leipiä jonka päälle voi mättää kaikenlaista pitsankaltaista eli minulla oli oliiviöljyä, tomaattisosetta, kirsikkatomaatteja ja mozzarellaa. Vetäisin ne maidon kanssa. Olen jotenkin tosi maitokissa näinä päivinä ja taas piti ottaa päälle suklaata.

Päivä meni tosi nopeasti kai kun olin niin väsynyt. Pieni ei nukahtanut enää päiväunille kun oli saanut nukkua aamulla niin paljon ja keksin sitten jossain vaiheessa että saan hänet viihtymään itsekseen jos laitan hänet katsomaan lastenpiirrettyjä suomeksi tai hollanniksi. Aion kokeilla tätä jatkossakin kun pitää tehdä kotitöitä.

Illaksi tein vihanneskeittoa jossa oli palsternakkaa, perunoita, punajuuria, porkkanoita ja sipulia. Leipää päälle ja sitten join pullollisen kotikaljaa eli alkoholitonta tummaa olutta jota saa Lidlistä.

Tänään unohtu täysin syödä hedelmiä ja menen nyt vielä kaapille kun vihdoin on tätä omaa aikaa kun nukutus sujui tänään hyvin ja jäin roikkumaan nettiin. Eli syön varmaan banaanin, mandariinin ja viinirypäleitä koska vielä on vähän nälkä.
 
Noh jos kerron mitä mä söin eilen... ei oo kauhean hmmm.. terveellistä.

Aamukahvi ja vitskut.

Joskus puoliltä päivin katoin Kettua ja lounastin juusto voileivän ja rahkan.

Neljän pintaan kaksi kalapuikkoa :D (menin miehen eväille) ja pari juustoleipää.

Illalla söin viel ruisleipäsen Salkkareit katellessä.

Vettä tulee juotua sit aika reilusti ja niin, vähän chilipähkinöit :D

Eli leipää ja leipää... mä syön tosi harvoin lämmintäruokaa, ja useimmiten mun päivällinen on salaatti kalalisukkeella eli lohta tai tonnikalaa (eilen tosin jäi syömättä), pastaa (nuudeleita) ja wokkivihanneksia (mut nekin sit kylmänä) ja hedelmät kuuluu usein mun päivään, ei kyllä eilen.

Mulla onkin sit opeteltavaa tässä, kun poika kasvaa, et opetan syömään "kunnolla", vaik mies nyt syökin sit ihan reippaasti.
 
Nonniin.. melkoinen aihe, ettenkö sanoisi :)

Pieni pohjutustus tulevaan olisi ehkä paikallaan. Eli meillä mennään vielä täysimetyskellä (esiselitys isohkolle kalorimäärälle..oikeesti, suurin osa teistä ei syö mitääää, kuinka te jaksatte?? :)) Lisäksi esikoinen on opettanut meille aika säännöllisen ruokailurytmin ja hänkin oli eilen kotona. Aamu-ja iltapala on mulla melkein aina sama, joskus toki jotain muuta ja voin sen silloin erikseen täällä mainita. Välipalat on myös hyvin samantapaisia.. Peruskotiruokaa suositaan meillä, eikä ole mitään erikoisruokavalioita.

Eli aamulla ja illalla kaurapuuroa, keitän esikoiselle melkein joka aamu ja ilta jotain puuroa ja siinä samalla tulee sitten tehtyä itsellekin. Lisukkeena Keiju 75% silmä. Pitäis varmaan itsekin opetella syömään jonkun marjakeiton tms. kanssa niin saisi vähän vaihtelua, lapselle kyllä laitan keittoa kaveriksi, että sitä olisi siinä tarjolla. Aamulla join myös kaksi kuppia maitokahvia.

Lounaaksi edellispäivän kanakeittoa. Yleensä pyrin edellispäivänä tekemään päivällistä sen verran, että riittäisi ainakin lapselle myös lounaaksi, jos ei ole hoidossa. Noh, eihän sitä aina jää, riippuu niin ruuasta. Jos ei ole niin syön yleensä lounaaksi leipää, tonnikalaa ja jugurttia tms. Joskus salaattia, jos on edellispäivältä jäänyt. Tehdään monesti iso satsi salaattia valmiiksi, pari päivää säilyy kaapissa ihan hyvin.

Päivälliseksi keitettyä perunaa ja jauhelihakastiketta ja salaattia.

Ruokajuomana mulla on useimmiten rasvaton maito, sitä menee lasi, joskus kaksi/ruokailu. Vettä pyrin juomaan pitkin päivää, about 1,5 litraa menee varmaan yhteensä.

Välipaloja menee päivästä riippuan 1 tai 2 (Eilen 2). Yleensä se on jugurttia, kuten eilen ja joku hedelmä tai rahkaa.

Mä olen joskus käyttänyt kiloklubin sivuja kalorinlaskuun, varsinkin imetyksen alussa kävin sinne laittamassa vähän päivän ruokia, jotta tiedän saavani tarpeeksi. Kaloreita tuli eilen 1850 ja laitoin mielestäni annoskoot hieman yläkanttiin. Suurin osa mun päivistä on aika samanlaisia ja kalorimääräkin silloin about sama, sanoisinko että voi heittää helposti sen +/-400 kcal, riippuen lounaasta ja päivällisestä. Ja joskus tulee sitten herkuteltuakin.. tuohon eiliseen kalorimäärään suklaalevy niin sehän tekee jo 2900 kcal :D

Huoh, tulipa sepostus... No, ei tarvi selitellä syömisiään enää seuraavina päivinä :)
 
Aamutähti, todella ihanaa, että osallistuit! Mietinkin, että liittyisipä tähän ketjuun muitakin täysimettäjiä, koska olen todella painiskellut ruokavalioni kanssa, että saan riittävästi kaloreita. Tuntuu, että syön tai suunnittelen syömistä koko ajan, vaikka rakastan kyllä hyvää ruokaa, mutta silti. :grin Ja minusta on tooooodella vaikeaa syödä terveellisesti niin ettei ole nälkä, kun aikaa kokkailuun on rajallisesti. Ja varsinkin jos vielä liikkuukin. Etkös sinäkin mmmustikka, ole täysimettäjä?
 
Täytyy vielä tuohon lisätä, että synnytyksestä paino -18 kg. Jouluna irroittelin ihan kunnolla, silloin tuli kilo lisää mutta lähti kyllä aika nopeasti poiskin :) Ja en ole tosiaan varsinaisesti edes yrittänyt laihduttaa, yrittänyt jättää ainoastaan ylimääräiset herkut pois ja muuten ihan perusruokaa. Välillä, varsinkin väsyneenä on kyllä pakko niitä herkkujakin saada.
 
Minä syön minkä kulutan, eikä oo tarvinnu nälissään olla!
Tän päivän menu;
Aamulla iso muki kahvia ja kaks paahdettua ruisleipää juustolla,kinkulla ja rehuilla. (Vettä litra)

Äsken paistoin kinkkumunakkaan salaatin seuraks ja nyt nautin jälkkäriä; minttuteetä ja neljä (!!!) kaurakeksiä. Hainpahan myös banskun.

Uunissa muhii karjalanpaisti, seuraks keitän perunaa ja porkkanaa. Ei voi laittaa samaan astiaan paistin kanssa porkkanaa, ku mies ei pysty syömään. Lautaselle tulee tietty myös salaattia ja tuoppiin maitoo. Ruuan jälkeen aina kahvi.

Illalla haluan marjarahkaa! Nams ja maiskis! Ja mies toi hyviä appelsiineja, semmosen syön kans. Ja muki vihreetä teetä!

Vettä ja vichya menee pitkin päivää..
 
Niiin minäkin oon täysimettäjä :D Ja tosiaan kalorilaskurissa pidän kirjaa syömisistä, koska oon kiinnostunut ollu aina ravintoasioista ja muutenkin :) Laitoin vähä alakanttiin tossa aikasemmassa viestissä. Syön kyllä tällä hetkellä vähintään 1600-1700kcal... :D En pidä mitään isoja vajeita, just sen takia et maidontuotanto ei vähenis, kun liikuttuakin tulee. Ja oon pienikokonen, sen takia kaloritarvekkaan ei oo niin suuri.

Mut toi kalorilaskuri tosiaan helpottaa sitä et muistaa sit syödäkkin hedelmiä, marjoja ja vihanneksia tarpeeks päivittäin ja et protsku/hiilari/rasva suhteet pysyy suht kohillaan. :D Mä tykkään kyttäillä näitä juttuja :D

Mut huomaan kyllä et saa syödä enemmän, vaikka syö usein, niin nälkä kiusaa useemmin jotenkin... Tuo poika vie mun energiat :D
 
Takaisin
Top