Ristiäiset, nimiäiset, kummit ym?

Saatiin tunnustuksesta paprut himaan, onko asia tällä selvä ja voidaan laittaa pojulle isänsä sukunimi? Vai pitääkö vielä tehdä jtn papereita??
 
Se on sillä selvä. Vielä voi kai täyttää sen isäkohdan siihen nimipaperiin, mutta niiden pitäs jo tietää isä siellä maistraatissa.
 
No on kyllä syytäki muuttua "helpommaksi"... ensinnäki hirvee työ oli lähtee vastasyntyneen kanssa kaatosateeseen keskelle ruuhkaa, miehen piti tulla kesken tärkeen työkeikan...20min kopissa tympeen rouvan kanssa, joka kysy miehen sotua ja millon ollaan tavattu, muutettu yhteen... hohhoijaa tätä systeemia!:facepalm:
 
Mitä ohjelmaa tai minkälaista runkoa olette käyttäneet nimiäisissä? En ole vielä tehnyt asialle oikein mitään, mutta jotain pientä olisi hyvä keksiä ettei kyseessä olisi vain tavalliset kahvikestit. Anoppi on sitä mieltä että juhlat voi järjestää vasta syksyllä, mutta mun mielestä siinä ei ole mitään järkeä kun kyseessä on vain nimen paljastaminen, ja syksyyn mennessä nimi on jo kaikkien tiedossa.

Juhlapaikkakin on vielä auki. Onko ehdotuksia mistä paikkoja kannattaa etsiä?
Me voisimme pitää juhlat appivanhempien luona, mutta riskinä taas että muuttuvat tavalliseksi kahvitteluksi (miehen suku järjestää kahvikutsut pienimmästäkin syystä). Lisäksi haluaisin että kyseessä olisi meidän perheen juhlat etteikä anoppi innostuksissaan omisi koko juhlaa.
 
Meillä ensin ohjattiin vieraat syömään, sitten kun kaikki oli suurin piirtein saapuneet, niin pidettiin miehen kanssa puhe. Minä puhuin suomeksi ja mies ruotsiksi. Kiitimme vieraita saapumisesta. Kerroimme nimet ja selitimme mistä ne tulee ja mitä ne meille edustaa (esim Mimosa on kylän kaunein Asterixissä). Sitten pyysimme hyväthaltia-kummit edeen ja ojensimme heille kummitodistukset, jotka he sitten lukivat ääneen ne ja allekirjoittivat ne, toinen tietenkin suomeksi ja toinen ruotsiksi. Niissä lukee kaikkea että ''lupaan kuunnella kun maailma on vastaan ja ihmetellä maailman ihmeita kanssasi''. Sitten meillä oli myös kirja minne saattoi vieraat kirjoittaa tervehdyksiään tytölle. Siinä oli mielestämme juuri tarpeeksi vähän&paljon ohjelmaa:) Lapsivieraat piirsivät kuvia kirjaan, niin heilläkään ei jäänyt aika pitkäksi.

Juhlapaikan valinnassa kannattaa miettiä haluuko tehdä itse murkinat vai ei. Monet ravintolat ovat kauniita ja hyviä juhlapaikkoja. Usein kunnat ja muut yhdistykset omistavat vuokrattavia juhlapaikkoj, kannattaa vähän googlailla. Ne vaan saattaa olla aika täynnä hääjuhlien takia.
 
Meillä mies teki videon jossa oli kuvia mahan kasvusta, pätkä häistä ja häämatkalta, ja videota ensimmäisistä kuukausista Ahtin kanssa. Taustalla soi biisi racing my family :D Se oli tosi kiva :) sitten luettiin nimien taustoista, jonka jälkeen minun sisko lauloi. Me myös teetettiin kuvia ja tehtiin kiitoskortit valmiiksi. Pyykkipojilla nauhoihin kiinni ne kuvat, ja ihmiset sai lähtiessä mukaan. Sitten me kahvien lisäksi grillattiin illemmalla. Oli tosi ihanat juhlat :)!
 
Takaisin
Top