Ruokajuttuja

Me syödään aikalailla samoja ruokia aina, vauvan mukaan teen ja sitten lisään omiimme mitä nyt milloinkin :)
Mausteita myös käytetään, hyvä valikoima meiralta suolattomia.
Eilen meillä oli lättykestit, olipa kivvaa vaikka ei niitä montaa vauvalla suuhun mennyt, äiti kyllä söi omiaan 5 :rolleyes:

Rintamaitoa / varmasti korvikekin käy
Muna
Jauhoja
Leivinjauhe ripaus
Banaani
Kookosöljyä liraus

Päälle mansikkasosetta

Nam nam!
 
Meillä karkeampi ruoka ei uppoa ollenkaan. Yökkäily alkaa samoin tein. No mennään hienomalla ja yritetään aina välillä uudestaan. Myös puolukkaa sisältävä marjasose ei uppoa, vissiin liian hapanta Välillä ruokaa menee ihan tuhottomasti ja välillä ei uppoo ei sitten mikään.
 
Sama täällä kuin tiukuliisalla, välillä menee jättiannoksia ja välillä vain muutama lusikallinen. Minä en ainakaan ole keksinyt mitään syytä vaihtelevalle ruokahalulle, kai se on vaan ominaista näille pienille. Tissi sentään maistuu aina ja usein. :)
 
Meillä taas muuten syödään mutta aamupalat ei kelpaa, teen mitä vaan niin ei. Aamulla kyllä heräillään hartaasti tissitellen että liekkö sitten maha liian täynnä...
 
Meillä aamu ja iltapuuro tökkivät joskus mutta sitkeästi olen tarjonnut koska joskus kuitenkin menee ihan hyvinkin. En oikein tiedä mitä antais tilalle jos se puuro ei sit menis ollenkaan. Hampaiden tullessa olen huomannut ruoan maistuvan huonommin, mutta muuten taitaa mennä :) Välipaloja ei juurikaan syödä!
 
Meilläkin aamupala on se, joka uppoo huonoiten. Melko vaihtelevasti tarjoan eri juttuja, esim. kasvissosetta, smoothieta, tuoretta hedelmää... joskuspa on syöty pelkkiä maissinaksujakin :rolleyes: Ehdottomasti ainakin puoli tuntia pitää saada rauhassa leikkiä ennenkuin voi edes harkita syövänsä :p
 
Meillä menee aamupuuro yleensä ihan hyvin, mut sama täällä, että esimerkiksi näin uima-aamuina, kun on pakko tulla puurolle heti herättyä, ei oikein uppoa. Ehkä tulee liian pian aamumaidon perään.
 
Hellis; Tunnustan: Naksuja vejellään täälläkin nykyään antaumuksella :oops: Älyttömän kätevää jos haluu pieneksi hetkeksi puuhaa tytölle :wink En kuitenkaan ole sortunut julkisille paikoille maissinaksu pussi kainalossa :wink
Tänään kävin tytön kanssa kaksistaan kaupassa ja meillä oli niin ku kaikki loppu ja piti ostaa kärritolkulla...mutta kuitenkin, niitä sitten kotona koitin jääkaappiin laitella ( eikä millään meinannut loppua tulla ) ja kappas vaan apuri oli valmis auttamaan...kaatoi maitotölkin lattialle, siis avatun :facepalm: mutta tilanteen pelasti naksut, äiti sai loput laiteltu rauhassa kaappiin ja siivottua lattian :happy:
 
Meillä on vissiiin ihan oikeasti suursyömäri, kun aamupuurotkin maistuu vallan mainiosti vaikka olis just saatu maitoa. Äitin poika, tykkää syömisestä. ❤ Maissinaksut maistuu myös meillä, mutta niistä tehdään selvää niin älyttömän nopeasti.. Itse olen tarjonnut pojalle porkkanaa, jos tarvii vaikka saada tehtyä jotain ja poika viihtymään jonkun aikaa. Porkkanaa tykkää nikertää ja pyöritellä porkkanasilppua suussaan. Kehitetään suun motoriikkaa samalla. :)
 
Meillä ei olla vielä testattu maissinaksuja. Mitä merkkiä suosittelette?
 
Kokeiltiin Hipp-merkkisiä viljanaksuja, mutta ne suli melko huonosti suussa eivätkä oikein olleet tytön mieleen. Ruislandian ruisnaksuista ja Laatupaakarin maissinaksuista tyttö tykkää. Ruisnaksutkin huonommin suussa sulavia. Maissinaksut sulaa helpoiten.
 
  • Tykkään
Reaktiot: NM
Hmph... meillä ollaan näköjään syömälakossa.. aamupuurosta menee 1/4, jätin välipalan pois josko ruoka uppois paremmin, ei uppoa, ruokaakin menee se max. 1/4, iltapalaa ehkä n. 1/2 purkkia ja velli uppoaa 3/4 verran aikamoisen kikkailun kautta... Maitoakaan ei hirveästi mene päivässä, että sillä mahaansa täyttäisi, n. 0,5 l päivässä yöpullo mukaan lukien. Onkohan nyt näin, että kun on kaikkea opittu ihan hirveästi viime aikoina ja maailma auennut liikkumisen myötä niin ei malteta syödä.
 
NM: Real snacksin Junior luomumaissinaksut Ne on sellaisia hieman isompia ja suorempia kuin Laatupaakarin. Molempia meillä syödään, mutta jos valinnanvaraa on, niin Juniorit lähtee ostoskoriin.

Tiukuliisa, saattaa hyvinkin olla! Kokoajan kun pitää harjoitella uusia taitoja, niin se syömäänkin rauhoittuminen voi olla hankalaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: NM
Minä oon joskus itse "herkutellut" noilla maissinaksuilla kun ei ollut herkkuhimoon muuta tarjolla. aika pahviltahan ne maistuvat, mutta syötäviä :D
 
Meillä naksusuosikki on Talk-muru. Löytyy murohyllystä. Sisältää ruista, kauraa ja ohraa JA vähän suolaa :/ Oon silti antanut, mutta maltillisia määriä. Tyttö tykkää ihan hulluna. Noilla on myös hyvä treenata pinsettiotetta ja ovat edullisia.
 
No ni, nyt meillä on totaalikieltäytyjä. Mikään, siis yhtään mikään ei käy. Lusikan nähdessäänkin jätkän suu menee hyvin tiukasti kiinni. Sormiruokailu ei onnistu. Vaikka kaikki mahdollinen suuhun meneekin, niin jos eteen tai kätösiin tulee jotain syötäväksi kelpaavaa, niin vanhingossakaan se ei mene suuta kohti. Ainoa mikä kelpaa on maito ja velli, eli kaikki minkä saa pullossa. Ei kelpaa herkkusoseetkaan. Kipeä tuo ei ole, hampaita ei ole tulossa, ylähampaat nimittäin puhkes viikko sitten, yöt nukkuu, ei kiukuttele, on iloinen oma itsensä ja touhuaa normaalisti. Kakkaa normaalisti (vaikken ymmärrä mistä sitä tavaraa tulee, kun ei syö) ja pissaa normaalisti. Täys mysteeri tapaus. Maidolla ja vellillä siis eletään, kokeillaan hedelmäsoseella välillä jos menis. Edes soseesta tehty jäätelö ei kelpaa. Onko kellään vinkkejä tähän??? Hieman paskamutsifiilis nostaa päätään nyt...
 
Ettei korvissakaan ole mitään sitten? Meillä nimittäin korvat ei oireillu mitenkään, ainut "oire" oli en syö !
Tai voihan se vaan olla jokin vaihe, ettei ruoka vaan kiinnosta. Turha siitä on itseään syytellä, koska olethan sinä tarjonnut kuitenkin monenlaista myös sormiruokaa. Jännä kyllä ettei itse omin sorminkaan mikään mene suuhun kun tosiaan kaikkihan sinne täytyy tunkea. Onneksi juo maitoa ja syö velliä! Jospa se nyt vaan vaatii aikaa, toivon mukaan hänelle kohta maistuis :)
 
Takaisin
Top