Raskausoireita.

Magnesiamaito on kyllä hyvä, mutta pirun pahanmakuinen ja ällön tuntunen suussa :D

Minulla on sellaiset mahan päälle tulevat mamma-alkkarit. Valkoiset tosin, niin ei ole niin mummomaiset. Olen kokenut ne tosi mukaviksi, inhoan muutenkin housuja ja alkkareita, jotka on navan alla ja tuntuu aina sitten valuvan entistä alemmaksi. Tai sitten joko maha tai alaselkä vilkkuu paljaana kyseisillä varusteilla. Ja eipähän niitä minun alkkareita kuitenkaan näe kukaan muu kuin ehkä mies, jos se ei jo nuku siihen aikaan kun itse kömmin nukkumaan.

Magnesiumia suosittelen kyllä kaikille joilla jalat kramppaa/suonta vetää. Itse kun sitä aloin käyttämään, niin loppui heti siihen yölliset suonenvedot. Ja tuli sekin todettua, että jos kerran sen unohtaa ottaa niin sitten taas yöllä kiusaa pohkeita suonenvedot. Otan itse sitä siis aamuisin ja iltaisin.

tukeeko Neida ne alkkarit mahaa vai onko ne "ihan tavalliset"? vaikka ensin pijin ihan hulluina semmosia alkkareita, nii nyt ne on alakanu enempi ja enempi kiinnostaa... :)

Ne minun pöksyt on tällaiset: http://www.pepino.fi/carriwell-ligh....html?osCsid=4347a5f018ba747a771825412a0dddd0
Kyllä ne enempi tukee kuin semmoiset perusalkkarit. Itselläni tuo maha on kylläkin sen verran kiinteä ja pienehkö ainakin vielä, että en sitten tiedä jos maha tästä vielä kuinka paisuu, että onko se tuki sen jälkeen noissa minkälainen. Niin ja eihän nuokaan housut siis tule ihan ylös asti, siis tuonne rintojen alle, mutta korkeammalle kuin perusalkkarit.

Miksi ton vaavin pitää asettua tonne mahaan poikittain kun ei se sinne enää sillä lailla mahdu vaikka kuinka yrittäis?! Nimimerkillä toinen kylki saakelin kipeänä. Yöllä heräsin supistukseen joka sattui niin pirusti etten saanut edes kylkeä käännettyä saati et ois ylös päässy että olis helpottanu. Ja sattuu vaan tonne oikeeseen kylkeen mitä vasten lapsen on pakko venyttää. Tässä jo pari viikkoa hakkaillu sen päätä välillä takas alemmas että lakkais puskemasta ja asettuis vaan takas pää alaspäin ni kestäis äitikin olla ja hengittää edes. Eikä noi harjoitussupistukset sattuis noin pirusti.

Meillä poju pyörii kuin väkkärä, hikan alkulähteestä voi päätellä miten päin on. Nyt taas pää alaspäin, eilen vielä pää ylöspäin, viime viikolla alaspäin jne. Vatsa muljahtelee näkyvästi kun kaveri kääntyy, ihan kuin mun navalla ois pakkoliikkeitä! Se ei onneksi satu, voi olla että sillä että tä on toinen raskaus on asian kanssa jotain tekemistä. Jostain luin että jos asettuu maahan nelinkontin ja rentouttaa vatsan niin muksu saattaisi tajuta asettua oikeaan asentoon. Voi olla kyllä ihan legendaa tuokin.

Mä vaan puudun ja puudun, käsistä ja jaloista. Ensi viikolla äitiyspoliklinikalla määräys kysellä asian suhteen mitä tekis. Ja sitten seuraan sokereita, pöh.

Siis kädet puutuu? Mulla kans puutuu kädet ja jalat. Eilen olin käymässä nukkumaan, niin se käsi, mikä ei ees ollut kylkiasennossa alla, ni puutu. Veikkaan puutumisen syyksi jumissa olevaa selkää...

Miulla puutuu ku nestettä kertyy jos oon pitkää pystyssä. Esim ton kolmen vartin kävelyn jälkee sormet on tunnottomat nakit ja viime viikonloppuna ku istuin paljon bussissa ne ei välillä taipunut ees nyrkkiin.

Nyt on tullut niin inhottava vaiva, että hirvittää, jos tämä kestää/pahenee loppua kohti. Oon herännyt monena yönä siihen, kun oksennus on noussut kurkkuun tukehtumistunteen aiheuttaen. Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Jännittää jo mennä nukkumaankin... Myös yläselkä on tulessa ja kädet puutuu :P

Olen vierailulla toisesta ryhmästä (laskettuun aikaan kaksi viikkoa), mutta toivon että kokemuksistani voisi olla sinullekin apua. Mulla alkoi ehkä pari kuukautta sitten vaivata kauhea närästys, Renniellä sain hetkellistä apua mutta sitten mukaan tulivat nuo yölliset oksennus kurkkuun-mukavuudet...Sain lääkäriltä Omeprazol-nimistä lääkettä, jolla närästys loppui kuin seinään mutta nuo yölliset yökkimiset jatkuivat. Ainoa ratkaisu millä sain ne loppumaan on ollut se, etten syö ennen nukkumaanmenoa 2-3 tuntiin mitään ja viimeisen vesilasillisenkin juon noin tunti ennen nukkumaanmenoa. Ei ole toki kiva mennä nälkäisenä nukkumaan, mutta tuo vaiva on niin inhottava että olen todennut tämän paremmaksi vaihtoehdoksi. Lisäksi olen laittanut tyynyjä patjan alle, jotta nukkumisasento on hieman pystyssä.

Oman kokemukseni mukaan voin siis sanoa että tuo vaiva ei ole ainakaan helpottamassa, mitä enemmän kohtu on kasvaessaan alkanut painamaan mahalaukkua, sitä pahemmaksi vaiva on mennyt. Toivottavasti saat vaivan helpottamaan :)

Omeprazol on mullakin ollut käytössä jo muutaman viikon. Kyseessä lienee siis närästys, joka ei lääkkeiden takia kuitenkaan polta. Kiitos vinkeistä, täytyy todellakin koittaa olla syömättä/juomatta joitakin tunteja ennen nukkumaan menoa. Syömättömyys ok, mutta jatkuvan janon takia juomattomuus voi ollakin sitten jo haastavaa...

Mulla nousee ruoka kans makuuasennossa. Suosittelen apteekista saatavaa gaviscon nimistä oraaliliuosta. Sitä kun otan ennen nukkumaanmenoa niin ei tule oksua. Se on kyllä inhottava vaiva mut onneks on helpotusta olemassa ja yritän ajatella ettei enää kestä montaa viikkoa :)

Samaa on ollut. Varmaan tuolla syömättömyydellä on aina osuutta siihen, että onkin parempi olo.

En ny tiiä voiko tätä oireeksi sanoa, mutta mä oon alkanu hikoilemaan ihan hirveesti tissien alta ja välistä!! :eek: Lisäksi hikiä pukkaa selästä lapaluiden välistä ja kainalot on alkanu hikoilla myös enemmän.. Plussana kai pidettävä sitä ettei haise, ihan ku vaan vettä puskis ihosta läpi..puuuufh..

Mulla on tota samaa hikoilua. Oon muutenkin todennut ettei mun tarvii liikkuu hikoillakseni. Riittää et istun sohval tai nukun niin oon ihan hiestä märkä, mutta se vaan pahenee ku esmes kävelee töihin niin oon niin hikinen et vaatteist voi puristaa hikeä.. Vaihtovaatteet vaan mukaan. Onneks tosiaan tää hiki EI HAISE!

Mulla kans on tissit ja alaselkä märkänä hiestä öisin varsinkin. En tiiä onko tää mun hajuherkkyys jotenkin nyt kehittyny äärimmilleen kun en tykkää yhtään siitä mille mun tissit haisee ihan ilman hikoiluakin. Pakko rasvailla kookosöljyllä kun ne haisee muuten jotenkin sellaselle tunkkaselta. Yäk. Sellanen suihkunraikas tuoksu on yleensä parasta mitä tiiän, mut tuntuu et nyt senkin läpi haisee ällöttävälle :(

Tuo tissien "tuoksu"ihmetyttää myös! Ihan kuin olisi koko ajan riisipuuroa tulilla. o_O

Haisevat tissit onki ihan uutuus-raskausoire mun korviin :laughing002. Itse toistaseks moisilta säästyny.

Takaisin