Reseptejä

No joo tavallaan.. Haukea, sisävesien isoa kuhaa, madetta ja ahventa sekä Itämeren silakkaa ja lohta käytetään enintään 1-2 kertaa kuukaudessa haitallisten aineiden takia. Eli vähän rajoitetaan.. tää on suoraan neuvolan ravitsemusohjeesta.
 
voihan sitä kalaa antaa ihan siinä kaupan soseena,jos ei oo väliä et syökö oma tekemää vai valmis.
 
Joo, purkista voi antaa, mut mä oon tehny kans kirjolohesta ruokaa. Tosin ostin viljeltyä kirjolohta. Mut eihän noi kalat oo kielletty.. noita tiettyjä suositellaan vaan antamaan harvemmin.
 
Me ollaa tota kuhaa kyl annettu muutama kerta viikossa, ehkä pitäski vähentää kertaan/viikko... Mut oli vissii sellanen pienehkö kuha ja suht puhtaasta järvestä. Mun mielestä kuha oli siellä suht sallittujen listalla kuitenkin, kun sehän on vasta isompana petokala. Ainaki marttojen listassa se lueteltii sopivaksi kalaksi. Nii ja tuol jossai ravitsemusohjeissa lukeeki iso kuha :) Ja jossain sanotaan et voi syödä satunnaisesti...no sattuu vaa oleen meidän pojan suurin herkku toi kuharuoka ja kun tuo satsi tuhotaan loppuun ni voikin mennä hetki et tulee uutta kuhaa saaliiksi. Et eiks se oo sit satunnaista syömistä? :)
 
Ja toi kuharuoka on ainut mikä loppuu aina kesken, muutenhan meillä syöminen on hiukan ongelma :D Meidän neuvolasta saadussa lapussa kuha ei ollu siel muutaman kerran kuussa kalojen listalla, mut oli kyl maininta et kalalajeja vaihdellen kalaa 2-3 kertaa viikossa. No me syödään tästä lähin kuhaa kerta viikkoon ja sit jotain muuta (kaupan "kissanruokaa") toinen kerta :)
 
Joo, mä en oo kuhaa vielä antanu, ku pakkasessa on tosiaan itte kalastettua kuhaa ja se on just sitä isoa sisävesikuhaa. Mut kyl se sitä kohta saa.. kunhan itelleen tulee tehtyä siitä ruoka, nii sit samalla tekee pojallekin. :)
 
Takaisin
Top