Ruokajuttuja

Ravintolasta, onneksi meidän poika suostuu tarvittaessa syöttämiseen, vaikka kotona osittain syökin itse. Yleensä on tyytyväinen jos saa leipää tai raksuja napostella omin käsin ihmisten ilmoilla. Puuro on melkein se pahin, sitä aina tahtoo syödä itsekin, ja vaikka lusikka menee ihan nätisti suuhun, lautaselta ottaminen hakee vielä aika pahasti :D Ja pahimman nälän mentyä ohi alkaa ruoka lennellä..
 
Meidän poitsu yllätti mut tossa männä viikolla ja veteli haarukalla rakettispaghettia menemään :joyful: Meillä poitsu pääosin syö itse sormin, koska MINÄ ITTE!, joten lopettaa syömisen, kun on täynnä. Joskus vielä tarjoan jotain siihen ezpz-alustalle jäänyttä sapuskaa ja silloin pyörittää päätään, jos ei halua :)
 
Mitkä on teidän taaperoiden lempiruokia? Jos sais vähän vinkkiä mitä vois itsekin kokeilla tarjota.

Meillä suurta herkkua on esikypsytetyt maissit (tietysti keitettynä kypsäksi ja leikattuna irti tähkästä) Niitä napostelis vaikka kuinka paljon.
Keitetyt porkkana tikut
Kaikki juustot
Makaronilaatikko
Keitetty kananmuna
 
Meillä maistuu parhaiten basmatiriisi & paistettu lohi, banaanibroileri (mm. currylla ja juustokuminalla maustettuun broilerikastikkeeseen lisätään lopuksi suurta herkkua banaania & ranskankermaa ja kuumennetaan hetki), munakas, raejuusto, maustamaton jogurtti (sillä saa pelastettua vähän epäilyttävämmänkin kastikkeen :happy:), makaroni. Hedelmiä ja vihanneksia sitten tietty myös.
 
Lähes mikä tahansa minkä nenän eteen laittaa.. Eritoten avokado, banaani, raejuusto, leipä ja tsatsiki lomalla, tofu.
 
Maustamaton jugurtti, raejuusto ja kermajuustot. Ja kaikki sokeriherkut on huippuhyviä, vaikka niitä saa tietty tosi harvoin. Kanaa ja kalaa söisi vaikka kuinka. Valkosipulikermaperunat on myös yleensä maistuneet kumman hyvin! Äidin ja iskän lautaselta ruoat on aina parempia.
 
Oltiin juuri minilomalla Edinburghissa. Sen perusteella lempiruokia on tällä hetkellä ranskikset, paneroitu kala ja sipulirenkaat :wacky: Ravintoloissa syödessä oli vaihtoehdot välillä vähissä. Ja tietty haluttiin jotain sellaista, jonka myös syö. Ilman suolaa toki tilattiin (ja saatiin) annokset, eli ei ehkä niin epäterveellistä kuitenkaan tämmöinen lyhyt irto-otto kun oli kyseessä :angelic:
 
Pikku-apina tykkää melkein mistä tahansa mun tekemästä. Einesruoat ei kelpaa, ois kyllä välillä kiva jos suostuis esim. reissussa pistämään purkkiruoan naamaan. Mut ei niin ei. Banaani, mikä tahansa leipä, bataattiranskikset, tofu, peruna, jauhelihahommat ja vesimeloni on parhautta. Yritän tehdä yhtenä tai kahtena päivänä viikossa jotain liharuokaa ja muina päivinä kasvista, ja oon melko hyvin suoriutunut tavoitteessa. Maitotuotteetkin on nyt pois allergiaepäilyjen takia, mutta eipä se ole muuttanut oikeestaan mitään - kevytmaito on vaihtunut kaurajuomaan ja ruokakerma kaurakermaan. Mulla on kyllä omat kahvimaidot, koska kaurajuoma on mun mielestä vaan äklöä, vaikka pojalle se näyttää uppoavan mainiosti.
 
Me kun ollaan nyt reissussa niin syödään niin ja näin :wink Tyttö on syönyt makkaraa ja kokonaisen pehmiksen tänään :) Yritin ottaa jätskiä pois niin tyttö pisti tosissaan vastaan, joten anti mennä kun lomalla kerta ollaan :) Kaikki muut herkut onkin syöty sit salaa ettei vaan tyttö huomaa :D
 
Takaisin
Top