Ristiäisistä..

Jonsku90

Jostain jotain jo tietävä
Onkohan rv 17+5 liian aikaista miettiä ristiäisiä? :D oon tosi saamaton, niin ehkä siks halyan suunnitella ajoissa. Esikoisen ristiäiset maksoivat mun ja miehen porukat, järjestettiin ne "jatkot" srk-talolla ja miehen sukulaistäti leipoi voileipäkakkua ja täytekakkua ym. Nyt tilanne on sikäli huono, että odotan yksin (saman miehen lasta kyllä) ja olen opiskelija eli tulotkin ihan surkeat. Pelottaa etten saa järkättyä yhtä hienoja ristiäisiä kuin esikoisella, asetanko lapset siis eriarvoiseen asemaan muiden silmissä? Kaipaisin myös mielipiteitä pienen budjetin tarjoiluun (osaan leipoa kakkua ja jotain pikkuleipiä/piirakoita) joiden valmistamisesta selviää kahden lapsen yh.. Ja mites kastemekko, esikoinen kastettiin miehen suvun mekossa, mites tää toinen kun mies ei aio lapsen elämään osallistua? :/ Ja miten menee sukunimihommat, esikoisella miehen sukunimi..?
 
Voiko muuten mielestänne ristiäislahjaksi toivoa rahaa? Jos toivoisitte itse, niin miten esittäisitte asian?
 
Mä haluan järjestää ristiäiset kotona ja tilaan tarjottavat. Kastemekko on minun jos on tyttö ja miehen jos on poika.
 
Mä en haluaisi pitää kotona, koska sitten on vielä siivousstressi ja astioitakaan ei ole tarpeeksi jne, mutta luultavasti tällä kertaa ei ole mahdollista pitää muuallakaan. Miehen vanhemmat kyllä on apuna ja kuvioissa vaikkei mies olekaan, mutta en heihinkään täysin viitsi turvautua ja omalla äidilläni on kotonakin pieni lapsi, niin hänkään ei varmaan kaikkeen repeä..
 
Esikoisen ristiäiset pidettiin meillä kotona ja minä leivoin kaikki tarjottavat itse. Kastemekon sai etukäteen mummoilta lahjaksi ja samaa käytetään myös uudella tulokkaalla. Mä rakastan järjestää juhlia yli kaiken! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä vaihdettiin aikanaan esikoisen sukunimi samaksi muun perheen kanssa ku mentiin nykysen miehen kans naimisiin :)