Ruoka ja juoma

Hei mites teillä muilla, pääsettekö yön läpi ilman välipalaa? mun on oikeasti pakkopakko tavasti kerran yöhön heitettävä jotakin hetulaan taikka muuten menee aina tyhjän oksenteluksi. jos meen ajoissa, siinä 8 maissa maate (mikä sekin yleistynyt :o ) niin sitten pitää paristi korjata.. nyt jo varmaan pari viikkoa yöpalana on ollut maustamaton viili, se kun menee sutjakkaasti alas niin en turhaan herää unenpöppöröstä. (syön pimeässä kämpässä silmät kiinni :D ja painelen takasin maate, käännän kylkeä ja nukahdan.

Refluksin vuoksi en voi edes iltapalaa syödä, että pärjään joo yön läpi. Taitaa semmonen 12h tulla vähintään väliä illan ja aamun ruokailuille :)

Mä heräilen yöllä usein vessaan. Välillä jään sit valvomaan siitä, lähinnä varmaan stressin/huolien takia. Jos en heti saa unta uudestaan niin yleensä pakko syödä jotain.. yleensä rahkaa tai banaani.

Pari kertaa on pitänyt käydä yöllä syömässä nyt alkuraskaudessa, edellisestä kerrasta tosin on aikaa. Viime yönä heräsin nälkään mutta sain unta onneksi eikä tarvinnut nousta sängystä :)

En ole vielä yöllä joutunut jääkaapille vaikka lähellä onkin ollut. Ihan uskomaton nälkä on kyllä 24/7, ei auta vaikka syö usein. Tää on kyllä ihan uus tunne!

PoMulla o yleensä aamupalan jälkee jo parin tunnin päästä nälkä ja sit nyt tänäänki loppu päivän iha järkky turvotus ja tuntuu ettei mitään mahu :( röyh.ei kyl yhtää mukavaa...
Pikkuse varmaa ilmaa :( ei vaa tunnu lähtevän...

Nytki tekis mieli skipata koko iltapala ja lipittää vaa vettä mitä tullu juotua iha liia vähä...plääh..mut pakko kai se jotai ois syyä et jaksaa aamuun :(

Mulla kans tuntuu jäävän ilma johonkin jumiin... Mulla kyllä muutenkin niin perseestä tuo syöminen! Hetkeksi kun luulee löytäneensä ne oireita aiheuttavat ruuat, niin paskat, kohta menee kaikki uusiksi. Eikä kyl jaksaisi montaa eri ruokaa aina vääntää, mielellään koko porukalle samaa laittais.

Mä en yleensä syö iltapalaa, mutta nyt oli pakko keittää jättikattilallinen riisipuuroa, kun vihdoin sain aikaseks käytyä kaupungilla ja sain otetuksi kunnollista ceylonkanelia :D Vauvalle tuli ihan oma satsi laitettua riisihiutaleista, maustettuna omppuraasteella ja kanelilla <3

Mulla on hankalaa syömisen kanssa, ku ei oikeen tee mitään mieli. Jauhelihakausi oli tuossa jokunen viikko sitten, oisin voinu syödä jauhelihaa koko ajan, iha sama miten laitettuna :D

Teen yötyötä ja töissä luonnollisesti pitää syödä jotain kevyttä ettei ala väsyttää, ni on todella vaikea mietttiä että mitä töissä söis. Ennen söin aina niitä kaupan valmis salaatteja töissä, mutta ne alkoi tökkimään. Eilen sitten ostin semmosen töihin, niin väkisillä sain mutusteltua sitä melkein kaiken ja kesti varmaan puoli tuntia, että sen säälittävän kokoisen törpön sai tyhjäksi!! Turhauttaa todella paljon!

Mulle kyl maistuu mikä vaan edelleen... :( liianki hyvin...vois olla maistumatta...ja ny meni iltapalaks sit tuore ruispala+maksamakkara<3 oli NIIIN hyvää..ja keitetty kananmuna..rahkaa oli tarkotus vetää mut äh..pitäs kyl alkaa taas saamaa nuo keveemmät ruuat taas tekeille tai koht o oikeesti kaikki kilot takas mitä saanu pois :( jospa aamun alottas ees puurolla,marjoilla ja raejuustolla...

Täällä kans nälkä niin että parin tunnin välein tulee jotain syötyä. Ihan melko terveellisiä ruokia ja välipaloja, mutta tuntuu että koko ajan mussutan ja sit turvottaa ja röyhtäyttää... Mies melko huvittunut kun tämä kasvissyöjä veti tänäänkin naamariin paahtopaistihöystettyä patonkia... Ittekki ihmeissään mutta minkäs teet kun tekee mieli! Ja kunnolliset "tynnyrisuolakurkut", niitä voisin popsia all the time!

joo siis kyllä mullakin päiväsaikaan vaivaa nälkä, ihan parin tunnin välein (vaikeaa, kun normisti sapuskavälit sen vähintään 4h..ällöttää ihan syödä jatkuvasti) mutta siis yöllä ei tule syötyä varsinaisesti nälkänälän takia, voisin jatkaa unia, mutta kun venyy tosiaan pitkäksi silloin välit niin tulee väistäättä oksennus jollei paikkaa välissä..yleensä tankkaan sitten vessaheräämisellä. ärsyttävää.

jumiutuu tuo ilma täälläkin johonkin, mutta voi ah sitä tunnetta kun se vihdoin purkautuu :angel4

musta tuntuu, että mikään varsinainen ruoka ei houkuta ei sitten yhtään, hedelmää ja kasvista sitten senkin edestä. jotakin lämmintä ruokaa sitä silti kaipaisi. monta viikkoa olllut jo kaikki "rakeiset" koostumukset ehdoton yök, kuten riisi, jauheliha, jugurtin kokkareet, ruisleipä.. että sileillä pitäisi mennä. heittää vähän haastetta ruuan suunnitteluun kun ei siskonmakkarasoppaakaan koko aikaa voi syödä :p

täytettyjä munia tein kyllä joku päivä, ne maistui, taisin syödä kuusi tai seitsemän puolikasta :oops: vaikkakaan en sitten herkkuani mätitahnaa laittanut, sitä ei kai suositella sitäkään(mätiä)?

Sandybell, onks sulla sauvasekoitinta tai blenderiä? Sileäksi vaan kaikki ruuat :D Eihän tuo luultavasti ole kuin väliaikaista, niin sais vaihtelua ruokiin enemmän ja sileä sapuska helpompi oksentaa. Mä yrjösin koko viime raskauden ja mietin ihan sen puolesta mitä oli helppo oksentaa ja mikä ei tehnyt oksennuksesta polttavaa happoa...

Mulla on tullut himo lauantaimakkaraan ja suolakurkkuihin :D yhdessä syötynä :D Samaa oli esikoista odottaessa.

Wuhuu terveellinen oikee oppimen sapuska taas pitkästä aikaa syöty..iha vaa perus pasta,j.liha,kesäkurpitsa,punasipuli,tomaatti ja raejuusto...ja kylläpä maistu...iltapv sit uunijuureksia ja kanafilettä:P

Warheart, yyy..joo löytyy kyllä mutta..hyyyiii..duunin puolesta nuita soseruokia tullut monta vuotta kateltua ja nyt sait mieleeni jauhetun nakin/makkaran - ei sen kamalamman näköistä olekaan, näyttää jo valmiiksi kertaalleen syödylle ! :D joo siis joku sosekeitto vois olla kyllä bueno, lihasoppa ainakin on hyvvää niinkin :) toi on just et mitä on "kiva" oksentaa ja mitä ei, voin kertoa et weetabixi on ainakin yks karmeimman makusia uusintana suussa !

kiitos naiset, nyt mäkin haluun suolakurkkua ! :happy119

No joo, ei nyt mtn nakkeja, mut lähinnä perunat ja kastikkeet, kasvikset ja lihat :) Mulla menee helpoiten alas joku tasainen sotku, varsinkaan aamulla ei mtn suutuntumallista voi oikeen syödä. Onneks on vielä toistaiseksi viljat pysyneet sisällä, niin voi aamulla puuroa syödä, muuten pitäis taas kermarahkaan tai pirtelöön vaihtaa ja voi että sitä palelua sitten :D Munakkaat on kans ihan jees kun jättää vähän löysäksi, mukavan ravinteikkaita ja helppo niellä.

Suolakurkkut sieltä tynnyristä, maksamakkara, salmiakki, omenat, kunnon rukiinen ruisleipä on tällä hetkellä ne suurimmat himot! Kaikkea koitan kohtuudella syödä himoista huolimatta.

Kielletyistä ruoka-aineista olen ajattelemattomuuksissani syönyt vuohenjuustoa ja aurajuustoa. Pitsan ja kanan päällä kylläkin. Yritän välttää juustoja joita ei ole tehty pästöroidusta maidosta (kirjoitinkohan sen edes oikein...)

Kahvi oksettaa jo, alkuun sitä pystyi puoli kuppia juomaan mutta nyt oon siirtynyt teehen. Töissä se työkavereiden kahvi sieltä kupposesta haisee jo oksettavalle nenään. Karkkia ei tee yhtään mieli, itse asiassa ei mitään makeaa ollenkaan, paitsi tuo salmiakki.

Takaisin