Ristiäisistä..

Meillä oli tänään ristiäiset ja tyttö sai kauniin nimen. Juhlat sujuivat hyvin. Kirkossa kaste ja samoissa tiloissa seurakuntasalissa ruoka ja kahvitus. Tyttö söi hartaudella kasteen jälkeen, joten kun itse pääsin salin puolelle, niin osa vieraista oli jo ehtinyt lähteä, joten kaikkien kanssa en ehtinyt vaihtaa kuulumisia.
 
Kuinkas monella on huomenna juhlat? :)
Meillä on vasta sunnuntaina, ei ole yhtään semmoinen olo että sunnuntaina juhlitaan tyttöä. Ei olla kyllä juuri mitään saatu vielä aikaiseksi asian suhteen :D tosin tarjottavat tulevat pitopalvelusta ja juhlat pidetään isovanhempien luona, joten ei tarvitse edes siivota omassa kodissa, loppuviikosta auttelemaan juhlapaikalle :)

Haluaako kukaan paljastaa tulevan/jo annetun nimen? :)
 
Erittäin hyvä nimi. Erityisesti toi etunimi :wink Mä paljastan tänne julkiselle puolelle kun nimijuhlat on pidetty.
 
Nimi keksittiin parhaan ystävän kanssa n. 5minuutissa selailemalla allakkaa melko varhaisessa vaiheessa raskautta :D eikä se sitten siitä enään muuttunut. Oon aina tykännyt pojan nimestä Niklas, mutta en sitten kuitenkaan sitä valinnut... ehkä seuraavalle lapselle jos joskus saan ja on kans poika :D
 
Meidän tyttö sai 6.12. nimekseen Priya Mirjami. Priya tulee isin kotimaasta ja Mirjami tulee meidän äidin suvusta. Meille oli tärkeää että tyttö sai nimet molemmista kulttuureista ja tärkeää oli myös että tyttö sai vanhan suomalaisen nimen toiseksi nimekseen osoittamaan, että suomalainen hän on sukunimestään huolimatta.
 
Meillä ristiäiset vietettiin 4.1, ja olipahan rutistus. Pidettiin mun vanhempien luona, jonne mentiin jo joulun viettoon 23.12. Paikalla meitä oli 12 hlö, vähän meillä oli miehen kanssa näkemyseroja joistain asioista mutta kompromisseilla saatiin kumpaakin miellyttänyt kaunis tilaisuus pojalle. Nimi valittiin silloin kun se hätäkastetta varten ilmoitettiin, eikä sitä sen koommin tarvinnut värkätä. Oltiin kerralla tyytyväisiä. Mutta itse kun tehtiin tarjoilut, siivoamiset jne. niin ottihan se vähän voimille, yöunista mm joutui vähän nipistää. Mutta mitäpä sitä ei rakkaimpiensa eteen tekisi :Heartred
 
Takaisin
Top