Raskausoireita.

Heräsin viime yönä ihan itkemään kun pohkeeseen sattu todella kovasti. Ukko pomppas säikähtäen pystyyn että mikä sulla on. Sanoin että jalka kramppaa niin hän hiero sitä varovasti ja sai lihaksen rentoutumaan. Oli se vielä aamullaki kipee, en meinannu kyetä autolla ajamaan. Nyt onneksi vertyny. Ei kiva jos näitä alkaa tulemaan enemmän..

Noi suonenvedot on joskus ihan kaameita. Mulla on ollut tässä raskaudessa vasta yksi, mutta muistan kyllä viime raskaudesta ettei parane mennä sängyssä venyttelemään, kramppi JOKA kerta. Ja kyllähän niitä ilmaantuu ilman venytyksiäkin. Nyt olen napsinut magnesiumia joka päivä, en tiedä auttaako oikeasti mutta tosiaan yksi vasta ollut ja siitäkin viikkoja.

MAGNESIUMIA vain nassuun niin pohjekramppien pitäis kadota! :) Ja magnesium on myös hyvä vatsan löyhdyttäjä jos meinaa olla ummetusta. Ja sitä saa ihan huolella popsia nimimerkillä viime raskaudes meni melkein 1000mg/pv. kun vatta veti niin kovalle ilman..

Pohkeet kramppaavat täälläkin :/ onko todella niin, että magnesiumia voi ottaa huoletta? Mulle sanottiin eilen apteekissa, että syömässäni vitamiinissa on sitä jo päivän suositeltu annos. Lähdin apteekista pois ostoskassissa magnesiumtablettien sijaan magnesiumvoide...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei mulla ainakaan tullu tuosta määrästä mitään "oireita" tms. Ainostaan et vatta toimi ja krampit katos. Ja mä vielä aloitin niitten popsimisen vasta rv.30 jälkeen, kun tuosta vattasta valittelin edellisessä ryhmässä niin sieltä sain sitten rohkaisun että huoletta voi käyttää ja sopivan annostuksen löytää vatsan toimivuuden suhteen sillä että lisää tapletin/kapselin per päivä siihen saakka kun on uloste sopivan löysää. :) Ja tosiaan kramppeihin nyt tuskin tarvitsee mitään megasatseja ottaa että katoavat eli jos käyttää monivitamiini valmistetta, siihen ottaisin ihan huoletta lisäksi vielä oman magnesium-lisän. :)

Miulle sanottiin kans neuvolasta että voin ihan vapaasti syödä magnesiumia vielä noiden monivitamiinien lisäksi vaikka niissäkin magnesiumia on. Ei pitäis olla mitään haittaa. Toinenhan mikä kramppeihin toimii on merisuola ja pohkeen hyvä verenkiertojumppa ja venyttely, mut tota merisuolaa ny ei juuri voi suositella raskauden aikana lisäämään...

Minä tunnistin ensimmäisen supistuksen tässä yksi ilta tällä viikolla, kun olin menossa nukkumaan ja pötköttelin odotellen josko jotain liikettä havaitsisin. Liikkeitä en huomannut, mutta tosiaan supistus tuli. Samalla tajusin, että ne satunnaiset mahakipuilut joihin olen joskus öisin herännyt, on varmaan ollut samaa. Se on silloin helpottanut, kun olen vaihtanut asentoa.
Tänään rakenneultrassa selvisi, että istukka on edessä, joten ei ihme ettei niitä liikkeitä tunne. Mutta eipä tässä ole oireita pahemmin ollut. Ei turvotuksia, jomotuksia, pukamia, suonenvetoja tai mitään. Kauhulla odottelen, tuleeko sitten loppuvaiheessa jotain isompia vaivoja.

Miulla tuntuu myös supistukset sillai mietona menkkakipuna ihan alavatsassa. Kohtu tuntuu kädelle silloin ihan kovalta. Näit o ollu jo kohta kuukauden mut aika harvoin ja yleensä vaan silloin kun oon väsyny tai esim. nostanu jotain. Kuitenkaa ei satu ja menee ohi vatsaa hieromalla. :)

Niin siis juu, venyttely ENNEN nukkumaanmenoa auttaa mullakin ennaltaehkäisemään suonenvetoja. Mutta jos menen vahingossa venyttelemään sängyssä, niin saan kyllä aika nopeasti muistutuksen siitä miksi se oli huono idea. :) Supistuksia mulla on ollut jo reilu 10 viikkoa, ei onneksi kivuliaita kuitenkaan.

P.S. Mulle on vihdoin ilmestynyt toi yläpalkki, missä on kaikki Boldit, kursiivit, hymiöt jne.

onko kellää muulla nännit hellänä?! mulla on ihan alaku raskauesa asti ollu nännit hellänä, ihan niinkö imetysaikana... :confused: ja varsinki jos harrastellaa seksiä, nii mies ei ikää muista että tissejä pitää nykyää käsitellä erittäin hellästi, vaikka koitan muistutella ja seuraavana päivänä kyllä tuntee mitä tuli eellisenä iltana tehtyä...

On. Ja kylmällä ulkona tuntuu pahalta vaikka yritän peitellä kaulahuivilla ja vaikka millä..

Kylmä tuntuu miullakin pahalta mut kipeet ei oo nännit enää. Eikä alavatsakaan, silloin alussa sai aina siirtää miehen kättä mahalta pois ku nukuttiin. Suloista ku halus siinä pitää mut koko kohtu jotenki arka.

Yks "oire" mistä nautin - miun säärikarvat ei enää kasva. Tai siis kasvaa, mut hitaammin, ja ne on ihan vaaleita ja hentoja. Hiuksista on tullu paksummat ja ne rasvoittuu vähemmän. Saa nähä miten raskauden jälkeen käy, tukka kuulemma ainakin tippuu, mut meneeköhän tuo muu karvankasvu ennalleen, jääkö tälleen vai muuttuukohan vielä paksummaksi. Ja toi rasvoittuminen kans ois aika hyvä näin. Saa nähdä.

Kyllä se tukka ja iho yleensä palautuu normaaliksi raskauden jälkeen jossain vaiheessa. Mulla oli ihan kamala tukka ja iho esikon odotusaikana. molemmat rasvoittui ihan hirveeksi ja tukka tuntui silti ihan hampulta. Synnytyksen jälkeen tilanne normalisoitui varmaan päivässä! :D Tukka näytti taas nätiltä ja tuuhealta ja rasvan kiilto katos kasvoilta ja ns. raskaus"iki"finnit katosi lopulta. :D Tokan aikana oli sit päinvastoin.. Iho ja tukka oli niin hyväs kunnos ja oikein tuntui että sitä vain säteili.. No sekin ilo loppuis sunnytyksen jälkeen, toki vähä pidemmällä viiveellä, paksuuntunut tukka katosi kun imetys loppui ja tuntui että kohta tippuu ne viimeisetkin hiussuortuvat päästä.. kolmannen kans oli semmonen keskiverto tilanne ei siis paha, nyt taas on nuota finnejä tullu täs raskaudes, mutta tukka on ihan ok. jos miettii siihen nähden että mulla on tukan "laitto" vielä kesken.. Viimeiset vaalennukset tehdään ensviikolla ja lisäkkeet kiinnitetään!! :D can`t wait!! :) Sitte mulla on vielä semmonen kiva vaihe ollu joka synnytyksen jälkeen siinä kun vauva on noin puoli vuotias, et mulla tulee otsaan ihan älyttämästi pientä karheaa finninäppyä ja iho kuivaa ja hilseilee. Sitä kestää sitte jonkin aikaa ja yleensä niin kauan että ehdin leikkauttaa otsiksen kun näyttää niin kauheelta.. :D

No kun miulla on "normaalisti" ihan kamala iho. Pintakuiva ja rasvoittuu ja hiukset samoin rasvoittuu ja hilseilee. Ja vitun finnejä ku teini-ikäisellä. Ja mie ku oon yrittäny elää siinä toivossa että nää hormonimuutokset vois heittää omankin hormonituotannon sen verran häränpyllyä että noi ei tulis takaisin :sad001 On oikeesti tosi kiva ku karva on noin vaaleeta ja hiusten pesu riittäis kerran viikossa.

Vielä en oo keksiny mitää hoitoa tolle iholle millä se hyvässä kunnossa pysyis. Kaikki on kokeiltu yli satasen kosteusvoiteista ja saman sarjan ihonhoitotuotteista siihenkin että ei tee mitään ja antais ihon tasapainottua. Ainoo mikä auttaa on yhdistelmäehkäisypillerit ja niitä en saa, buhuu. Enkä kyl tietty lapsitoiveiden takia haluakaan. Taitaa olla ihan hormonaalista eikä mikään määrä hoitoa tai hoitamatta jättämistä tai sekaihon tuotteita tai herkän ihon tuotteita tai kosmetiikkaa pidä tota hyvänä.

No niitä kaiken sorttisia muutoksia on toisilla luvassa vielä pitkään raskauden jälkeenkin ja toiset palautuu nopeesti ns. entiseen tilanteeseen. Sitä kun ei tiedä miten se raskaus hormooneineen kuhunki vaikuttaa. :) Pysyy jännitystä elämäs vielä sitte sen synnytyksen jälkeenkin kun kroppa "hakee" sitä omaa uutta olotilaa ja muotoa. ;)

Särkeekö teillä muilla välillä vatsaa? Mulla ei nyt kivistä silleen kun pari viikkoa sitten (harjoitussupistuksia?), mutta nyt sattuu vasemmalle puolelle alas ja ihmettelen mikä kipu tää nyt on. Kovaa kuulostelua koko ajan kun ei tiedä mistä mikäkin särky johtuu.

Särkee ja särkee. Harjoitussupistuksia on alkanut olla iltaisin, ollut ajoittain jo parin viikon ajan. Välillä ei oo mitää ihmeellisempiä tuntemuksia. Sit suoliston liikkeet sattuu, sitä mä oon täs naureskellu et ku välillä on ummetusta muutenkin ja kakkosella käyminen vielä pistää jonnekin syvälle sisään niin hyvä tässä ku oon luomusynnytystä suunnittelemassa ja pelkään jo p*skalla käyntiäkin kun se sattuu :grin

Edellisyönä ku kävin nukkumaan miulla supisti ja heräsin yöllä aivan järkyttävään mahakipuun. Heräsin kyllä säpsähtäen täysin hereille ku ehdin pelästyä ennen kuin tunnistin sen suolistoksi taas. Kohta saikin juosta vessaan. Seuraavana iltana mieskin sitten oksensi et mikä lie pikapöpö ollu mahassa molemmilla.

Tänä aamuna on supistanu jo neljästi. Kolme kertaa ennen kuin nousin edes ja kerran bussissa. Kaikkia niveliä (no, nilkat, polvet, ranteet, sormet) särkee ja käsivarren oikaisu oikeasti sattuu kyynärpäihin.

Illalla en saanu unta, yöllä heräilin ja lopulta heräsin ennen viittä. Kuuden jälkeen en meinannut päästä bussiin asti kun oli koko ylämäki bussipysäkille peilikirkasta jäätä.

Mieskin ois unissaan lähennellyt aamulla vaan jo niin myöhään et oli pakko nousta ja jättää se sänkyyn. Ei sillä, kyllähän mie kouluun ja vesisateeseen mieluummin varsinkin kun tietää, et se ei oo illalla kotona.

Jos jotain lohtua ni on sentää lyhyt koulupäivä.

Elmiina, mulla on normaalisti kanssa hormoneista johtuvaa hiusten rasvoittumista ja pientä finniä naama täysi. Sekä viime että tässä raskaudessa iho on kunnossa ja hiuksia ei tarvitse pestä kuin joka toinen päivä. Kaikki tuotteet kokeiltu, hiuksiin ei auta mikään ja ihoonkin just ne pillerit jotka ei sovi ja teininä auttoi Roacutan-kuuri. Raskauksien välissä tilanne oli sama kuin ennen raskautta. :( Imetyksen jälkeen ajatteli katsoa josko ne kirjoittaisi mulle uuden Roacutan-kuurin, se auttoi monta vuotta. Ne tosin vaatii että käytössä olisi silloin joko pillerit tai kierukka. Hormonaalinen ehkäisy ei mulle käy, ja koska mä en voi käyttää edes kultakorviksia en ihan helpolla lähde asennuttamaan kuparikierukkaa kohtuun... Korvikset saa kuitenkin aika paljon helpommin pois kun korvalehdet alkaa märkiä kuin kierukan kun, no, en halua edes ajatella!

Mulla on vihlonnat sun muut nyt vähän tauolla, supistuksiakaan ei ole juurikaan ollut. Joskus näinkin! :)

Tänään 24+5 ja uskomattomista uskomattomin: tihkui maitoa rinnoista. Olin menossa suihkuun ja tietysti omaa isoa figuuria ihailin ja sitten katsoin, että oli pisara nännin päässä ja puristamalla sieltä tulikin nestettä (molemmista). Maitoa se ainakin värin perusteella lienee :) Koko odotus on niin ihmeellistä, saati sitten tuo maidontuotanto...

Ja noihin kramppeihin piti jo aiemmin laittaa, että itellä kans alko öisin tulla pohkeisiin kramppeja, niin aloin syömään magnesiumia, jopa annosta vähän nostin, kun ei heti tuntunut auttavan. Nyt syönyt reilun viikon ja ei oo ollut kramppeja.

Takaisin