RaskausOireita

Mulla on kans aikastunu toi nukkumaan meno tosi paljon, eilenki menin jo yheksän jälkee sänkyyn vaik normaalisti tullu kiikuttua sinne yhteentoista asti. Illal olin jo seittemän aikaa niin väsyny et meinasin nukhtaa sohvalle.
 
Olipas se sitten varmaan mukava hammaslääkärikäynti kun nukuit :). Mielenkiinnosta kysyn, että otettiinko röntgen kuvia ja jos otettiin kysyttiinkö oletko raskaana vai kerroitko suoraan?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on viisaudenhampaan poisto marraskuussa. Jos kaikki nyt menee hyvin ja edelleen sillon odotan, niin tietääkö kukaan onko ihan sallittu toimenpide?

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Hmm.. Viimeisen kolmanneksen aikana ei ainakaan suositella poistoja enää. Ja varmaan riippuu tarvitseeko esilääkitä tms. Jos olis mun viisureista kyse ja niissä ei mitään särkyjä ni odottaisin varmaan että lapsi syntyy ja sitten poistoihin vasta. Mutta ei kaiketi muuten pitäisi olla estettä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Moikka, kuinka paljon teillä vaihtelee oireet päivittäin ? Mää täällä mietin, että onko normaalia se, että rinnat on yhtenä päivänä tosi arat ja sitten taas ei juuri ollenkaan. Samoin pahoinvoinnin kanssa, eilen tosi huono olo ja tänään kuin ei olisikaan raskaana...
 
Musta tuntuu, että mulla vähän vaihtelee kanssa ja luulen että se on ihan normaalia. Toisaalta kun mulla on nyt tää flunssakin (ilman kuumetta) niin vähän ehkä menny sekaisin oireetkin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla Hippa ainakin vaihtelee juurikin rintojen arkuus. Esimerkiksi eilen ei ollut juuri yhtään ja ihmettelinkin sitä jo ja tänään taas aivan kosketusarat.
 
Mulla pientä ällöttelyä välillä ja röyhtäilyä. Ja väsymyksestä en tiedä onko raskaus, töiden aloitus vai muuten vaan väsy. En muista yhtään mitä esikoisesta oli näin alussa vai oliko mitään. Vkolla 8+0 oli ainakin ollut jo oksentelua ja muuta ainakin pari viikkoa...

Kun sais pidettyä mahdolliset oireet töissä pois muiden silmistä. Viimeksi vaihdoin työpistettä elokuussa 2012 ja samassa kuussa raskaaksi, eivät oikeen tykänneet. Ja nyt elokuussa palasin vanhempainvapaalta töihin ja nyt raskaana. Yritettiin kyllä jonkun 7kk että olisin jäänyt pois vielä siihen että seuraava menee hoitoon mutta eipä vaan tullut niin helpolla!
 
Multa ehdittiin röntgenit ottaa onneks elokuun alussa :) sitte sainkin jo sanoa et oon raskaana, mut ei vaikuttanu hoitosuunnitelmiin :) mulla siis hampaat ollu kovilla kolmen peräkkäisen raskauden ja imetyksen aikana, ja nyt laitetaan ne ajoissa kuntoon, ennen kuin makaaminen paikoillaan alkaa tuntua pahalle.
Puudutteelle olen ilmeisesti yliherkkä, kun tuli taas oireita, ja käskivät olemaan varovainen myös synnytyksessä mahdollisesti käytettävien puudutteiden kanssa. Ilmankos ensimmäisessä synnytyksessä epiduraali puudutti kaiken rinnoista alaspäin. Tietää ettei niihin ole enää koskeminen :)

Onkohan palelu oire? Vai oonkohan tulossa tässä vielä kipeäksikin...
 
Palelu voi olla oire, ja sellainen pieni flunssan poikanen joka mullekin on iskemässä päälle, liekö oire vai töistä napattu lapsilta :)
 
Mä kanssa mietin et onks tää mun "flunssa" kuitenkin johonkin tähän alkuun liittyvää. Tänään on ollut kova nälkäkin koko ajan ja keitto ei pitänyt yhtään nälkää. Nyt sit lämppärileipiä iltapalaksi.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Just kävin vanhasta ryhmästä vuodelta 2013 vaklaamassa että on mulla ollut pahoinvointia joskus 5+ ainakin, nyt tosiaan pientä ällöttelyä ja mies toi kukkia ja suklaata kaupasta enkä halua edes suklaata syödeä :-o Muutenkin nyt mietityttää mitä viitsisi syödä ettei tule oksu. Viime raskaudessa pannaan meni lasagne ja kanaruuat, ne tuli aina takasin vaikka lasange oli herkkua :sad001
 
Mullaki on ollut pientä flunssaa. Ja mulla myös oireet vaihtelee.. Tänään ei oo juurikaan tehny mieli syödä mitään! Tiedostan että on nälkä mutta kaikki ruoat oksettaa.. Salaatti ja smoothie meni sitten alas. Viime raskaudessa oksetti myös kaikki rasvaiset/öljyiset ruoat, nyt on ihan sama juttu!

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä palelu on oire, ainakin mulla. Tai mä palelen eniten kun iskee kova väsymys.
 
Mäkin kävin tuolla vanhassa ryhmässä lukemassa oireista, mitä edellisessä raskaudessa on ollut. Mulla oli mahan turvotus yhtäkkiä laskenut rajusti rv 9, sitä odotellessa! :grin


Tässä muuten kuva niistä testeistä ja siitä miten se viiva vahvistui - http://aijaa.com/7AkLl7
 
Muokattu viimeksi:
Mulla vaihtuu palelusta ihan järkkyyn hikoiluun olot. Ensin palelee niin, että täytyy laittaa fleecehaalaria ja kylpytakkia päälle ja seuraavassa hetkessä tekee mieli heittää kaikki vaatteet veke. Aamuyöt on täynnä kuumia-aaltoja.

Eilen illalla teki taas mieli makeaa jäätelöä, meinasi suru tulla kun huomasin ettei kaapissa ole muuta kuin laktoositonta suklaajäätelöä, sehän maistuu vain laktoosittomalle maidolle eli pahalle :smiley-angry017 :grin
 
Saanha onko sulla kierto kuin pitkä? Mulla 10 herkkyyksiset näyttää tollasta sun kp 29 tai 30 mut 25 herkkyyksiset paljon vahvempaa mut ei ihan yhtä vahvoja keskenään kuitenkaan, nyt 4+3
 
Vähän huonosti merkityt noi testit kun pari ekaa tein samanpäivän aikana ja joissain testeissä taas oli kaks päivää väliä.. Mutta viikko tossa meni että vahvistu noin hyvin. Kierto on varmaan jotain 29-31 välillä. Ehti yhdet menkat tulemaan minipillereiden lopetuksen jälkeen, joten tarkkaa en osaa sanoa. Mutta esikoisesta näytti vahvaa kp 28, nyt vasta kp32 (jolloin rv 4+3)

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Edellinen raskaus meni kesken niin kauhistuttaa, jos nytki käy niin..oireita ei nimittäin oo juuri nimeksikään!
 
Takaisin
Top