Ruokahimot ja -ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Misan sanoppa muuta! Mies vielä eilen löysi meiltä salmiakkijauhetta ja söi sitä, oli pakko pyytää, että tekis sen salaa :D

Mustakin tuntuu, että viime päivinä kaikki ympärillä on vaan syöneet salmiakkia :mad:

Täälläkin huomattu ensimmäinen himo tänään herätessä: appelsiinimehu! Meillä ei oo ikinä mitään mehuja kotona ja juon niitä vaan pari kertaa vuodessa hotellin aamupalalla, mutta nyt iski ihan pakottava tarve saada oikein lihaisaa, kylmää mehua!

Mua himottaa minttusuklaa! :p
Mäkin yleensä tykkään salmiakista mutta nyt ei oo tehnyt edes kauheasti mieli. Oon mä muutaman syönyt silloin tällöin.
Mun mielestä mies oli ostanut ihan pierun hajuista leikkelemakkaraa, en pystynyt sitä syömään... :yuck: laughing7

Kaikki hedelmät.. :P nam.. ja maustetut jogurtit maistuisi myös. Muuten aikalailla kaikki äklöttää. Etenkin rasvainen ruoka..

Sushi. Tonnikalanigiri. Täytyy varmaan itse tehdä korvikesushia kurkusta tmv. joku päivä tai grillatusta lohesta.
Kahvia mennyt ennen raskautta todella reilusti, nyt ei maistu, välillä menee päivä kokonaan ilman.

Kahvi tökänny täällä kans. Jossai vaiheessa oli kauhea himo ruissipseihin, söin niitä montaki pussia työvuoron aikana, nyt oksettaa koko ajatus ruissipseistä :hungover: Näin meillä kotona pöydällä niitä ja oli pakko pyytää mies heittää ne mäkeen, kun pidättelin oksennusta... :laughing021

Nyt tökkii kaikki, mikään ei oikein maistu. Eikä varsinkaan suolakurkut (enää) !!! Yäk, miten saatoin syödä niitä monta kertaa päivässä. Nyt kaikki mahd. mauton, fressi ja kylmä menee ainoastaan alas, tuorekurkku kuorittuna, vesimelooni, mauttomat nuudelit jne. Eilinen kauppareissu oli hankalin pitkään aikaan!

Olipas hyvän makuinen kirpeä, vähän vielä raaka omena suoraan puusta tänään. Ei uskalla kuin pari pientä syödä kun varmasti nipistää mahaa, mutta kirpeä oli päivän maku. Luumupuita kyttään nyt mutta raakoja ovat vielä kotipuutarhan luumut. Liian raakoja. ;)

Sushi. Tonnikalanigiri. Täytyy varmaan itse tehdä korvikesushia kurkusta tmv. joku päivä tai grillatusta lohesta.
Kahvia mennyt ennen raskautta todella reilusti, nyt ei maistu, välillä menee päivä kokonaan ilman.

Hetkinen ensikertalainen miettii eikös tonnikalanigiri ole ok? Etenkin itse tehtynä kun tietää mitä majoneesi on? Aion kyllä vähän levääkin syödä kun raskaus on pidemmällä

Ällöttää:

Kahvi, juusto, keitetyt perunat, kaikki makkarat yms. (joita en kyllä yleensäkään syö mutta nyt ajatuskin oksettaa) tee, banaani, pakastepuolukat, leivät, pitsat, hampurilaiset, makaroni ja moni muu..

Mitään ei tee mieli, ei raikasta, makeaa, suolaista, rasvaista... Ei lämmintä ruokaa, kylmää ruokaa, vihanneksia eikä mitään herkkuja. Jotku marjat ja hedelmät vois maistua mutta nekin tulee ulos :sad001

Hetkinen ensikertalainen miettii eikös tonnikalanigiri ole ok? Etenkin itse tehtynä kun tietää mitä majoneesi on? Aion kyllä vähän levääkin syödä kun raskaus on pidemmällä

Meillä ei täällä provinssissa oikein ole laadukkaampaa sushipaikkaa niin jätän tuon raa'an kaukaa tulevan kalan väliin tällä tarjonnalla. Mutta nyt kun tästä sushista tulee jauhettua niin pakko varmaan tänään jo käydä kaupasta sushiriisiä ja wasabia ja tehdä vähän korviketta. :hungry:

Meillä ei täällä provinssissa oikein ole laadukkaampaa sushipaikkaa niin jätän tuon raa'an kaukaa tulevan kalan väliin tällä tarjonnalla. Mutta nyt kun tästä sushista tulee jauhettua niin pakko varmaan tänään jo käydä kaupasta sushiriisiä ja wasabia ja tehdä vähän korviketta. :hungry:

Okei, mä varmaan myös skippaan raa'an kalan ravintoloissa kun alkuperää ei tiedä, mutta riisi, tonnikala+majoneesi/viola-tuorejuustotäyte ja Wasabi+soija(vähäsuolainen) pitäisi mun mielestä olla ok ja varmasti aion jossain vaiheessa syödä! :)

Hassua miten erilaisia himoja kaikilla on! Mulla selkein on appelsiinimehu ja ylipäätään kaikki suolainen. Aamut on hankalia koska järkky nälkä ja huono olo (syöminen kai auttais?) mut mitään ei oikein tee mieli.

Työpaikkaruokalassa ällötti katsoakin muiden lautasia, oikein sydän alkoi hakata ku vastapäinen söi lohta Oon siis muutenkin kasvissyöjä ni tuo ällötys taitaa nyt korostua

Kaikki missä on majoneesia ois just parasta. Onneks löytyi vegaanimajon ohje netistä, ja se oli niin yksinkertainen, että taidan siirtyä itsetehtyyn kokonaan.

Graavikalaa ja kylmäsavustettua tekee mieli aivan jäätävän paljon, mutta kun! Taidan pahimpaan himoon pyöräyttää kylmäsavulohesta piirakan, se kun kerran käy.

Kahvia menee entiseen tahtiin, pitää vähän jarrutella kofeiinin määrää pikkuhiljaa. Ostin siitä syystä laadukkaampia kahvipapuja paikallisesta kahvilasta, josko laatu korvaisi määrän.

Takaisin