Ruokahimot ja -ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kevätrullia!! En pysty muuta syömään, ku vaaleaa kauraleipää voilla, maustamatonta jogurttia ja kevätrullia. :nailbiting: ei missään nimes mitään makeaa, maistuu liian makealta kaikki. (oikeesti oon totaalinen sokerihiiri) ja ei mitään mausteista, närästää jo ajatuskin. Joten aika mauttomat saa tään tytön eväät olla..

Edelleen hedelmät suurta herkkua.. nektariinit, appelsiinit, banaanit.. ja marjat maistuu myös. Ajatuskin lämpimästä ruuasta etoo, mutta olen yrittänyt välillä niitäkin syödä. Välillä sipsit maistuu, välillä ei ollenkaan. Ja juomaksi käy vain vesi. Kahvi jäänyt kokonaan pois.. ei vaan maistu.

Vegaanin painajainen: Tekis niin mieli mozzarellaa.
Koetko hankalaksi ruokavalion ku on vegaani, sit on nää raskaudesta johtuvat rajoitteet ja tietty viel päälle jos ei tee mieli kaikkea samaa mitä aiemmin? Mä oon kasvissyöjä ja varsinki ravintoloissa / työpaikkaruokalassa tuntuu välillä jo se haasteelliselta...

bettyboop, en koe rajoittavaksi; suurin osa raskausaikana kielletyistä jutuista on joka tapauksessa pois mun ruokavaliosta. Lähinnä pidän huolta, että ne harvat säilykkeet, joita käytän, on pakattu lasiin tai pahviin eikä metallipurkkiin. Juusto on mun veganismille ainoa kompastuskivi, ja vähän harmittaa, kun sitä tekee nyt mieli.

Vesimeloni <3 mun uusin rakkaus ja juttu jota pystyn syömään ilman ällötystä sea band-rannekkeista huolimatta. Kaikki juustot ällöttää ihan kamalasti, se haju lähinnä, eltaantunut maito...:depressed:

Ihan raskauden alusta saakka ykkösherkku on ollut Valion kreikkalainen kookosjogurtti! Nam nam. Muita suosikkeja omena ja appelsiini, vesimeloni, pinaatti ja puolukka. Juomista kelpaisi vaan vesi ja vichy.

Ennen olen ollut totaalinen makeahiiri ja käytännössä elänyt suklaalla ja jätskillä. Nyt kuvottaa pelkkä ajatuskin. Ihmeellistä!

Minulle on tullut kummallisia oireita kun ennen olen tykännyt juoda teetä, niin nyt en saata enää juoda sitä laisinkaan. Kahvia en ole juonutkaan. Tällä hetkellä suosikkeja ovat tietty appelsiinimehu, maustamaton jogurtti ja puolukka ilman sokeria, ihanan rapeat cocktail-piirakat suoraan uunista tulleena. Olen syönyt makeaa mysliä mutta se alkaa kuvottamaan. Mitään makeaa ei tee mieli vaikka minäkin olen tosiaan tykännyt makeasta aina paljon ja syönyt sitä päivittäin. Tuntuu jotenkin, että hanavesikin maistuu pahalta, jotenkin viime aikoina maistunut erityisen klooriselle. Pizzaa tekisi mieli kyllä syödä ja voi luoja miten hyvää oli kun ostin Atrian Tomaatti-Mozzarella sandwichin. :)

Meilläkin on pakastin täynnä jätskiä vaan ei ole tehnyt mieli.

Täällä on näköjään muitakin jogurtteihin haksahtaneita! Metsämarjajogurtit on mulle se juttu, joita pitää syödä joka välissä. Jäänköhän mä tutulle lähikauppiaalle kiinni raskausuutisista, kun ostan niitä hirveitä määriä :D!

Mulla viime viikkona tullut ekaa kertaa kuvottava olo ruokakaupassa paistotuotteiden tuoksusta. Hedelmät uppoaa hyvin, mitään buffet-tyyppistä lounasta en nyt voi ajatellakaan.

Puuroa koitan saada itseni syömään kun se täyttäisi hyvin mutta pari kertaa on kyllä pitänyt jättää valmis puuro syömättä.

Oikein mitään ei tee mieli ja paha olo voi tulla yllättäenkin - koitan silti parin tunnin välein syödä hedelmää koska kuulemma pahoinvointi pahenee jos ruokailuväli kasvaa. Jäätelö ei kyllä töki ollenkaan ;)

Voi damn.. mulla ei ole tässä viime viikkoina lämmin ruoka oikein uponnut, päinvastoin se saa vatsalaukun pyörähtämään ympäri. Äsken kaupassa koin ahaa-elämyksen, että mullahan tekee mieli uunilohta! :eek: ja ostinkin sitä ja laitoin innolla uuniin. Nyt kun se tuolla valmiina tuoksuu niin voi shaisse - ei tee mieli YHTÄÄN. Yritän kuitenkin maistaa sitä edes vähän. :confused: edelleen jogurtit ja hedelmät on niitä mitkä maistuu hyvin.. :)

Ainoa mistä ei tule pahaa oloa tai kuvota on tuoremehu ja jugurtti. Päivässä yritän pakottaa syömään jotakin lämmintä edes vähän mutta jos pelkkä jääkaapin oven avaaminen tekee pahaa.. hedelmiä myös olen yrittänyt alkaa syömään enemmän, mutta ruokahalu on vain kadonnut.

Voi damn.. mulla ei ole tässä viime viikkoina lämmin ruoka oikein uponnut, päinvastoin se saa vatsalaukun pyörähtämään ympäri. Äsken kaupassa koin ahaa-elämyksen, että mullahan tekee mieli uunilohta! :eek: ja ostinkin sitä ja laitoin innolla uuniin. Nyt kun se tuolla valmiina tuoksuu niin voi shaisse - ei tee mieli YHTÄÄN. Yritän kuitenkin maistaa sitä edes vähän. :confused: edelleen jogurtit ja hedelmät on niitä mitkä maistuu hyvin.. :)

Mulla on tätä samaa! Kaupassa ajattelen että tämähän ois hyvä ruoka mut kotona ei voi ajatellakaan syövänsä sitä. Eilen sain pakastepizzan syötyä, muuten päivä meni perus hedelmillä, salaatilla ja riisipiirakalla.

Meidän vauva tykkää vaan Hesen juustohamppareista tällä hetkellä. Sen lisäksi menee jäätelöt, vaikka monta päivässä! Mieluiten mansikkaeskimoja. Näiden lisäks en inhoo appelsiinimehua ja herään öisin neljän aikaan nälkään jollon ei maistu muuta ku keksit ja raikas maito. Miehen mielestä odotan joulupukin vauvaa selkeästikin.

Harmittaa ihan vietävästi, mutta salaatin tai puuron syöminen on ihan out. Oksettaa ajatuskin. Normaalisti rakastan salaattia. Kahvia en voi ajatellakaan ja mulla vaihtelee puolitunnittain suunnilleen, mitä voin syödä. 80 % valveillaoloajasta menee sen miettimiseen, mitähän seuraavaksi söisi. Ja käy mielessään läpi kaiken, et mikä ei ällötä.

Eilen halusin lounasaikaan nakkeja. Hain kaupasta. Parin tunnin päästä ajatuskin nakeista sai nieleskelemään oksua. Ihan naurettavaa.
Käyn yleensä kerran viikossa kaupassa ja hankin viikon tarpeet kerralla. Nyt pitää käydä pari kertaa kaupassa päivässä ja toivoa, että sama juttu maistuu vielä kotona kuin mitä teki mieli kaupassa :D

Mulla nykyään uppoo kaikki paitsi kahvi. Mielitekoja on ihan hirveesti, mut mulla on niitä normaalistikkin :D

Eilen illalla en mitenkään selvinnyt kauppareissusta ilman Hesen ranskalaisia. Normaalisti syön pikaruokaa pari kertaa vuodessa. Yllätys että oli sitten tönkkö olo. Mutta joku noissa ranskalaisissa nyt kiehtoo, edellisviikolla niitä piti nukkumaan mennessä vielä laittaa uuniin ja joku päivä valitsin työpaikkaruokalassa annoksen johon tuli ranskalaisia ihan vaan ranskalaisten takia. Sipsit ei niinkään himota. Ehkä vatsa katsoi liikaa Grillit Huurussa -uusintoja. :hungry:

Kävin hakemassa cittarista salaattibaarista vähän sitä sun tätä, kun tänään ei ole uponnut juuri mikään. Mutta voi että oli hyvää! :) Raikasta salaattia kalkkunalla ja kaikenlaisilla höysteillä! Meni muuten iiiiso annos kerralla! Ja menis vielä lisääkin! Omnomnom... :P

Mulla on tänään hiukan parempi olo, ehdin jopa tehdä lounasta, keksin eilen koomassani, että nuudeleita voisin kokeilla jos olo antaa periksi. Mies kauppaan aamupäivästä ja thaimaalainen riisinuudelisalaatti valmiiksi. Sain jopa syötyä sen, jes! Kevyesti chilinen ja paljon korianteria ja limeä ja raikasta kurkkua ja porkkanaa. Ensimmäinen "kunnon" ateria viikkoon! :smiley-bounce013 Ehkä se olo tästä paranee vielä...valoa on tunnelin päässä.

Takaisin