Ruokahimot ja mieliteot

Salmiakki on mun himoni muuten ollut. En ole ajatellut sitä aiemmin niin kun muutenkin tykkään, ja pahoinvoinnin yllättäessä oli paras nopea apu jopa töissä ulkona napata. Mutta tarkemmin ku ajattelee oon himoinnu ja valkannut kaupasta karkeiksi (jos oon ostanu) kaikkia turkinpippureita, kaatissäkkejä yms :D toki tykkään niistä muutenkin mutta en oo juuri ostellu..

Mulla on yhtä-äkkiä kasvanu hirveesti ruokhalu. Oon yleensä varsin pieniruokanen ja nyt määrät kasvanut kovasti. Aamullakin hirveä nälkä kun taas yleensä en saa aamupalaa millään alas. Herkkujakin oon vähän liikaa syönyt, ku muutto vienyt voimat.

Tänään on tullu vedettyä marjoja ihan urakalla; banaani ja maitoa kaveriksi ja sauvasekoittimella juotavaksi. Vähän pelottaa kun jossain luki että mustikka lisää ummetusta, saa nähä miten käy :D

Makeaa tekee mieli. Melkein joka päivä menee jotain herkkua. Hieman jopa alkanut ahdistaa... Ei nuo nyt mitään överimääriä ole mitä vedän, mutta sellaista turhaa kuitenkin.

Täällä herkuttelu vähä alkan mennä överiks. Jotaa herkkua joka päivä. Olin kyl semmonen karkkihiiri jo ennen raskauttaki. Mut tosi paljon aina aivot himoitsee jotaa suolasta syötävää.. :D

Nyt on semmosii "pakko saada" herkkuja ollu Kindermunat, jäätee (sekä persikka että sitruuna, jälkimmäistä lasissa juuri :D) ja vadelmapillimehut. :D tai melkeenpä mehu ylipäätään.

Olin toisspäivänä yhillä kutsuilla minne äitini oli tehny tarjottavaksi voileipäkakun, lihaversion. Vedin kaks suht reilua palaa, koska se on maailman parasta! <3 äiskän kakut ihan parhaita!

Söin myös kaks palaa aivan törkeen ihanaa mustikkapiirakkaa, ahmatti mikä ahmatti. :D sit tulin kotii ja joku 4h ni söin ilta/yöpalaks lasagnettee.. ihan hävettää :D

Mulla taas syöminen vähentynyt ja annoskoko pienenee koko ajan. Verrattuna esim kuukauden takaiseen. Mieli tekerittäin sekä suolaista että makeaa. Kovasti kuuntelen mitä kroppa toivoo... kertoo mitä tarvitaan.

Miäki kovasti oon yrittän pitää annoskoon pienehkönä ja välillä yritän vaa olla syömättä vaikka maha kuinka huutaa nälkää. Pari tuntii syömisestä saattaa tulla uuestaa olevinaa nälkä, etenki iltaisin ennen nukkumaan käyntiä joskus yhdentoista maissa, mutta sen nälän annan odottaa aamuun, en halua ruveta öisin syöpöttelee :D kerran oon raskauden aikana keskellä yötä noussu sängystä ja käyny syömässä ku niiiin hitoksee teki mieli riisimuroja kylmän maidon kera :D en ollu viel nukahtan siin kohtaa ni saan anteeks. :D

Ohhhhhh. Energiajuoma! Red Devil. <3 odotan päivää kun saan taas nauttia yhden. Harmi ku ei oo limpparia ton makusina. :D

Tai BATTERY JUNGLED! en kestä. Oon hetkinen hmmmmm.. lokakuusta asti ollu juomatta energiajuomia, vissiinkin. Sitä ennen meni vähä liiankin kanssa. Uutena vuotena maistoin suullisen miehen omasta ku niin hitoksee teki mieli.. oli ostanu sokeritonta litkua, not good.

Oon nyt ollu ilman alkoholia, tupakkaa, energiajuomia... ihanat nautinnot.. :D Siideriä välillä ikävä, energiajuomia kans. Tupakkaaki toki, mutta se lakko jää pitämään synnytyksen jälkeenkin. :)

SodaStreamillähän on energiajuoma myös. Voisko se olla vaan energiajuoman makusta?

Tiiättekö minä yks yö näin unta dooleys-pullosta :D hitsi että se olisi himottanut nyt monta päivää :/

Se on SodaStreamin yks energiajuoma ainaki on hyihyihyi.. :s alkoholia nauttiessa en tykkää jos viinan maku puskee läpi, toi SodaStreamin energiajuoma maistuu sille ku kossubatteryyn ois lorahtan liikaa kossua verrattaen batteryyn. :D tai sit oon vahingossa juonu useempaa otteesee jonku toisen mukista ku ollu tota SodaStreamin omaa tarjolla. :D

Just tossa viime viikolla siivoilin kaappeja, yli puol pulloa meni kyseistä uutetta roskikseen, päiväys vanha jo.

Täällä tekee kans ihan sairaasti mieli energiajuomaa. Varsinkin sokeriton battery! Join 8 vuotta energiajuomia päivittäin ja ihme kyllä jätin ne pois heti kun tein plussatestin. On se vaan ihme et vieläkin tekee mieli vaikka ollut 21 viikkoa ilman!

Mulle neuvolatäti sanoi energia juomasta seuraavaa, yksi juoma vastaa kahta kuppia kahvia. Minkä saa nauttia päivässä raskauden aikana. Tähän mennessä olen kieltäytynyt niistä. En enään, vaikka en ihan välttikseen kokonaan sitä nauti kumminkaan.

Tukholma risteilyllä menomatkalla tää mamma veti överit buffassa. Mies katseli kauhuissaan mun syömistä. Eka alkupalaa, 3 lautasellista lihoja ja salaattia kastikkeiden kera. Lopuksi vedin 4 passion hedelmä pannacottaa, jäätölöö ja after eight leivoksia. Juomaan maitoa ja vichyä. Loppu ilta oltiin hytissä sulattelemassa emännän ruokia. Onneksi oli luxusus hytti niin katseltiin telkkaria

Tänään iltapalana pizzaa , olen koko raskauden kieltäytynyt aurajuustosta. Ei kai yksinkerta pahaa tee. Nyt sitä nimittäin halusin pizzaan.

Aurajuusto pizzassa on ihan sallittua kunhan on kuumennettu kuplivaksi, listeria kuolee 70 asteessa.

Takaisin