Ruokahimot ja -ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aijaa! :D No tuon kyllä voinkin ymmärtää että mansikat+brie voi olla ihan toimiva yhdistelmä vaikka patongin väliin. Raakoja herkkusieniä ei oo tullut maistettua ikinä vaikka kypsennettynä kyllä sienet on minunkin herkkua :P

Mulla on tosi voimakasta pahoinvointia ja etovaa oloa eikä oikein mitään tee mieli, varsinkin kaikki raskaat liharuoat on just nyt ihan yök eikä oikein tiedä mitä söisi kun mikään ei maistu. Ruoatkin tulee usein valittua niin että ne olisi mahdollisimman helppo oksentaa ulos eli käytännössä oon elänyt tän koko alkuraskauden omppumehulla, mehujäällä, mansikoilla ja maustetuilla jogurteilla, mitä kylmempi niin sitä parempi :confused: Broilerisalaattia voisin vetää joka päivä lounaaksi ja myös mua on alkanut himottaa kaikki suolainen kuten ranskikset, sipsit & dippikastike sekä suolakeksit, vaikken niitä normaalisti juurikaan syö. Ja se salmiakki ja lakritsi :arghh: mielenkiintoista nähdä minkälaisia himoja ja ällötyksiä on vielä edessä :grin

Tekee mieli kaikkea noutoruokaa: hamppariateriaa, pitsaa, paninii... Mutta jos on liian iso annos niin alkaa tökkiä :( Tänään oikein mietin pitkään mitä kotiruokaa haluaisin syödä ja päädyin kasvissosekeittoon ja grahampiirakkaan. Oli hyvää, mutta viimesillä lusikallisilla alko öklöttään... Nyt sitten huokailen sohvalla ja yritän saada vatsan rauhottuun :confused:

Tuli himo jacky-vanukkaisiin - ei se maku, koska makea ällöttää, vaan se koostumus ja se että on tosi kylmää. Mut sit ostin maitosuklaaversion ja se maistu ihan kamalalle.

Siis nuo hapankorput! En mää oo tajunnutkaan kuinka hyviä ne on :woot: Päälle juustoa ja leikkelettä, voisin syödä kuin paljon vaan, namnamnam! :p

Tuli hirvee himo tehdä intialaista ruokaa. Enkä oo koskaan ees tehny intialaista :D syömässä oon kyllä monesti ravintoloissa ja nepalilaista myös.

Täällä maistuu maitotuotteet, joita ei normaalisti mee juuri ollenkaan. Erityisesti piimä ja kaakao maistuvat, vanukkaat myös. :) Ja raejuusto.

Mulla edelleen minttusuklaa on kova sana :D Etenkin yhdistelmä tummaa suklaata :P
Mua ällöttää kaikki rasvainen ja tuhti ruoka. Tällä viikolla on kyllä alas mennyt miehen tekemä pitsa. :P

Olen ilmeisesti taantunut omaan lapsuusikään, tämä ranskalaisten himo ei ole laantunut mihinkään. Onneksi aika hyvin menee aamupuurot, marjat, välipalaluumut ja omenat ja salaatti lounaan kanssa, mutta liharuokaa ei oikein tee mieli. Ranskalaisia vaan... ;)

Eilen kävi kans niin, että kävin libanonilaisessa syömässä, meidän vaki-lemppari paikka syödä, ja vaikka oli niin hyvää, lopussa tökki. Ei oo koskaan käynyt näin aiemmin. Ristiriitainen tunne, että on nälkä, mut ei pysty syömään.

Ei nyt varsinainen himo, mutta jotain mitä ajattelin voivani maistaa, spagetti :) mitään lihaa ei ainakaan tee mieli, joten keitin hiukan spagettia ja onnistuin pitämään sen jopa alhaalla tomaattikastikkeen kanssa, jee!

Mulla edelleen ainut mikä ei oo öklöttäny on kylmä appelsiinimehu. Semmosta vaihtelevaa etomista lähes koko aika. Tänään ei oo juuri lainkaan ollu, paitsi kun äsken söin ni alko yökkäyttää kesken kaiken ja ei pystyny enää syömään. Nyt sit öklöttää. Onneks kuitenkin oon suht hyvin saanu syötyä joka päivä, kun syö vähän kerrallaan ja usein. Sais jo kyllä mieluusti alkaa mennä ohi...

Eilen kävi kans niin, että kävin libanonilaisessa syömässä, meidän vaki-lemppari paikka syödä, ja vaikka oli niin hyvää, lopussa tökki. Ei oo koskaan käynyt näin aiemmin. Ristiriitainen tunne, että on nälkä, mut ei pysty syömään.
Tuttua!
Mulla on usein raskaanaollessa toi et nälkä ois ja ruoka on hyvää mut ei vaan saata syödä mahaa täyteen asti.

Paprika ällöttää, vaikka olis kypsennetty. Samoin nuudelit ällöttää, mutta spagetti ei :grin

Olin asiakkaiden kanssa illallisella. Alkupalaksi oli tarjolla graavilohta ja korvasieni-juustokakkua. Jep jep... Olipa siinä sitten helppo noudattaa raskausajan ruokavaliota, olla kohtelias asiakkaita kohtaan ja pyrkiä olemaan paljastamatta että on raskaana - kaikki tämä yhtäaikaa!!

Olin asiakkaiden kanssa illallisella. Alkupalaksi oli tarjolla graavilohta ja korvasieni-juustokakkua. Jep jep... Olipa siinä sitten helppo noudattaa raskausajan ruokavaliota, olla kohtelias asiakkaita kohtaan ja pyrkiä olemaan paljastamatta että on raskaana - kaikki tämä yhtäaikaa!!
Hauska sattuma!! :joyful: toki, itse en söisi kumpaakaan vaikka en olis raskaana... :)

MaMaMehiläinen, voi ei :hilarious: Miten selvisit tilanteesta?

Mun pahin vastus joka päivä on olla kauppakeskuksessa töissä ja kävellä aamuisin kahviloiden yms ohi kun ne paistaa kaikkia tuotteitaan, pitää pidätellä hengitystä.

Hedelmät ja vihannekset uppoaa parhaiten ja smoothiet sekä jogurtit useimmiten. Lämmintä ruokaa harvemmin saa syötyä kunnolla, eilen kyllä koitin syödä kunnon lounaan (lohikeitto), se lohi alkoi ällöttää vaikka normaalisti on tosi herkkua kaikissa muodoissa. Sain kyllä silti syötyä kun jätin kalat sivuun.

Nyt koko vkl menee seminaarissa, saa nähdä miten sujuu siellä!

Takaisin