Ruoka ja juoma

Mä oon kyllä himoissani syönyt pari salmiakkia/lakua päivässä. En mitenkään jaksa uskoa että n.5-10 gramman määrällä ois mitään väliä.. Varsinkin kun verenpaine on matalalla..

Mäkin on ihan vahingossa syönyt lakuja, mut niin viime raskaudessakin söin joskus. Mulla on verenpaineet aina ollut hyvät tai jopa matalat niin tuskin kauheeta haittaa on :)

Olihan siellä virallisessa uudessa listassa, että voi huoletta silloin tällöin muutaman salmiakin/lakun syödä, tai esim salmiakkijätskiä... Ei tuo verenpaine ole ainut ongelma, vaan keskenmenoriski ja todettu myös ylivilkkautta aiheuttavan lapsille, jossain uudessa tutkimuksessa siis.

Aina kun joku mainitsee auran, niin vois juosta kauppaan sitä hakemaan :D Kuumennettunahan kaikki juustot ok, auraa oon just avatusta paketista syönyt ihan raakanakin, ulkomaalaiset ja muiden meijerien homejuustot suosiolla jättänyt syömättä.

Pullahdin nyt tännekki:shy: lueskelin tuossa että monella tulee parin tunnin välein nälkä..ite olen vähä outo vissiin ku ei tule nälän tunnetta ku sitte vasta ku se on niin paha että alkaa tekemään pahaa eli ihan normit ruokailu ajat3-4tuntia mulla..yhtenä iltana tuli ihan hirveä himo hernekeittoon:hilarious: onneks löysin hernekeittopurkin kaapista ja mussutin sen lämpimänä naamaan..muita himoja ei olekkaan nyt tullu.

Neuvolasta sain Raskaus- ja imetysajan ruoka-aineiden käyttöohje taulukon ekassa neuvolassa. THL:n sivuilta pitäs löytyä samat suositukset.

Lappusessa kerrotaan lakritsista ja salmiakista seuraavaa:

Raskaana olevien tulisi säännöllistä käyttöä ja suuria kerta-annoksia (yli 50g) vältettävä, korkean glykyrritsiinipitoisuuden takia. Aiheuttaa mm. turvotusta ja verenpaineen nousua.

Minä oon uskaltanu siksi napsia silloin tällöin suurimpaan tuskaan lakua ja salmiakkia ihan turvallisin mielin. :)

Mäkin oon kerran kaks viikossa syönyt vähän salmiakkia.. :D

Mulle ei edes neuvolassa kyllä sanottu, ettei saisi syödä nykyään yhtään. Sain nimittäin myös vuosi sitten ton max 50g ohjeen. :)

Ja hyii vihaan auraa! :p

Mun tekee niin mieli hapankorppuja ja kurkkua. :p ja nuudelit.. :D

Hernekeittoa oli itekin pakko yks päivä tehdä! Oli muuten hyvää pitkästä aikaa :). Salaatti ei uppoa vieläkään, kurkkua sain tänään syötyä. Viili ja ananas on herkkua!

Muutaman kerran olen lakuja ja salmiakkeja pari maistanut. Silliä söin kesällä,sekä katkarapuja.muuten olen noita tämän päivän ohjeita noudatellut..jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee:happy:. Normi kahvi ei ole uponnut,mutta latte päivässä menee. Sitä mietin että jos syön tiskiltä ostettua lämminsavulohta pitääkö se kuumentaa myös?? Yöllä syön leivän..se on outo juttu että joka raskaudessa yöllä tulee nälkä jos herää..

Tiskistä kun ostaa, niin kannattaa varmistaa, että onko ollut vakuumipakattu... Joskushan myyvät tiskistä niitä lähellä viimeistä käyttöpäivää olevia pakkauksia kun menevät paremmin kaupaksi irtona.

Oo riisipuuro. Voisin syödä joka päivä jos joku vain jaksaisi tehdä! Kahdesti oon ostanu turkinpippureita. Ne on niin hyviä! Meidän neuvolatäti vähän pyöritteli silmiä sille, että saattas aiheuttaa ylivilkkautta lapsilla.. "Mitenhän sitäkin on tutkittu.." Verenpaineet on mullakin niin matalat että huoletta saa syyä, Mut en joka päivä kuitenkaan syö salmiakkia.. :D

Joo, mä kans noita tutkimusmetodeja miettinyt :D Samoin nuo keskenmenot+salmiakki? Kai sitä saadaan korrelaatio vaikka keltaisen vessapaperin käyttämiseen ja ylivilkkauteen kun käyriä vierekkäin piirtelee... Mut kai nuo on sit fiksummille ja ite ei maallikkona ymmärrä :)

Oli pakko ostaa tänään mustaa makkaraa kun hirmuinen himo siihen, ja mammani tekemää puolukkahilloa siihen kylkeen huomenna niiiiiiiin avot! Vissiin raudan puute o_O:grin

Tuosta salmiakista ja lakritsista mulle sano neuvolan täti että niitä ei sais syyä, että syö suklaata. Kuitenkin seuraavassa lauseessa sano että "maalaisjärki salmiakin ja lakritsin kanssa, että ei joku laktristijäätelö sillon tällön haittaa" ... :D Ja on kyllä tehny tiukkaa ku niitä joutunu vältteleen. Oon aina ollu niin makealle perso, että arvasin etukäteen että tupakoinnin lopettaminen on helpompaa ku karkista luopuminen :D Ja normaalisti ostan aina salmiakkia tai lakritsia kun karkkia tekee mieli:D

Ruokahimoista uusimpana tänne on rantautunut raejuusto. Ai että, vois syyä koko ajan :) Lappapuuro on toinen mitä kauhon kyllä kaksin käsin, jos sitä jossain on tarjolla :D

Vissiin puolukkapuuroa..?
Minä mätän raejuustoa 1-2 kertaa päivässä. Lidlissä se on halpaa :)

voi ei, mun on jo niiiiin pitkään tehnyt mieli lappapuuroa ja tää ei auttanut nyt yhtään asiaa.. :arghh: Taas kauppalista pitenee sitä mukaan kun kuulee uusista mahdollisista herkuista :grin Pakastepizzaa on nyt tullut jo kolmena päivänä peräkkäin vedettyä, mutta se johtuu ihan kaikesta kiireestä.. skarppia nyt taas minä.. :angelic:

Saa90, lappapuuro/vispipuuro. puolukoista ja mannasuurimoista tehtyä puuroa :)

Lillie, mää kans ostin jotai Ristoranten pakastepizzoja ku oli jonkinlaisessa tarjouksessa, en oo tosin vielä syöny ku aloin skitsoilee niitte juustojen kanssa.. :D Vaan uunin kauttahan nuo syödään, että voi ottaa vissii iha chillisti kuitenkin ... :)

Takaisin