RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on juilinut kans oikeeta puolta koko päivän.. ja aina silloin tällöin muulloinkin. Kica kun täytyy viel 4 tuntia istuu koululla, hohhoijaa..

HALLELUJA! Kyllä mummoa kannattaa kuunnella! Särkenyt viikkotolkulla päätä ja yrittänyt vaikka mitä vedenjuonnista ulkoiluun ja panadol zappeihin ja lepoon ja NYT!! Nyt se on ohi! Valitin särkyä mummolleni ja sanoi että keitäppä kuppi kahvia niin lähtee päänsärkykin. Miksi en aiemmin tätä ymmärtänyt?! aaah autuutta ja ihanuutta. En ole siis kahvinjuoja vaikka ennen raskautta sitä satunnaisesti hörpin, täten en uskonut että kahvi auttaisi. Mutta voi rakkautta ja pupuja ja sateenkaaria nyt kun olo koheni. Eli salmiakin ja lääkkeiden sijaan kahvia naamaan niin kyllä on kuulkaa maailma ihana paikka :D

Onko muille ilmestynyt sellaisia pieniä n. Nuppineulan piston kokoisia näppylöitä käsiin? Itsellä on nyt ollut niitä muutaman päivän ja ne kutiaa välillä aika mukavasti. Tällä hetkellä niitä on vain käsissä.. Olisikohan kuiva iho?

Mulla on noussu käsiin pariin kohtaan tollasta kutisevaa näppyä, ahkeralla rasvauksella hävinneet parissa päivässä. Toinen juttu onkin sitten mahaan ja rintaan ilmestyneet ihottumaläntit... Näyttää ihan atooppiselle ihottumalle, mitä ei siis koskaan ole aikaisemmin ollut itsellä, pojalla vaan. Oon suihkun jälkeen aika hurjan näköinen, ihan kuin olisin jonkun rokon saanut! :eek:

Vähäsen on ollut sellaista hassua jomotusta nivusissa.

Uutena oireena on tullut tämän hajuaistin lisäkehitys. Meidän koko makuuhuone haisee jalkahieltä! Mun on pakko vaihtaa kohta lakanat (taas). Hassuinta tässä on se, että luulin eka, että hajun lähde on mies. Mutta kun se olenkin MINÄ!! On se nyt, jos ei omaa hajuaan kestä :laughing001

Maarina ja anselmiina81, mulla on kans kasien selka puolelle tullu semmosia pienia nappyja. Ne lahtee ku rasvaa hyvin. Samoin suihkun jalkeen kannattaa rasvata ja kattoa etta varmasti on puhdas pyyhe.

Hitto ko nyt se pahoinvointi on alkanu tulee pahempana takasi :/ musta tulossa ihan kunnon lehma ku marehdin ruuatki kolmeen kertaan aterian jalkeen. :D Kohta varmaa posliinin halailu jatkuu... Luulin etta ei se pahoinvointi takasi tuu jos kerran lahtee.. Hoh.

Ai nii, ei muute ollu mitaa tulehduksia, liian reipasta elamaa vaan viettany eli nyt siis jatkossa hieman rauhallisemmin. :)

Samoja oireita täälläkin. Kamalia vihlaisuja alavatsalla, varsinkin ylösnoustessa jne.

Pääsärky on jotain ihan järkyttävää, luulen johtuvan takaraivon ja niskan lihaksista. Helpottaa hieronnalla muutamaksi päiväksi.

Huimaus on huipussaan. Väsymys pahentaa ja kiireiswt aamut on kiva viettää wc:n lattialla jalat seinää vasten naa
maansa meikaten, ettei taju lähde :D silloin ei kyllä naurata varsinkaan sen jälkituskahien saapuessa..

Neuvolassa sanottiin verenpaineen olevan alhaisimmillaan juuri näillä viikoilla, eli toivottavasti pian helppais.

Näppyjä siellä, näppyjä täällä.. Ihanan hehkeetä. Onneksi hiukset ei rasvoitu enää yhtä nopeasti kuin alkuviikkoina..

Mutta välillä on ihan normaali ja virkeä ja pirteä oma itsensä olo :) Voi jopa unohtaa olevansa raskaana. Niistä päivistä kyllä nauttii täysin rinnoin :)

Nii ja "rinnoista puheen ollen, ne on ihan jäätävät, lähinnä uteremaiset :/

Tänään tuli täyteen 16+0.

Onks kellään muulla tissit pysyny samanlaisena kun ennen raskautta? :grin Mulla on vaan ehkä ihan himppasen turvonnu mut rintsikat kyllä menee vielä. Eikä ne oo erityisen kipeetkään ollu missään vaiheessa, lähinnä jos makaa mahalleen niitten päällä tms :D

Ootteko muute hakenu sairaslomaa raskauspahoinvointiin? Otin huomiselle laakariin ajan ku alkaa olla voimat aika lopussa. Menee yötki ravatessa vessassa kute varmaa ootte huomannu mun postien kellonajoista. Mietin etta antaakohan ne sairaslomaa jos alkaa olla ihan loppu. Iltasin kylla ollu jonku aikaa parempi olo mutta sitte joskus 23 jalkeen ei saa enaa nukutuks, parina yona menny viiteen asti. Mukavaa herata sitte seittamalta ylos. Alkaa meitsiltaki tarmo loppumaan vaikka kui positiivinen yrittany olla. :D

Vaapukka kyllä ihan varmasti saat saikkua, itteki oon joskus ollu nukkumisongelmien takia saikulle (lopetin joku vuos taaksepäin champiksella (tai joku vastaava nimi) tupakanpolton niin meni ihan plörinäksi nukkuminen, heräsin puolen tunnin välein jne. yber väsyny) heti kirjotti sen viikon ja lisää oisin saanut jos olis tarttenu. En tiiä miten saako raskausaikana syödä jotain nukahtamislääkkeitä yms jos ei meinaa muuten unta saada, kyllä ne varmaan siellä lääkärissä osaa sanoa.

Kaveri oli kysyny raskaana ollessaan nukahtamislääkkeitä tms. kun nukku tosi huonosti, ei saanu mitään. Ainut oli ihan luontaistuotekaupoissa myytävä melatoniini mut ei kuulemma auttanut...

Voih. Nyt tänne on tullu niitä kasvukipuja luultavasti. Mahassa juilii vaikka miten päin ois.. :-/ Tuntuu melkeen ko menkat alkais :-D hyi. Nyt rv 17+4, ja aiemmin ei oo "kipuja" tuntunut. Onko muille tullut jo tämmösiä tuntemuksia?

Mulla on EHKÄ nippaillu pari kertaa kävellessä tuolla mahan alhaalla ja sivulla, melkein nivusissa saakka...tai ku laitoin kenkiä jalkaan ja siit suoristauduin niin nippas. Mut ei vielä kummempia :)

Aina kun yskii tai aivastaa niin vihlasee tosi inhottavasti alamahasta, etenkin jos unohtaa mennä vähän kippuraan ja samalla tukea mahaa käsillä. Ja närästyksestä on tullut päivittäinen tuttavuus.

Ahk87, rinnat on vähän kasvanu niin, että vanhat rintsikat puristaa ikävästi. Muuten oireina lähinnä nännien kasvu ja kutina, ihan kun niistä tulis vähän jotain eritettä joka kuivuu ja aiheuttaa kutinan? En kyllä usko, että vielä maitoa alkaisi herua...

Onko teistä kenelläkään ollut oireena rusehtava valkovuoto? Mä olen hieman paniikissa, koska mulla sellainen alkoi sunnuntaina. Tosi vähänhän sitä tulee, lähinnä paperiin pyyhittäessä, mutta silti pelottavaa. Mulla on huomenna lääkäriaika, onneksi, ja soitin myös päivystykseen sunnuntaina. Siellä kyllä vakuuttelivat asian olevan jopa normaalia, mutta silti meinaa järki lähteä ennen kuin kuulen sydänäänet. Helpottaisi, jos jollakulla olisi oikeasti ns. normaalia kokemusta asiasta.

Mulla on vihlonut aktiivisemmin jo 13-viikon alusta, välillä jo ennen np-ultraakin! Nykyään ihan päivittäistä (14+3). Apteekissa myytävässä melatoniinissa luki, ettei saa käyttää raskauden aikana, eli kannattaa keskustella lääkärin kanssa ennen kuin melatoniinia syö. Mun tissit on "pinkeemmät", mut ei varsinaisesti isommat, samat rintsikat mahtuu vielä. Ja hyvä näin, koska ovat alunperinkin mallia "utareet", ja yhdistettynä pieneen ympärysmittaan loppuu kuppikoot kesken!

Juu toivottavasti saan ainaki pari paivaa vapaata. On muute sama laakari ku pari kuukautta sitte jolla kavin. Mikskohan mua nolottaa menna samalle uudestaan?! :$ kai taas jotai hormonihairioita, heh.

Luin jossai vaiheessa etta melatoniinin vaikutuksia ei ole tutkittu tarpeeksi ja siks ei suositella. Kai se suurina pitoisuuksina voiolla haitallista. Ei noista tieda.

Nyt 16+5 ja nivusissa vihloo välillä ja kovaa. Hetkittäistä onneksi. Senhän pitäisi kuulua asiaan, kun alkaa paikat löystymään ja kasvamaan :)
Osa omista rintsikoista menee vielä päälle, mutta ostin jo isompia tulevaisuuden varalle.
Huonoa oloa on aaltoilevasti, ei niin pahana kun oli alkuraskaudesta. Hyvin pystyy syömään. Pienempiä annoksia ja useasti. Maha alkanut selvästi pullottamaan ja mies sanoikin, että on kiva siideripömppis :D

Takaisin