Raskausoireita.

Perhevalmennuksessa sanottiin kivasti, että raskaus on kuin kristallipallo: Siitä näkee mitkä ne omat akilleen kantapäät elämässä tulee olemaan. Eli ne vaivat mitä ilmenee raskausaikana, tulee olemaan niitä samoja mitkä elämässä myöhemminkin tulee vaivaamaan. Jipii... :)

No mua ei yllätä ollenkaan et se on tää selkä joka mua eniten vaivaa. Se on niin perusteellisesti pilattu jo nuorella iällä, että oon aina osannu selkövaivoja odottaakin. Ehkä olis pitäny osata valita vähän vähemmän selkää rasittava ammatti...

on tämä vain jännä, toisilla on vaivoja, mulla taas ei ole yhtään. saan varmaan olla tosi onnellinen, tykkään kyllä kovasti raskausajasta. :) kaikki kolme raskautta ovat olleet samanlaisia, ei selkäkipuja, ei närästystä ei liitoskipuja (en edelleenkään tiedä mitä liitoskivut on vaikka on jo kolmas lapsi tulossa... :grin), ei sen kummemmin mitään.
toki nyt jos käy lenkillä, niin välillä vihlailee alamahaa ja supistelee yms ja muutenkin välillä tulee epämiellyttäviä tuntemuksia mahassa tai alapäässä. ja välillä öisin vetää suonta, ehkä kerran viikossa, kun olen ollut vain lasten kanssa kotona. edellisten raskauksien kohdalla olinkin töissä, niin suonenveto ja jalkojen pakotus oli joka ilta vaivana, mutta kun jäin töistä pois, niin nekin helpottivat.
mutta mitään semmoista "pitkäkestoista" tai "pahempaa" vaivaa ei ole ollut. :)

ninetsu musta on ihanaa kuulla että jollain on noin mukava ja vaivaton raskausaika! Antaa itellekin vähän uskoa että ehkä jos joskus ryhtyy tähän uudestaan niin kaikki vois mennäkin paremmin :)

Täälläkin suhteellisen vaivatonta raskautta on vietelty. Öisin toisinaan saattaa suonta vetää vasemmassa pohkeessa. Helpottanut kyllä kun olen alkanut ottamaan magnesiumia. Selkä ei varsinaisesti ole kärsinyt mitenkään, semmonen väsynyt olo siellä vaan on iltaisin kun päivän pakertaa töissä koko ajan meno päällä tai seisten.
Mitään valtavia jomotuksia, särkyjä tai kolotuksia ei ole ollut. Supistelee välillä etenkin kun kumartelee/nostelee jotain tai liikkuu reippaammin. Turvotusta ei ole, närästystä silloin tällöin muttei sekään mitään ylivoimaista ole. Raskausarpiakaan ei ole ilmestynyt ainuttakaan. Nyt tietysti kun tämän tuon julki, niin huomenna löydän ensimmäisen..
Eilen illalla kastui paita toisen rinnan kohdalta, kun tuli ensimmäiset maitotipat. Olen lukenut täältäkin jo aikoja sitten miten joillakin on maitoakin tullut jo ties miten kauan ja itse jo mietin, että minulla se alkanee sitten vasta kun lapsi on jo maailmassa. Oli aika hassu olo eilen kun tajusin miksi se paita kastui :grin

Täällä edelleen odottelen merkkejä maidosta! Mulla on kyllä la ihan loppukuusta, joten on vielä aikaakin. Toivottavasti sitä kuitenkin alkais ilmestyä viimeistään kun vauvakin alkaa antaa merkkejä saapumisestaan :)

Tänne pamahti ilmeisesti eilen migreeni -ensimmäistä kertaa ikinä. Valoilmiöt kesti tunnin ja päänsärky jäi. Kohta töistä kotiin lepäämään..

Mulla tuli eilen kirkas tippa nännin päähän! Saunan jälkeen huomasin, kun ei ollut vaatteita. On mulla n. viikko sitten tullut jotain myös, kun valkosissa rintsikoissa näkyi pieni tahra.
Vauva on hikotellut nyt vähintään kerta per päivä. Useimmiten kuitenkin n. kolme hikkaa per päivä.
Huomasin tässä taannoin, että kun treenaan lantionpohjan lihaksia niin alapäässä tuntuu erilaiselta, ihan kun lihakset ei jaksais puristaa niin kovaa mitä aiemmin. Oliskohan kohdunkaula alkanut lyhenemään. Noita treenejä tehdessä vauva alkaa aina möyryämään ihan hullun lailla, en tiiä tuleeko sille entistä ahtaammat oltavat tuolla vai miks sen pitää alkaa riehumaan :grin Ootteko huomanneet samaa?

Miulla on myös tuntuma lantiopohjaan vähentynyt ja lihakset väsyy helpommin... En kyllä tiedä mistä johtuu. Muutenkin on ollut sellaista tunnetta taas kuin verta tulisi / olisi menkat alkamassa ja nimenomaan kohdunsuulla tuntuu oudolta. Liekö tosiaan tila hiljalleen loppumassa ja vauva painaa. Vai alkaako kohdunkaula pehmetä ja avautua pikkuhiljaa.

Niin ja kauhea väsymys on iskenyt, ja nestettä alkaa kertyä kunnolla! Just heräsin toisilta päikkäreiltä jo tänään ja kaikki löysätkin sukat jättää jäljet nilkkaan ja sormet alkaa näyttää nakeilta. En taida enää uskaltaa vaa'alle. Aamulla oli pitkästä aikaa todella oksettava olo, aloitin sellaisella paleo-banaanileivällä joka meinas kiivetä saman tien ylös. Onhan se aika makeaa ja makeasta tulee yhä helposti huono olo mut en silti ois odottanu. Vähän aikaa nieleskelin, sit kun uskalsi kävin kyljelleni ja lopulta helpotti kun vihdoin uskalsi nousta sohvalta ylös ja syödä siemenleipää juustolla pari palaa.

Täällä kans ihan älytön väsymys. Tosin yöunetkin on sellasia katkonaisia. Herään joka kerta, kun asentoa vaihdan ja mahaan kyl sattuu. Se kipu varmaan johtuu asennosta tai sit tuolla potkitaan niin kovaa öisin, et on sisäisiä mustelmia...Kolme tuntia on sellanen "maksimi" hereilläoloaika ja sit pitäs taas mennä lepäilee...

Si-nivelet hippusen verran paremmat. Mutta kun ois saanu viikonloppuna nukkua, herään kuudelta. Puoleta toiselle kääntyminen on tuskaa ja nyt jomotteli alaselkä... Mihis se nyt sit viittaa..

En jaksa enää käydä missään, kun mulla on niin hemmetin kuuma!! Takki päällä ei yksinkertasesti voi olla enää sisätiloissa! Tänään käytiin kirjakaupassa ja kenkäkaupassa ja olo oli ihan täyttä tuskaa. Kotiin kun ajettiin niin vauva päätti pitää kunnon kotibileet ja joka puolella tuntu yhtä aikaa liikettä. Pitääkö tätä oikeesti kestää vielä kuukausi?

No nyt se sitte iski kunnolla, nimittäin turvotus. Nilkat ihan pallona :eek: Ei ollu ekassa raskaudessa missään vaiheessa näin pahana. Sormuksetki otin varulta pois, kun vielä sai revittyä irti et jos pahenee vielä.

Mulla on maha aivan järkyttävän kipee. En oikeen tiiä pitäiskö tästä huolestua. Huomasin normaalista poikkeevan kivun klo 20 aikaan kun lähin kotoa liikkeelle ja sama kipu jatkuu edelleen melkeen 6h myöhemmin. Mahan oikeeta puolta puristaa ja viiltää. Sama kohta on myös kosketusarka. Kipu on kovimmillaan kävellessä. Onko jollain muulla ollu vastaavaa vaivaa vai voiskohan tää olla jotain muuta kun raskaudesta johtuvaa?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mimmmallahan oli muistaakseni jotain tuon tapaista kipua? Onko kipu vielä päällä ja otitko jo yhteyttä polille?

Vieläkö hymykuoppa sattuu? Kaikista jatkuvista vatsakivuistahan pitäisi heti ilmoittaa polille.

Mulla on kans melko turvonnut olo, vaihdoin vihkisormuksen isompaan perintökihlasormukseen joka on aiemmin melkein tippunut sormesta ja on nyt melkein sopiva :) Ja vasemman rinnan nänni on ihan hirveän kipeä, en ymmärrä mitä sille on tapahtunut...

Kärvistelin yöllä aikani sen vatsakivun kanssa ja otin pari 1g paratabsia. Kipu helpotti sen verran että nukahdin. Jos sama meno jatkuu tänään niin on varmaan pakko soittaa sinne ä-polille. Mun on vaan jotenkin ihan järjettömän vaikeeta soittaa sinne. Olisin soittanu jo yöllä jos olisin uskaltanu, mutta jäi soittamatta.

No sainpa nyt koottua itteni ja soitin. Täytyy nyt sitten lähteä näytille. Harmittaa, mutta pakkohan nyt on kuitenkin tarkistaa että kaikki on hyvin.

Takaisin