Ruokahimot ja -ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole vielä himotuksia tai ällötyksiä tullut, mutta kamala nälkä koko ajan! Vaikka syön melkein ähkyyn asti, parin tunnin päästä on jo tunne, etten olisi viikkoon syönyt mitään! Toivottavasti kiloja ei tämän takia kerry ihan liikaa :wideyed:

Mitä happamampaa sen parempi! Piimä myös maistuu ja auttoi ensimmäisten viikkojen närästykseen. Hedelmiä ja marjoja pakotan itseni syömään päivittäin. Heikotus ja yökötys on tällä vkolla helpottanut, ainut milloin tekee pahaa on hetki aamiaisesta.

Mimmiilii: kiinalaisen uskomuksen mukaan tuo happamuushimo viittaa selkeästi tyttöön Ja mulla meni ekassa raskaudessa uskomus kohdilleen...

Täällä ei maistu mikään, kala ja jauheliha tulee ylös. Mikään ei oikein tunnu sulavan tai helpottavan oloa, eletään siis paahtoleivällä ja kaurapuurolla

Mun tekee mieli kaikkea suolaista myös ja makeat ällöttää. Samoin ällöttää kaikki tuoreet kasvikset, mikä taas harmittaa koska tietää että olis nyt hyvä syödä terveellisesti. Mutta minkäs teet kun ei uppoa niin ei uppoa :wtf: Tein viime keväänä ruokavalioremontin ja tuli syötyä tosi terveellisesti ja säännöllisesti koko kesäkin, niin nyt ruokavalio koostuu sipseistä, kalapuikoista, kananugeteista... Onneksi sentään joitaikin hedelmiä menee alas niin saa edes jotain tuorettakin syötyä. Toivon todella että tää ällötys alkais pikkuhiljaa tasaantumaan.

yhtäkkiä suolainen maistuu, vaikka normaalisti se ei juurikaan kiinnosta. Ja makeaa ei tee mieli, ellei salmiakkia lasketa makeaksi.

Mun tekee mieli kaikkea suolaista myös ja makeat ällöttää. Samoin ällöttää kaikki tuoreet kasvikset, mikä taas harmittaa koska tietää että olis nyt hyvä syödä terveellisesti. Mutta minkäs teet kun ei uppoa niin ei uppoa :wtf: Tein viime keväänä ruokavalioremontin ja tuli syötyä tosi terveellisesti ja säännöllisesti koko kesäkin, niin nyt ruokavalio koostuu sipseistä, kalapuikoista, kananugeteista... Onneksi sentään joitaikin hedelmiä menee alas niin saa edes jotain tuorettakin syötyä. Toivon todella että tää ällötys alkais pikkuhiljaa tasaantumaan.

Mulla on ihan sama juttu. Ruokaremontti meni tosi hyvin kunnes pahoinvointi alkoi ja nyt en voi edes katsoa mm. salaattia ja tomaatti ilman, että alkaa puistattamaan.

Joku mainitsi himon jugurttiin ja se on kyllä täälläkin päivien pelastus!

Kun korvasieniä ei saa kuulemma syödä ollenkaan niin mietin että onko muiden sienten suhteen joitain rajoituksia myös, vaikkapa että pitäisi kypsentää ensin. Mutta kun herkkusienet on parhaita raakana! :p

Eilisestä asti haluttanu patonkia (mansikoilla) , mitähän minun kroppa muka järkeilee siitä saavansa :hilarious: Eihän siinä oo ku nopeita hiilareita.

Niin ku korvasienissä on se myrkky mikä ei poistu edes keittämällä. Mut ei herkkusienissä pitäis olla mitään ellei ne oo kasvanu jossain Zernobylissa (en tiedä miten se kirjotetaan oikein :D )

Patonkia mansikoilla :D voi olla aika eksoottinen yhdistelmä.

Niin muuten nyt kun mietin niin onhan kaloissakin että joitain kaloja ei saa syödä sen elohopean takia mutta jotain kaloja suositellaan syötäväks ainakin 2krt viikossa.

Hihihi, raakoja herkkusieniä ja patonkia mansikoilla :hilarious: Mulle ei oo kyllä vielä ikinä tullut mitään tollasia tosi erikoisia himoja :grin

Hapankorppua kokeilin eilen ja huomasin, että menee alas, joten niitä oon napostellu eilen ja tänään muutaman. Kauhee näläntunne päällä koko ajan kun saan niin vähän mitään alas saatikka pysymään, jos en oksenna niin toinen juttu on, että mulla on maha sekasin koko ajan, joten en oikeen tiedä, miten mikään imeytyy edes tällä hetkellä.

Mä rakastan kaikkia homejuustoja ja on ihan tuskaa kun niitä ei saa nyt syödä. Mutta sain hyvän vinkin että kun camembert-juuston kuumentaa uunissa kiehuvaksi niin sehän on turvallista! Mulla olikin sitten iltapalana hapankorppuja ja uuni-camembert :p

Hapankorppua kokeilin eilen ja huomasin, että menee alas, joten niitä oon napostellu eilen ja tänään muutaman. Kauhee näläntunne päällä koko ajan kun saan niin vähän mitään alas saatikka pysymään, jos en oksenna niin toinen juttu on, että mulla on maha sekasin koko ajan, joten en oikeen tiedä, miten mikään imeytyy edes tällä hetkellä.

Ootko kokeillut maitohappobakteereita? Mulla ennen raskautta meni vatsa helposti sekaisin. Pysy kunnossa mm maitohappobakteereilla. Ja tietty syömällä pääasiassa täysjyväviljoja. Pullamössöstä maha ei tykänny.

On ollu agendassa ostaa maitohappoja, mutta en oo saanu aikaseks, kun en pääse edes kauppaan saakka. Pitää mies pistää asialle. Ainoa mitä viljatuotteista saan alas on täysjyväruisleipä ja oon pari kertaa saanu myös puuroa syötyä. Nyt ei oo kyllä menny enää edes ruisleipä, pari hapankoppua kyllä.

Hihihi, raakoja herkkusieniä ja patonkia mansikoilla :hilarious: Mulle ei oo kyllä vielä ikinä tullut mitään tollasia tosi erikoisia himoja :grin

Aijaa, mulle nuo on kyllä ihan normiherkkuja jo ennen raskautta. :grin Picnicissä joskus eka kertaa maistoin patonkia jossa brietä ja tuoreita mansikoita, nammmm :p Ja jotenki ne herkkusienet tuntuu suussaki niin mukavilta raakoina :hungry: Ja se maku! Napostelen niitä yleensä suoraan rasiasta jääkaapin vieressä seisoen :)

Takaisin