Raskausoireita.

Mä kun oon tottunu kans kotona hikoileen yöt niin oli outoa nukkua 2 yötä vanhempien luona, missä oli ihan jääkylmä!! Nukuin huppari ja collarit päällä, villasukat jalassa ja peitto korvissa, mut silti heräsin pariinkin otteeseen kesken yötä siihen että paleli! Tuntu ihan ihmeelliseltä kyllä...Kai mulla on kotona sit vaan liian paksu peitto. Mä vaan inhoon sellasia lirupeittoja. Haluun et peiton saa tarvittaessa kasattua isoks mytyks jalkojen väliin tai vaikka pään alle.

Muuten, onko kellään muulla pukamavaivaa? Vai eikö siitä ruukata vaan puhua :happy093.. TÄMÄ, on pahin mahdollinen oire ainaki mulle so far :smiley-ashamed005

Mä tossa aiemmin kirjottelin noita mun vaivoja ja kyllä, pukamat ovat sillä listalla! Onneksi ei ole kipeät, eikä vuoda, mutta niiiiiiiiin ällöttävää ja vaikka mieskin niistä tietää niin silti niitä häpeää.. Pukamat on kuitenkin ihan julmetun yleisiä, mutta niistä kun ei puhuta. Mä oon koittanu niihin rasvaa ym. mutta ei ota eikä häviä. Ne tuöi esikoista odottaessa ja ei hävinnyt mihinkään, liekkö koko loppuelämän "vaiva"...

Mulla on auttanu Scheriproct...aaseekolomekomfortti ei auttanu yhtään. ja tosiaan hädin tuskin pystyin liikkumaan, ja sidettä piti käyttää, niinku menkat ois ollu ku repeisvät prkl :smiley-angry019. Sori nyt tästä selvityksestä mutta ku kerta oireista puhutaan.. :smiley-bounce022

Toivotaan, että sä pääsisit niistäe roon synnytyksen jälkeen kun vauva ei enää peräsuolta paina. Ne osaa olla ilkeet!

Mä olen alkanut viimeisen kahden viikon aikana kuulemma kuorsata! Ihana, miehen hereillä pitävä raskausoire. Ei ole mitään flunsaakaan, mistä voisi johtua. Aiemmin olen ollut hyvinkin hiljainen nukkuja.

Mietin myös, että liittyykö kuorsaaminen painonnousuun. Yksi miespuolinen kaverini lihoi muutama vuosi sitten huomattavasti ja samalla sai alkoi todella äänekkäästi kuorsata.

Muita kuorsaavia odottajia :D ?

Vihdoin ja viimein myös pukama täällä havaittu, voi jee onnea! :D Tätä ei vielä ollutkaan ja just tos viimeks kun tästä niistä luin (toissapäivänäkö), ni aattelin, et no onneks noilta oon säästynyt. En ees taida todeta ääneen, et raskausarpia nolla...(palataan tuohon sit parin päivän päästä siis) eli kootusti:

Oireet 32 + 4
-selkä- ja alavatsakipua
-pukama
-närästys
-kipeät kylkiluut vasemmalla
-väsymys + huono muisti (syy - seuraus?)
-vaihdellen ummetusta tai ripulia (parasta, ei ehi kyllästyy)
-nukkuminen hankalaa (uni ei tule ja maha painaa)

Miten musta tuntu et alkuraskaus ekat 12 "kriittistä viikkoa" meni toooosi hitaasti, sit keskivaihe nopeesti ja nyt taas kyl aika matelee...ihan ku nää viikot olis koko ajan 29+...

Mitä nää nyt sitten on? Liitoskipujako? Eli siis vihloo *illua!!!! Ihan kun joku tuikkais aina välillä jollain terävällä ja vähä kääntelis! Voi hitto että tuntuu ikävältä!!! :eek:

Mulla kyllä pahenee noi liitoskivut päivä päivältä. Tänään oli jo tosi tukala olo ulkona kävellessä kun vihlo oikeeta lonkkaa ja häpyluuta niin paljon. Lisäks vauva on nyt jalat suoraan alaspäin niin häpyluu on senkin takia normaalia kipeempi :/ Inhottava vaiva kyllä.

Mä oon alkanut heräämään klo 01 ja seuraavan kerran saan unta klo 03.. Ihan super ärsyttävää! Yöllä kyl väsyttäis mut uni ei vaan tuu. Kai tää on vaan sitä vauvaan valmistautumista, mutta en mä kyl meinaa vauvan kanssa valvoo yöl kahta tuntia! Nyt olo on ku persiille ammutulla karhulla ku kolme yötä menty näillä eväillä!

Jaahas, tän mamman yks lemppari öistä takana! Huh!!! Aivan kamalia unia, niiiiiiiiin levottomia, ettei toisia olekaan, joka paikkaa särki, kädet ja jalat puuduksissa särystä. Sitten heräsin myös aivan järkyttävän napakoihin suonenvetoihin. Näitä lisää, niin hyvä tulee. Onneks mies on kotosalla (molemmat olemme siis työttömänä tällä hetkellä) niin se huolehtii 1v11kk pojasta, mm.hänen nostamiset ja nytkin päiväkotiin viemisen.

Eilen olin vähän enemmän siis jalkeilla, kävin kaverin kanssa syömässä, Prismassa, pojan mummolassa ja illalla vielä piti lähteä yhtiä alekenkiä toiseen Prismaan metsästämään... Eli tee ja kärsi kun teit. :(

Mä alan olla niin väsyny nykyään iltasin että nukahdan kesken lauseen :o On vissiin monen kuukauden huonosti nukuttujen öiden takia tullu univeloissakin seinä vastaan. Ihan sama mitä teen illalla ja oonko valmis nukkumaan niin mä vaan nukahdan niinkun katkasijasta kääntämällä. Oon nukahtanu puhelin kädessä, farkut jalassa, kesken lauseen, istuma-asennossa ja melkeen ruoka suussa. Ja nää nukahtamiset tapahtuu klo 22 aikaan jo! Oon ihan ihmeissäni. Kyllä mä sit taas öisin heräilen ja nukun levottomasti mutta ainakaan nukahtaminen ei oo enää ongelma...

Mä olen kanssa alkanut kuorsata raskauden aikana. Se voi johtua painonnoususta, mutta ei mun tapauksessani kun mun paino ei ole juuri noussut. Mulla sittaas on nokka öisin hiukan tukossa, tai oikeastaan limakalvot jotenkin turpeat. Olen alkanut käyttämään niitä BreathRightin nenäteippejä, auttaa tosi hyvin eikä tunnu oudolta kuin ekat minuutit.

Uni on nykyään tosi katkonaista, mulle tulee kuuma tosi helposti mutta jos vaihdan peiton pelkkään lakanaan niin herään siihen että on kylmä. Jee...

Kaikkein kettumaisin raskausoire on tällä hetkellä se, että mä hengästyn tosi helposti. Hb oli 123 eli sekään ei selitä. Mukula painaa vissiin keuhkoja ja mä en saa tarpeeksi happea kun kävelen. Tosi hehkeän näköistä kun huohotan jo 10m kävelyn jälkeen ihan kuin olisin suureenkin fyysiseen ponnistukseen juuri venynyt. Tuohon kun yhdistää noi katkonaiset yöunet niin väsymys on aika kokonaisvaltaista täällä.

Mullakin alkanut välissä tulemaan sellaisia kirvelyn ja vihlasun sekoituksia keskellä ihan alavatsaa lähempänä alapäätä. Ilmenee kävellessä tai jos nousee seisomaan. Liitoskipujako?
Haluaisiko joku avata kattavasti miltä ne liitoskivut tuntuvat, vai onko kovinkin yksilöllisiä?
Mieli menee niin ylikierroksilla aina näiden varsinkin alavatsaan liittyvien kipujen kanssa :((

Noita vihlaisuja on mullakin aina välillä, en oo niistä huolissani, kun eivät kestä kuin sen hetken. Saattaa olla toi kohtukin kiinnikkeineen, mikä natisee...Toi alavatsan vihlasu (ihan ku olis kuukautiset tyylinen vihlonta) alko mulla varmaan pari viikkoa sitten (rv31)

Liitoskivut on mun mielestä sellasia...kaikenkattavasti luihin ja ytimiin menevää "luukipua", mulla tuntuu eniten häpyluussa ja "pyllyluissa" ja lonkissa. Ainakin mulla noi kivut tuntuu kävellessä (näytän nykyään ankalta) eniten.

Onko joku muu huomannut, et ruokahalu olis jotenkin vähentynyt nyt viime aikoina? Mulla ainakin alkuraskaus meni ihan etovan olon ehdoilla (eli pelkkiä hedelmiä) ja sit ku tuli parempi olo, ni ruoka alko maistua ja paljon. Nyt taas on sellanen, ettei vaan "jaksa" syödä niin paljon ja mulla ainakin annokset on pienentynyt ja välipaloja ei tunnu ees tarviivan. Lienee siis tota varastoa tarpeeks :) Enkä väenvängällä oo koskaan mitään mättänyt.

Minusta tuntuu et vihloo ja särkee vähän joka paikkaan välissä, ettei niihin enää jaksa ees kiinnittää kovin huomiota. Nyt on jotenki tullu huono olo paikoitellen takasi. Selällään ollessa silloin tällöin alkaa etoa mut nytte ihan muutenki :confused: Johtuu varmaan tästä jatkuvasta närästyksestä osittain. Tänään viimeksi toivon et ois jo 40 viikkoa täynnä. Alkaa olla niin painava tämä maha. Tytön hoito ja nostelu on välillä todella tuskaista. Noh ei ole enää pitkästi vaikka viimeiset viikot tuntuu aika matelevan :grin

Olihan toi taas yö...huh. Maha painaa kyllä, et se kyljen kääntäminen ei oo mikään pikku juttu...varmaan tolla närästyksellä on oma osuutensa huonoon oloon ja ruokahaluttomuuteen.

Juu eipä kyllä aamupala oikeen uponnu. Kauhee nälkä heti ku herää mut sit ku sai leivät tehtyy ni sain vaan toisen syötyy ja ehkä puolikkaan jugurtin.

Mua närästää aina aamulla vaikka en olis ehtiny edes syödä mitään. Eihän sen nii kuuluis mennä? Taas on tosi tukala olo eikä ees huvita syödä mitään :/

Takaisin