ravintolisät

Alkuun söin kaupan normi monivitamiini lisää, kalaöljykapseleita ja d - vitamiini lisää päivittäin mutta kun sain kuulla olevani raskaana niin selvitin asioita ja jätin noi lisät pois kun ei kuulema sovellu raskaana oleville.
Nyt syön olikohan joku minisun mama - monivitamiinilisää, saa apteekista. Tarkotuksena olis hankkia vielä lisäks apteekista raskaana olevalle tarkotetut kalaöljykapselit kunhan saa rahaa. Aikas kalliita nimittäin nuo.. :D rautaa luultavasti joudun alkaa jossain vaiheessa syömään sillä olen joskus sairastanut anemiaa
 
Muokattu viimeksi:
Käytän mama vitamiini valmistetta.siinä on rauta,foolihappo ja kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit. riittää4kk ajaksi ja makso 17e ja risat joten halpa.:)
 
mulle annettiin neuvolasta tommone ju femibion.. raskaude suunnittelusta viikolle 12 astii... hinta n.20e
 
Miulla kans femibion, joka on viikolle 12 asti, kun apteekissa suositeltiin et se on paras :smiley-bounce012
 
Napsin monivitamiinia (mammaversiota) aina silloin kuin muistan, eli melkein joka päivä :)
 
Neuvolassa kehotettiin eilen, et pitäis syödä myös kalsiumia, kun en sitä muuten tarpeeksi saa, nii hain sitä kans apteekista eilen, kun ei se tohon femibioniin sisälly.
 
Mulla käytössä vain Minisunin Mama -vitamiinit, joita otetaan yksi päivässä. Syön mielestäni aika monipuolisesti ja terveellisesti. Foolihapon saannin pitäisi olla OK kun rakastan rouskuttaa raakaa brokkolia. Olen kyllä ennen raskautta syönyt myös Foliren -foolihappolisää ja mies on aina tyrkyttämässä D-vitamiinia naamaan :p Täälläkin podettu anemiaa aikoinaan, mutta siihenkin olen ottanut rautatablettikuurin, juuri loppui.
 
Muistakaahan ottaa kalsiumit erikseen raudan kanssa niin rautakin imeytyy, pari tuntii ainaki väliä
 
Mulla on lisät nyt tauolla, kun ei mikään muutenkaan pysy sisällä. Sit ku pahoinvointi helpottaa, ni jatkan taas.
 
Oon syönyt foolihappoa ja d-vitamiinia jo pitkään. Nyt lisänä vielä kalsium. Kaapissa odottaa raskausajan vitamiinit, mutta niitä en vielä syö, kun niissä on rautaa ja se voi lisätä pahoinvointia.
 
Mä oon syöny normaalistikin b-vitamiineja, kun on melkein vegaaninen ruokavalio eli en oikeastaan saa b12 ja b6. Talvisin syön d-vitamiinia. Neuvolassa sanottiin, että kalsiumin voisin lisätä, kun en käytä maitoa, mutta että muuten vitamiinilisiä ei tarvitse syödä.
 
Mulla loppui viime viikolla Femibion, joten siirryin sit Multivitan Raskaus ja imetys-tabletteihin, vaikka viikkoja oli vasta 10+0. 120 tablettia, joten riittääkin sit pitkälle!
 
Pitäis kans item ostaa uusia kun kohta toi Femibion loppuu... Mut torstaina tuleekin rv12 täyteen, niin aikakin siirtyä toisiin :)
 
Oletteko käyttäneet Magnesiumia raskausaikana? Miun herään suht useesti öisin kun vetää suonta pohkeesta, nii mietin oisko tosta apua... Onko kellään kokemusta?
 
Joo, piti ottaa kuuri ku rupes iltasella vetää suonta. Autto paris päivässä
 
Magnesium tosiaan auttaa ja sekin et pitää iltasin jalat lämpimänä ennen nukkumaan menoa, eli villasukat jalkaan illoiksi :)
 
Syön päivittäin Multivita raskaus ja imetys (aloitettu jo ennen raskautta), Multitabs raskaus omega-3, Aurinko D 50mikrogrammaa ja (koska B12 tasot olivat alhaiset niin neuvolasta suositeltiin) Pirkka B-vitamiinia.
 
Takaisin
Top