RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä voi ihminen olla huonolla tuulella... Ja ihan ilman syytä. Itkettää kun v#tuttaa ja v#tuttaa kun itkusta ei tuu loppua. Esikko takertuu isäänsä kun äiti vaan räyhää, meille tuli pari miehen kaveria käymään mut pakenin yläkertaan ees moikkaamatta kun ei myt kiinnosta muita nähdä. Ja tämäkös v#tuttaa ja taas pitää itkee. Että hyvää isänpäivää vaan rakas mieheni. :sad001

Mä kärsin edelleen noista navan repäisyistä,varsinkin iltaisin. Paha olo on myös palannut,sekin iltaisin ja oksennus lentää ilman ennakkovaroitusta. Maha on muutenkin ihan pinkeä ja iso,näytän siltä,ku oisin syöny joulukinkun.. mietin myös,että tunnenko jotain liikkeitä vai mitä on nää pienet vähän kutittavat hipaisut mahan sisällä??

Viikkoja 11+5.

Mä oksensin eilen verta, siis ihan vähän, mutta luulen että edellinen ruoka oli jo ehtinyt sulamaan niin ei tullut kuin pieni määrä verta oksussa :( pelästyin tietysti, mutta tämä tapahtu niin myöhään illalla/yöllä ja olin ihan voimaton sen jälkeen niin en soittanut mihinkään tai tiedä onko vaarallista. Tänään oli todella krapulainen olo ja vatsaa pisteli, huomenna soitan heti aamusta neuvolaan, on tosi huolestunut olo, onko mahassa kaikki ok vai kuvittelenko kaikki oireet ja tuntemukset pahemmiksi kuin ovat :sad001

13+2 ja mulla on oireet aika laantuneet :) tää ikuinen nälkä vaan ei ehkä lopu ikinä? :D Söin tunti sitten pastaa ja jauhelihakastiketta ja mahassa on nyt sellanen ontto tunne et jotain vois syyä?! :D pissalle herääminen kerran yöllä ja päivällä tietty saa ravata normaalia useemmin. Väsymys hävinnyt ja kuhan muistaa syyä niin ei tuu paha olo :p

Voi hitsit Kirsikka, toivottavasti kaikki hyvin. <3 mulla meni vähän hermot ku äitipolille soitin niistä mun hirveistä kivuista, ja se kätilö ihan puhelimessa osasi sanoa että kipu ei ole kohdussa koska kohtu ei vaan ole niin ylhäällä. Luulisin kyllä että osaan tunnustella sen kohdun, mutta en vaan jaksanut alkaa väittää vastaan ja pulitin sitten lähes 200€ yksityiselle, kun halusin selvyyden mistä moiset kivut johtuu.

Just onpa ollut kivaa palvelua..

Nyt on alkanut pistelee koko ajan enemmän alavatsaa, mutta aion oottaa huomiseen että soitan, on jotenkin tosi voimaton olo. En tiedä johtuuko nää vatsakivut myös eilisestä, kun oli lähellä piti -tilanne kaverin lapsen kanssa. Lapsi on just oppinut pyöräilee ilman apurenkaita mut ei osannut jarruttaa ja tietysti mentiin alamäkeä missä alhaalla ajotie. Lapsi pyöräili normaalisti, vauhti alko kiihtymään, kaveri yritti huutaa jarruta, lapsi selvästi lukossa. Lähdin sitten juoksemaan ihan täysiä mäkeä alas ja sainkin lapsen napattua mut sen jälkeen alkoikin mun mahakivut. (Kaverilla oli siis vaunuissa vauva niin ei voinut itse juosta niin lujaa). Mietin, että juostessa täysiä asfalttipohjalla alamäkeen on mahaan tullut aika paljon tärähdyksiä ja mahakivut kenties johtuu siitä?

^ Mä innostuin tanssimaan reippaammin pikkujouluissa ja sen jälkeen, heti yöllä, vatsa/selkäkipuja. Ovat tosin nyt laantuneet.

Ja voihan ummetus!

Ummetus on täälläkin.. :( nyt piti käyttää ponnaria työhousujen nappiin jatkoksi ja masutuubillekin tuli käyttöä

Huh säikähdyksellä selvitty mahakivuista ja muista "epänormaaleista" oireista. Monien soittelujen ja selvittelyjen jälkeen tänään päädyin lääkäriin, joka tutki mua ja sai sydänäänet kuulumaan (itse en oo kotidopplerilla saanut pariin päivään mikä lisäsi huolta tietysti). Eli pikkuinen on kunnossa masussa ♥ Tekisi mieli itkeä kun pelästyin eilen et tää tais olla tässä. Sanoi että kohtu on voinut ärtyä noista tärähdyksistä (kerroin niistä viime viestissäni tässä ketjussa) ja sen takia oli kovat supistusmaiset kivut.

Pääasia et nyt kaikki on hyvin ja mullakin kivut helpottanut tänään :)

Hyvä juttu, että syy selvisi ja pikkuisella kaikki hyvin! Kyllä noi kivut vaan niin hitosti säikäyttää, joka kerta!!

Kivut säikyttää kyllä pahasti, ihan pienistäkin vihlonnoista on heti pohtimassa, kun eka raskaus eikä varmaksi tiedä mikä on normaalia. Tarkistin tänään ultran yhteydessä lääkäriltä, et on varmaan ihan normaalia, jos on vähän kipuja. Vastaus oli mahtava "On täysin normaalia, sä oot raskaana, kohtu kasvaa. Niitä tulee vielä kaikenlaisia." :D ehkä nyt osaan ottaa rauhallisemmin enkä huolestua heti!

Heii kanssa odottajat. Kannattaa kysyä pissatestiä neuvolassa ens keralla niiden joilla tuntuu että pissattaq ja käy pissalla ja sen jälkeen tuntuu painee tunnetta vieläki. Itselläni oli sellanen olo ja kappas kolibakteerihan se sielä eli virtsis ja sain hoidon pian ja ei kerkee sit mennä munuaisiin asti pöpö. Koska joillakin voi olla oireeton se infektio.

Kyllä kai noi kaikenlaiset kivut ja vihlomiset on jo tässä kohtaa enemmän normaaleja oireita,kuin merkkejä keskenmenosta. Niin mulle ainakin lääkäri sanoi,kun valittelin tota mun navan repäisy kipua. :)

Mulla ummetti vähän ihan alkuun mut onneks jäi se oire (toistaseks) pois. Mun nälkä on nykyään näköjään iltapainotteista :grin vaikka aamulla herätessä saattaa olla näläntunne niin siitä ei ainakaan tuu huono olo niinku aikasemmin. Tänäänki viikkailin pyykkejä ja pyyhin pölyjä ja käytin koiranki ennenku aloin väsää aamupalaa. Mut ilta/iltapäivä! Eilen söin klo 15 aikaa lämmintä ruokaa, tunnin päästä siitä banaanin ennen kahvakuulaan menoa niin matkalla sinne tuntu maha kovin ontolta et vieläkin vois syyä jotain :grin

Siis tää maha on ihan valtava... Ja huomenna vasta 12+0. Viime päivät on pitäny istua tosi ryhdikkäästi, kun tuntuu että sisuskalut on ihan vinksallaan ja heti tuntuu pahalle jos ryhti valahtaa o_O. Vaatteilla mahan peittäminen on tosi haasteellista, onneks ultra on maanantaina, jonka jälkeen ehkä uskaltaa jo paljastaa!

Mun piti aloittaa rautalisä jo nyt:confused: Ostin Obsidania eikä ainakaan vielä ole tullut pahempia vatsaoireita. Ton pitäisi olla muita hellempi vatsalle. Otan ton yöllä, kun käyn pissalla, kun se pitää ottaa tyhjään mahaan. Toivottavasti tää väsymyskin alkaisi helpottaa samalla, kun hemoglobiini nousee :) Yksi erikoinen sivuoire tosta raudasta tulee, onneksi luki ohjeissakin, niin en säikähtänyt, nimittäin parin päivän jälkeen kakka on muuttunut tosi tummaksi :p Melkein mustaa siis :grin Toivottavasti ei nyt ollut kenellekään liikaa informaatiota :wink

Jännityksellä ootan mitä oma hemppa näyttää 2vko:n päästä neuvolassa...oli ekalla kerralla 126 ja mulla on yleensä 130-145 välillä ollu. Oon käyny luovuttaa verta melko säännöllisesti (en siis enää tietenkään ;D ) ja syöny yleensä luovutuksen jälkeen vähän rautaa. Itellä ei maha oikein tykkää, vetää joko sekasin tai sit ummelle, yleensä molemmat :S Obsidan oli huomattavasti parempi ku Retafer...jostain luin et luomurautavalmisteet ois vatsaystävällisempiä. Jos joudun syömään rautaa niin ostan kyllä tollasta nestemäistä hedelmän makuista, vihaan sitä raudan makuakin :D

Takaisin