Raskausoireita.

On. Muutama on ollut kivuliaitakin jo, mutta en vielä miellä niitä "oikeiksi" supistuksiksi. Miulle terkkari sanoi, että vaikka olis viisikin kivuliasta supistusta päivässä, se ei yleensä pehmennä paikkoja mitenkään. Vasta, kun niitä alkaa tulla säännöllisesti. Ja harkkarit on harkkareita, niistä ei oo mitään haittaa :) Mutta jos tuntuu että joissain tilanteissa kovasti supistaa niin niitä kannattaa välttää ja levätä sitten mieluummin, esim. raskaiden tavaroiden kantaminen, väsymys jne.

Mulla on myös noita kivuttomia supistuksia. Tartte välillä tehä muuta kuin nousta istumasta ylös niin joha kovettuu. Ressi tuntuu myös vaikuttavan. Mut ihan normaaleja ne on, kohtu reenaa tulevaa varten :) Ja jos kovin huolettaa niin lääkärineuvolassa ne tekee sisätutkimuksen et on paikat kiinni. Itellä se on ensi viikon to.

Jep toivottavasti huolehdin turhaan. Tuntuu vaan parin päivän aikana nämä on lisääntyneet hirveästi. Stressiä on kyllä ollut runsaasti joten johtuneeko siitä. 14.1 lääkäri,jossa toivottavasti kaikki hyvin. Vielä ei joutaisi jäädä saikulle makoilemaan ;)

Täällä taas "hetkellisen poissaolon jälkeen" palasi kivuttomat supistukset eli koko vatsan kovettumat. Ja mulla oli toi lääkärineuvola viikko sitten, paikat kiinni ja kohdunsuuta paljon jäljellä. Siellä onneks toi katotaan kysymättäkin. Ilmeisesti lepoa suositellaan kaikkeen huonoon oloon ensisijaisena hoitona.

Mun unet käsittelee useimmiten sitä, että poltan tupakan tai juon ja sitten on ihan kauheat morkkikset, kun olen kuitenkin raskaana :eek: Tupakan jätin siinä vaiheessa kokonaan, kun raskaus oli kestänyt n. kuukauden ja poltin kuitenkin n. 14 vuotta joten aika iso elämän muutos tuli silläkin saralla!

Mullakin on oireet aika pieniä, ei mitään sellasia isoja juttuja, tosin tuo alapää on vihoitellut nyt n. viikon verran melkein koko ajan. Vihloo tai särkee luita. Supistuksia on tullut viikon aikana aika paljonkin, muutama kivulias ja muuten kivuttomia. Eilen tuli melko säännöllisiäkin viisi putkeen mutta ne onneksi siitä laantui nopeasti kun pääsin lepoasentoon.

Mulla on ollu varmaan joltain 18 viikolta lähtien päivittäin noita kivuttomia suppareita. Soitin sillon alussa neuvolaan siitä ja sanoivat ettei oo hätää niin kauan ku ei oo kipuja tai mitään vuotoa. Joltain viikolta 21--> on ollu silleen että aina ku liikkuu (esim. lenkillä, kaupassa tms) niin maha on melkein kokoajan supistuksessa ja sitte ku istahtaa tai pysähtyy niin taas pehmenee. Neuvolassa oon joka kerta sanonu tästä ja eivät ollu ollenkaa huolissaan.

Mulla on ollut noita supistuksia jo oikeastaan viikolta 12 asti. Esikoisesta ne alkoi viikolla 20, ja se syntyi 13 päivää myöhässä. Kohdunkaula oli vielä laskettuna aikanakin kiinteä...

Uusi, ah niin ihana oire: mukula parkkeerasi aamulla mun virtsarakon päälle eikä ole siitä sen koommin liikkunut (potkii toki välillä). Tunnin välein pissahätä! Rakon tilavuus on varmaan aika pieni just nyt.

Täällä menossa rv 25+1 ja on ihan samanlaisia tuntemuksia, täällä noin 4-5krt päivässä maha kovettuu suunnilleen,luulen että ihan normaalia ovat tässä vaiheessa :) kunhan nyt ei jatkuvalla syötöllä tuu, sit soittaisin ja kysäisisin neuvoa jo...Lisäksi vielä itsellä välillä
tulee aina semmoinen hirvee paineen tunne päähän? voiskohan johtua jostain raudanpuutoksesta?
tarvii kysäistä sitä neuvolasta..alkaa ensin mahasta ja humahtaa sitten päähän? ..hankala selittää.

Millainen verenpaine sulla on Suitsa91? Jotenkin voisin ajatella paineen tunteen liittyvän siihenkin.

Viime neuvolakäynnillä 16.12-13, oli verenpaine 102. Ja sitä aikaisemmassa tais olla
lukemat 95, jolloin kyseli kovin että huippaako, ei kyllä ole huippaillut.. :eek:
Neuvola-lääkäri on tossa tän kuun 20pvä, ja viikko ennen sitä pitäis käydä hemoglobiini
tarkastuttamassa. Lisärautaa ei ole mulle ainakaan määrätty, mutta Mama vitamiinit otan
päivittäin..:)

Ei edes "muista" enää nykyään kaikkia oireita. Koitan töissä istua mahdollisimman paljon, mutta tänään joutui 2 tuntia putkeen seisomaan. Oli koko alaselkä (vyöstä huolimatta) ihan tulessa kotona. Eli sitten tunniksi vuodelepoon kotosalla. Lisäksi selän kipuilut siirtyneet muina aikoina ylemmäs, lapojen alle. <3 Kävellessä häpyluu ja lonkat aristaa. Jalkapohjat kantapäitä myöten kipeät ja 200m tiukkaa kävelyä hengästyttää. Ei uskoisi, että harrastan jotain kestävyyslajia...paitsi nyt raskaanaolo on se kestävyyslaji. Jotain hyvää: päätä ei oo särkenyt ku viimeks torstaina. :D

...Silti tekisin tämän uudelleen :)

Väsymys vaan pahenee, ja nyt sitten alkoi oikeanpuoleinen reisi/lantio (niiden välinen nivel?) vihloa oikein kunnolla kävellessä. Siihen kun yhdistää sen että alaselkä vihloo kun olen paikallani, niin en oikein keksi mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Uiminen auttaa kumpaankin sen uimisen ajan, mutta en mä nyt voi uima-allasta olohuoneeseen rakentaa niin kuin se mainoksen mies... Aika helpolla toisaalta kuitenkin olen selvinnyt. :)

Tällanen tuli mieleen (ja tätä ketjua 19 sivua, en jaksanut tod. kahlata alusta asti läpi, koska oire lienee jo alkuraskaudessakin?), että ihan kuin jotkut "kirpeät" hedelmät ja marjat nykyisin alkaisivat "kirveltää kieltä". Ainakin mansikka, viinirypäleet, tomaatit ja klementiinit alkanut kirveltää :( Joskus taannoin tuore ananas aiheuttanut samaa, siis ilman raskautta. No en todellakaan aio lopettaa hedelmien syöntiä tai vaihtaa suosikkeja johonki porkkanaan ja lanttuun...Kai tää on vaan raskausoire, joka loppuu sitten huhtikuussa? Kirvely ei kuitenkaan ole mikään "mykistävä", mutta vartti-puoltuntia on kieli "turta". Nytkin tekis mieli vaan kiivejä ja mansikoita. Alkuraskaudesta en muuta syönytkään kuin luumuja ja viinirypäleitä, eikä mun mielestä silloin ollut oireita.

Mulla ei oo onneks ollu mitään muuta hedelmiin liittyvää oiretta kun kauhee himo niihin! Melkeen koko ajan on joku sitrushedelmä menossa suuhun. Olis kyllä kurjaa jos tulis niistä kirvelyä tai muuta oiretta :/

Tänne on ilmaantunut kosmeettinen vaiva; alahuuli kuivuu ja halkeilee vaikka kuinka rasvaan. Ärsyttävää..

MammaMaria, voi ihan hyvin olla raskausoire. Mulla ei ole tuota, mutta maitoallergia palasi 20 vuoden evakon jälkeen "kotiin". Toivottavasti tajuaa kadota synnytyksen jälkeen...

Raskaus vissiin tosiaan voi palauttaa tai pahentaa allergiaa? Mä sain melko pian plussattuani kaikkien muiden kivojen vaivojen päälle kylmäallergiaa tosi usein. Saan kylmästä näppyjä yleensä 1-3 kertaa vuodessa mutta tuossa syyskuussa iski näpyt jopa sisätiloissa päälle tiuhaan tahtiin. Olen siis toukokuisten odottajien puolelta täällä kurkkailemassa :)

No toivottavasti allergian "paluu/paheneminen" siis johtuu tästä (+ joku sano, et hällä aina talvisin tulee jotain tomaattiallergiaa...) ja huhtikuussa saa taas syödä mitä lystää..tai syön kyllä nyttenkin kaikkea, paitsi raakaa kalaa. Pikku "kieliallergiat" ei mitää hedelmien syöntiä estä. Jotenkin oon aatellut, et sit jos syön tosi paljon hedelmiä ja marjoja, niin lapsikin sit olis niihin tottunut ja kans tykkäis niillä herkutella esim. karkin sijaan :) (...tai no kyllä mä karkkiakin syön nyt)

Takaisin