Ravinto ja ruoka

Miksi fetaa ei voi syyä?? :eek: mun lemppari herkku.... äääääk
Mä saan onneksi syyä vähän lakua vaikka muuten se on yleensä kielletty. Mulla on niin alhaiset paineet, et hyvä jos sataa on. :) mulla ne ei nossu viime raskaudessa ees lopussa.
Mulla taitaa olla hemppari laskussa, ku tekee maksaa mieli ja sitähän ei saa syyä. :sad001 en sitä yleensä syö, mutta auttaa jos on hemppari alhaalla. Pinaatti ei mee alas..:yuck:
Niin ja ei haittaa vaikka kalaa ei saa syyä, ku oon allerginen.
 
Laku taisi olla siksi kielletty, kun se voi vaikuttaa sikiön aivojen kehitykseen aiheuttaen adhd:tä tai jotain o_O toki se verenpainettakin voi nostaa
 
Mulle on hankalaa kahvin vähentäminen.. viimeksi oli niin huono olo ettei kahvi maistunut.sitä odotellessa :rolleyes:
 
Mä himoitsen lakritsaa nyt kun sitä just ei saa syödä.

Rosamamma, mä kans luin Hesarista että lakritsa voi aiheuttaa jopa keskenmenovaaran ja kehityshäiriöitä. Pahimmassa tapauksessa voi tulla ADHDta ja haittaa muutenkin lapsen oppimista. :wideyed:
 
Viime raskaudessa teki ihan kauheesti mieli lakua ja salmiakkia ja sit pari karkkia silloin tällöin söinkin. Samoin maksamakkaraa muutaman siivun silloin tällöin, koska oli liian hyvää. Nyt tekis mieli sushia, mutta pitää nyt pitäytyä poissa sushin kimpusta. Voin sitten vaikka pyytää sitä synnärille, jos sinne asti päästään. :)
 
Mä oon kyllä syöny fetaa, kun se on pastöroidusta maidosta valmistettu. Jos kaikkia nuita ohjeita noudattaa pilkulleen, tulee ainakin mun ruokavaliosta aika suppee, varsinkin salaatin osalta.. :/ Maalaisjärkee oon käyttäny siihen mitä suuhuni laitan ja aion tehdä niin myös jatkossa. :)
 
Neuvolassa terkkari sanoi, että Valion sivujen tuotesuositukset on luotettavia Valion osalta. Eli sielä salaattijuusto on ok..

Lakritsin käyttökielto ei tosiaan enää perustu verenpainevaikutukseen vaan sen sisältämään glykyrritsiiniin, jonka on todettu altistavan muun muassa lapsen muistissa, oppimisessa, käyttäytymisessä, stressinsäätelyssä ja aivojen toiminnassa tapahtuviin muutoksiin sekä edistävän murrosiän alkamista.
Turun sanomissa ollut nettiartikkelia aiheesta. Glykyrristiiniä saa lakritsajuuresta, mutta sitä käytetään myös makeutukseen muissa elintarvikkeissa..
 
Valion sivulla sanotaan että nykyään myös ne pastöroidut pehmeät juustot (esim. salaattijuusto) suositellaan kuumennettavaksi ennen syömistä.
 
Salaattijuusto on tosiaan siellä Valion sivuilla kohdassa muut juustot ja sanotaan että suositellaan käytettäväksi kuumennettuna. Tuorejuustot ja sulatejuustot näyttäis olevan heidän mukaan ok sellaisenaankin, mut sit taas raejuusto vähäriskinen joten ei kuulosta ihan niin suositeltavalta sekään :oops:
 
Mää en syö ollenkaan raskausaikana pehmeitä juustoja, ihan vaan varmuuden vuoksi. Maistuupahan ainakin hyvälle synnytyksen jälkeen. Viimeksi sain anopilta fetasalaatin synnärille :rolleyes:
 
Täälläkö joku puhui sushista? Löysin just hyvän take away -paikan ja nyt se kuumottelee koko ajan mielessä. :D Synnärille sitten, osaahan sinne pizzakuskitkin, miksei sushitoimitus...
 
Cedju, mun tekee niiiiin mieli sushia :confused:

Mä viime raskaudessakin söin valion tuorejuustoa ja tässäkin raskaudessa aattelin silleen satunnaisesti. Leipäjuustoa söin tänään uunin kautta käyneenä :)
 
Tuotejuustoista; meillä on puolison kanssa yhteinen lemppari pasta, jota ollaan melko säännöllisesti totuttu tekemään. Nyt arveluttaa kun siihen tulee Creme bonjourin tuorejuustoa, että onko se sallittua :eek: Eilen illalla pastanhimoissa päätin lähettää kyselyä Creme Bonjourille ja kysyä saako syödä :D Vastausta odotellessa...
 
Terhus, kuumennatteko tuon tuorejuuston kun lisäätte pastaan? Jos kuumennatte, niin sitten saat turvallisin mielin syödä :-)
 
Voi nyt prkl...! Mies toi innoissaan mulle Lidlistä sen paistopisteen juustokakun ja en tiedä mikä ihmeen harvapäisyys minuun iski, mutta jotenkin unohdin AIVAN TÄYSIN että kyseessä on maitotuote. Tiedän, kuullostaa typerältä, mutta olen jotenkin niin keskittynyt purkissa tuleviin tuorejuustoihin ja fetaan, että en yhtään ajatellut asiaa ennen kuin about puolivälissä kakkua tajusin että tämähän on MAITOTUOTE. JA vielä jostain hemmetin Lidlin paistopisteestä... Kiva. :banghead: :sad001
 
Mutta paistettu eli kuumennettu yli 70 astetta niin voi syödä :wink
 
Takaisin
Top