Ruokahimot ja mieliteot

Mä odotan innolla sushia, homejuustoa ja
brie-juustoa valkoviinin kanssa :D
Tällä hetkellä maistuu kaikki ja koko ajan. Ihan siis ruokaruoka ja kaikki mitä eeteen kannetaan. Karkki onkin ainoa mitä ei tee mieli.
Tänään neuvolassa oli paino noussut neljä kiloa viime kerrasta, nyt rv 21+4 eli 800g/viikko, vähän neuvolantäti käski kiinnittää huomiota ettei nyt ihan noin paljon tulis viikossa. Lähtöpaino siis 65, ja painoindeksi joku 22. Että hupsista...

Mulla ei oo mitään erityisiä himoja tullut - herkkuja syön ihan samanlailla kuin ennenkin (en siis paljoa, enkä joka päivä, mutta kun syön, niin syön just niin paljon kuin tekee mieli), salmiakkia ja lakritsia oon vähentänyt HUOMATTAVASTI siitä, mitä se on normaalisti, mutta syön niitä edelleenkin ja edelleen tulee sellaisia päiviä (kuten ennenkin raskautta aina tullut) että on vaan pakko saada salmiakkia tai lakua.

Ehkä hedelmiä ja vihanneksia oon pyrkiny ostaa enempi ja niitä on kiva mussuttaa ja välillä tekee jotain tiettyä mieli, niin kuin mandariinia/klementiiniä tai paprikaa. Vaikka ne on muutenkin mun lemppareita.

Graavilohen oon kanssa jättäny poies ja sitä tekee älyttömästi mieli. Onneksi monet juustotuotteista on tehty pastöroidusta maidosta, niin ei oo hirveesti tarvinnukaan jättää lemppareita pois, vaikken niitä normaalistikaan niin paljoa syö. Aluksi, kun kauhistuin, etten saa mitään hyvää syödä - tai siis suosituksiahan ne suurimmaksi osaksi on, ettei söisi, mutta kuitenkin.

JÄÄTELÖÄ! Tai mäkkiruokaa! Mäkkiruokaa oon haaveillut kohta jo kolmatta kuukautta, mutta jostain syystä Espoossa on vaan "erillään" mäkkärit, ei siis missään ostoskeskuksissa, joissa tulis muutenkin vierailtua ja en sit oo saanut lähdettyä mäkkiin ihan mäkin vuoks.

Ulkomaisten marjojen kanssa oon kans vähän ollut "tarkkana", jotenkin ne ahistaa.... eikä ne ees oo kovin hyviä, kun anoppi on niitä roudannut meidän lapsille. Ehkä mieluummin oon ilman ja ootan kotimaisia, joita ei oo kuorrutettu säilöntäaineilla :)
Mulla mäkki 5 min kävelymatkan päässä

Pörtsä mä varmaan ramppaisin harvasen päivä jos olis sama tilanne! Jossei muuta nii aina yks juusto per pvä :'D

Btw, jos oikein kovasti tekee mieli graavi tai kylmäsavulohta niin siitähän voi tehdä keittoa ja on muuten hyvää! :) ja kuolee se mahdollinen listeriakin keitettäessä :)

Pörtsä, oon niin kade. :D
Mulla on 20km, mikä on kyllä ihan hyvä asia koska kävisin siellä päivittäin mun juustohampparihimoissani. :p tai Big Bacon, omg. <3
pitiki alkaa miettimään.. :(

Suklaa. Aivan ihanaa ! Menee 200g hetkessä eikä tunnu missään. Ahdistavaa -.-

Vois vetästä tuolta vähän suklaalakritsijäätelöä. :D tuntunu taas että pittää syyvä koko ajan. Ja eiköhän tullu hesehimot ku luki näitä!

Ai että löysin pakkasesta ite poimittuja vadelmia.. nammm! Niitä vedelly kokopäivän. :) mun yks tuttu keittää suomalaisetkin marjat(?) Siis eihän niitä tarttee? :o tuntuu ihan hullulta

No ei kyllä tartte keittää kotimaisia, mitä niissä muka vois olla? Jos menee liian hygieeniseks ni eihän sitä uskaltais enää mittää syödä :). Mä vedin yks talvi joka aamu ulkomaalaisii marjoi aamupalaks enkä niitäkää kuumentanu, eikä mittää tullu. Sillon en ollu kuullutkaan että ne pitäis eka kuumentaa. Nyt oon kuumentanu varmuuden vuoks ulkomaalaiset.

Aijai, mul on tänää herkkuilta. Saunas holitont rekordelikin siiderii, sit on viel irtokarkkei ja aino jäätelöö namm namm :p

Jengi on nykysin ihan kujalla, et miten pitää toimia elintarvikkeiden kanssa. Yks ei syö pakastettua leipää, kun on päiväys mennyt. :D Oli ihmeissään, kun sanoin, et ostetaan lähes kaikki lihat -30% tai -50%-laputettuina ja pakastetaan, et miten niitä keritään sit syödä.

Pakkanen on paras! Saa ostaa monenlaista leipää pelkäämättä et homehtuu tms :P minä myös hamstraan lihatiskiltä -30% tuotteita :)

Kaveri kertoi mulle että neuvolatätinsä aikanaan kertoi että homogenoimaton maito on hyvä , vauvalle ei tuu suolivaivoja tai sitä ihottumaa poskiin ja muualle jnee jeejee. Entäs sit ku laps menee kouluun/tarhaan, ei se maha oo sit tottunu kestämään normimaitoo. Kanna sit omat maitos mukana tai juo vettä o.O
Ruokavalio -hifistely tässä lisäaineiden nykymaailmassa odotusaikana ja imetysaikana on aika "riskialtista" jos ei aio syöttää luomua / laktoositonta / homogenoimatonta / muuta sitten jatkossakin.
On toki ihmisiä jotka sen kans tekee :)

Joo ihmiset on ihan hulluja noitten hygienia asioiden yms kanssa. Kana on ainut jota päiväyksen jälkeen en syö surutta mutta jos seki on vaik päivän pari vanhaa ja pakkaus ei ole pullistunu, ni menee.. oliha siit tutkimustaki sillo joskus mot ohjelmas vai mis olikaa..laputetut tuotteet kunniaan :)

Homogenoimaton maitohan nimenomaan on normaalia, täysin turha kosmeettinen toimenpide koko homogenointi. Mutta juu mietin myös ite että kuinkahan hankalaa tulee ensinnä aluksi miehen kanssa tapella siitä mitä vauvalle syötetään ja mitä ei, ja sitten vielä nuo laitokset.. :S

Omatekemää kiinalaistaaaa ♡ siis hitto joka päivä pakko vetää vanukas tähän suklaanhimoon! No on parempi vaihtoehto ku se patukka ;)

Mulla ei oo vielä ilmennyt mitään mielitekoja ruoan suhteen, saa nähdä tuleeko niitä ollenkaan.:woot: Ruoka kyllä maistuu monipuolisesti muutenkin+herkut ja Hesen kerrosateria...:wink

Voi vitsi miten olis tehny mieli vetää kylmäsavulohi suoraan paketista kun parsakaali-lohipiirakkaa tein uuniin kypsymään. Samojen tuo parsakaali miten herkulliselta se tuoksui keittämisen jälkeen..pitää joku päivä keitellä kunnolla evääksi asti niin saa senkin mieliteon hoitoon.

Mun heikkouksia on ollu pitkin raskautta kaikki hedelmät ja kaikki raikas, mutta varsinkin vesimeloni.. Ai kamala kuinka paljon siihen saa tuhlattua rahhaa ku joutuu aina kokonaisen ostamaan kerralla ja se kestää semmosen 2 päivää.. Toinen heikkous on amppari mehujää.. :D

Takaisin