Ruokahimot ja ällötykset

pilvikirsikka

Foorumin legenda
Syyskuunmammat 2015
Joulukuun äidit 2019
Helmikuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Onko kellekään vielä tullut mitään erikoisia ruokahimoja? Mulla alkoi eilen jo esikoiselta tuttu ällötys salaatinkastiketta kohtaan :S :D Mies oli ostanut myös pippurista kipparijuustoa ja se lukeutuu samaan kastiin! Hyi yök, pelkkä ajatuskin tekee huonon olon.
 
esikoisen kohdalla muistan että himotti valkosuklaa-vanilja jäätelö :P nyt pelkkä ajatuskin ruoasta ällöttää, ei oikein mitään himoja vaikka nälkä olis! Hirveen vaikee keksiä syötävää :D no porkkanalaatikkoa ja riisipuuroa tein, kun halusin, mutta ehkä ennemminkin joulufiiliksissä kuin raskaushimoina vaikka hyviä olivatkin :D
 
Mun teki ihan aluksi mieli juustoa. Kävinkin ostamassa valtavan köntin goudaa kotiin. No, juustohimo meni ohi ja mies on nyt popsinut iltaisin goudaa... :grin Seuraavaksi teki mieli suolakurkkua ja perunamuusia. Noi molemmat maistuu edelleen. Illalla perheelle tarjolla lihapullia ja perunamuusia. :happy: Normaalisti tykkään tosi paljon aasialaisista ruoista, mutta ne ei enää jostain syystä hirveästi maistu. Tällä hetkellä parhaiten uppoaa ihan tavallinen kotiruoka. Makeeta ei juurikaan tee mieli.

Juomapuolelta pelkkä teen haju oksettaa (vaikka normaalisti juon sitä päivittäin) ja alkoholittomat siiderit ym. ällöttää. Oon alkanut juomaan maitoa, jota en yleensä juo muuta kuin kahvin seassa, ja omenamehun ja vichyn yhdistelmä toimii myös.
 
Klementtiinit, satsumat, mandariinit..mitä näitä nyt on. Nam! Söin niitä varmaan monta kiloa esikoista odottaessa ja nyt näyttäis olevan sama meininki [emoji16] kahvia ei niin tee mieli enää..eikä karkkeja tms..
 
Himo satsumoihin! Kahvi oksettaa jo ajatuksena, samoin mm keitetty kananmuna. Monet ruuat tökkii hajulta ja tai ulkonäöltä jo [emoji51]
 
Mikähän noissa satsumoissa on. meinaan mullakin tekee mieli niitä koko ajan! isolla säkillä kannettava kaupasta! myös mulla on kahvi jääny melkei kokonaan pois. mutta jatkuvasti on semmonen tunne että vois vaa syödä. onneks satsumat on terveellisiä nii niitä voi vetää isommalla kädellä.
 
Maitoo on alkanu menee varmaan litra päivässä. Äsken söin yhdeltä istumalta ison (110g) Kinder suklaa pukin :smiley-ashamed004 uunilohi ällöttää, raejuusto maistuu oksennukselta. Kanariisi muhennos oksettaa vaikka on ihan saatanan hyvää, mitäs vielä... Ei nyt just tuu mielee :D
 
Täälläkin yks jolle satsumat maistuu tosi paljon! Ja maitoo menee myös ainaki se litra päivässä. Pesuaineita myös tekis mieli hirveesti välillä (kloriittia, tolua, sitruunan tuoksusta fairya) :D inhokkeja ei oikeestaan oo paitsi kahvi
 
Rasvasen ruoan paistaminen esim.pekonin paistaminen saa voimaan pahoin. Samoitenkun vuohenjuuston haju.
 
Tulipa muuten tuosta emmiellen vuohenjuustoällötyksestä mieleen, että tein viime viikolla (ennen kun tiesin koko raskaudesta) tomaattivuohenjuustokeittoa. Yleensä rakastan vuohenjuustoa. Oli eka kerta ikinä, kun oma keittoannos lensi pois sen jälkeen, kun olin sitä maistanut. Aattelin jo, että onko vuohenjuusto ollut jotenkin pilaantunutta, kun maistu niin hirveelle mun mielestä. Mies kuitenkin söi hyvällä ruokahalulla. Mutta enpä tiiä vaikka olisi sitten ollut raskaudesta johtuvaa ällötystä. :wtf:
 
Täällä kans klementiinit!! :joyful: Onneks alkaa just sitruskausi! Ostin tänää just kilon pussin. :grin Mäkkärin tuplajuustot on kans nyt kova juttu, harmi ku niitä ei vaan viitti syödä kovin usein. :rolleyes: Kokolihaa en kovin paljoa enää kykene syömään, jää aina puolet miehelle syötäväksi. :grin
 
Kävin hakemassa litrakaupalla mehuja ja kivennäisvesiä, koska raanavesi ällöttää. Unohtu ostaa voileipäkeksit, kokeiltava tähän pahoinvointiin niitäkin!
 
Mua taas ällöttää kovin rasvanen ruoka. Hiilareita tekee enemmän mieli.

Jännä muuten miten jotain ruokaa voi ensin tehdä mieli ja sitten se siirtyykin ällötyslistalle. Mulla kävi näin aurinkokuivatulle tomaatille. Hain sitä vielä kaks purkkia, kun teki niin hirveesti mieli, ja nyt en pysty syömään...
 
Täällä myös klementtiinejä menee paljon ja porkkana tikkuja [emoji200] hesen kaakaota myös tekee kokoajan mieli ja nimenomaan hesen [emoji28]
 
Takaisin
Top