Ruokahimot ja ällötykset

Mulla on myös sokerirasitus jo ylihuomenna. Silloin rv 12+0. Mulla oli viimeks insuliinihoitoinen radi ja jo sen takia täytyy mennä rasitukseen noin aikaisin. Mulla on myös ylipainoa ja suuri sukurasite (mun isällä ja äidin äidillä on 2. tyypin diabetes), joiden takia myös joutuisin jo nyt rasitukseen.
 
Mäki varasin jo aiemmin rasituksen 11.1. jolloin mulla on 13+4... Neuvolasta sano et varaa se ku oot käyny ultrassa 4.1. mut hyvä ku katoin aiemmin, ois ne ekat ajat menny. Ku meen sinne mieluiten heti yön jälkeen ekalle ajalle käymään homman läpi. Mulla kans oli viimeks radi. Taidan ennen rasitusta syödä näkkileipäiltapalan, se ku viimeks tasotti paastoarvot kotimittauksissa.
 
Mullaki siis oli radi viime raskaudessa, selvisin pelkällä ruokavaliolla. Nyt toivon myös että pelkkä ruokavalio auttaa pitämään arvot kunnossa. Ite oon hoikka, mut sukurasite on ku mun äidillä on diabetes 2.
 
Mites muilla yösyöminen? Nyt en ekaa kertaa saanu enää unta yöpissareissun jäljiltä kun niin hirvee nälkä :D tässä nyt sitten istun hö/tosi aikaisella aamupalalla.. toivottavasti ei tuu tavaks..
 
Juu, kävin puoli kolmen aikaan syömässä.. :D En oo kyllä taas pitkään aikaan käynykään!
 
En oo syöny sit alkuviikkojen. Juonu vaan yöpöydältä ain tuoremehua, että pitää verensokerin jokseenkin ylhäällä, että ei olot yllätä yöllä
 
Mä juon öisin vaa vettä. Vaikka nälkä tuntuis nii en syö. Mulla auttaanu hyvin esim ksylitolpastillin imeskely :)
 
Pastilleja en itse haluu syödä, kun on tota valkeaa peitettä kielessä ilmeisesti närästyksen takia. Nii imeskelypastillit voi vaa pahentaa tilannetta. Vesi ei mulla oloihin auta.
 
Mulle on palannut nyt toi järkyttävä jano, oli sillon ihan alussa kanssa... yllättäen juomisen myötä myös jatkuva pissallakäynti on tullut takasin.. :D
 
Joo jano tulee täälläkin nykyään taas enempi. Vesi onneks käy janoon. Eka raskaus jossa pystyy vettä juomaa.
 
Mulla oli esikoisen raskaudessa joka yö nälkä varsinkin alussa. Mulla oli yöpöydällä jotain pientä aina, esim pähkinöitä, joita sitten heräsin syömään. Hampaille ei varmaan kovin hyväksi oo mut minkäs teet ku herää nälkäisenä eikö uni vaan tuu syömättä.
 
Mulla yöpöydällä aina klementiinejä ja kuivattuja hedelmiä, tulee niin hirveitä nälkäkohtauksia välillä. Viikonloppuna mies löysi sit mut keittiöstä kuudelta aamulla mässyttämästä karjalanpiirakoita vaikka oltais saatu kerrankin nukkua pitkään :D Muuten aijai kaikki sitrushedelmät on superihania, ja joskus tulee marketissa suolakurkkuhimoja! Sitten toi kattoo autossa kun vedän niitä suoraan pussista, mutta on kai jo tottunut kun ei sano mitään...
 
Mä vedin valkosipulisuolakirkkuja autossa suoraan pussista jo ennen raskautta :D nyt ei oo kyl ihmeemmin tehny mieli? ... Nuudeleita sen sijaan... nammm... mitä miedompia ja mauttomampia sen parempi :D ?!
 
Vauvan tuoksu... voih,yksi mieleenpainuvin ja ihanin tuoksu!
Paitsi sulla raskaana :)

Joo ja en edes odota ensimmäistä, siis toinen tulossa, joten olen kyllä haistellut vauvaa ja tykkään sen tuoksusta. Että tää on joku ihan uus juttu:D paitsi nyt ei kyl tökkää enäö, lähinnä punainen liha ällöttää. Maistuu vaa kala ja kana
 
Mie vähän veikkaan, että tää vauva on eri merkkiä, koska tekee mieli kaikkea raikasta mitä ei esikois pojasta ollut :rolleyes: Kaurapuikula juustolla, kinkulla ja paaljolla kurkulla on mun päivittäinen nami

Mullakin on joku raikkaus juttu, punainen liha tökkää jo ajatuksena...
 
Ootko kokeillu, että tuleeko allergiaoireita myös kypsästä omenasta? Mun mies pystyy esimerkiksi syömään uuniomenoita ja omenapiirakkaa, vaikka on allerginen omenalle. Vain se omenan happo eli tuore omena saa kurkun turpoamaan allergisena reaktiona.

Mä pystyn syömää just tollasta käsiteltyä mut ei se vaan vedä vertoja normi omenalle joka näyttää tihkuvan mehukkuuttaan.. muaki tekee aina mieli vaikka on allergisk:sad001(
 
Ranskalaiset maistuu vähän liiankin hyvin. Voisin syödä pelkästään niitä. Koskaan en myöskään ole mehuja juonut, mutta nyt hedelmämehut maistuu. Ja klementiinit. Liha, ainakaan kana, ei oikein innosta. Eikä mitkään tacojutut. Yäk.
 
Siis mullakaan ei kana mee alas. Ravintolassa oon kanaa fileenä syönyt raskauden aikana, mutta kotona ei tee mieli, ei pihvejä eikä ainakaan niitä suikaleita hyh :D samoin iha raskauden alussa söin intialaista ruokaa, nyt pelkkä sen ajatteleminenki oksettaa. Ei enää ikinä kiitos :D
 
Mulla ei ole ollut mitään himoja tai ällötyksiä. Ruokahalukin pysynyt ihan samana. Viikoilla 8-10 etoi tosin lievästi, kahvia ei tehnyt mieli, eikä mitään raskasta tai epäterveellistä, ja ruokahalu väheni. No eilen söin kuusi porkkanaa, mutta niistä nyt oon tykännyt aina :)
 
Takaisin
Top