Raskausoireita.

Mä herään nykyään joka yö aika kellontarkasti pissalle vähän ennen keskiyötä ja sit uudestaan neljältä. Nyt uutuutena pari edellistä yötä en oo enää neljän jälkeen saanut unta, ja joskus 11-12 aikaan päivällä otan parin tunnin unet! Saa nähdä jatkuuko tää oma unirytmi tällaisena koko raskauden ajan kun on alusta asti ollut nuo kellonajat aika vakiot. Ja jos jatkuu, niin onko sitten lapsella yösyötöt joku päivä samaan aikaan kun itse olen heräillyt... :angel8

Pahaolopahaolopahaolo yöks! Mulla ei ollut lainkaan tällästä esikosta, nyt yököttää tänäänkin koko päivän, onneks oon vaan kahtena aamuna oksentanut.

Minulle on nyt alkanut ilmaantua nälkää, vaikka olisi muutama tunti sitten syönyt. Samoin väsymystä alkaa olla, mutta vain iltapäivisin/iltaisin + aamuisin ei jaksaisi nousta kellon soidessa. Mutta kun aamulla pystyyn pääsee, niin siitä se päivä sitten käynnistyy. Iltaisin täytyy alkaa mennä nukkumaan ajoissa ja ysin sarjoja on turha haaveillakaan katsovansa, koska nukahtaisin kesken. Onneksi on tallentava digiboksi.
Ja aiemmin kun puhuin ettei ole mitään oireita, niin tajusin tuossa joku aika sitten, että onhan minulla ollut naama ihan hirveässä kunnossa jo paljon ennen kuin tein positiivisen testin. En vaan osannut yhdistää sitä raskauteen, mutta eiköhän se siihen liity, kun normaalisti on suht hyvä iho.

Ja näin meni kivasti ekat iltaykät pönttöön, koko päivän yrittäny maata paikallaan ettei tarviis ossennella vaan sieltähän se tuli ihan kyselemättä. :( etoo ja yököttää ihan jonniiverran. :(

Täällä on kans viikon verran oksenneltu silloin tällöin. Jatkuva etova olo alkoi 5+3 ja ensimmäinen oksu 6+2. :sick006 Oloa hieman helpottaa kun syö jatkuvasti jotain pientä, vaikka mieli ei tekisi yhtään mitään. Pahin olo on tullut silloin kun maha alkaa olemaan tyhjä ja sitä tyhjyyttä on sitten mukava yrittää yökkiä ylös. :shaking Kuvotus näyttää myös aaltoilevan joka toinen päivä kun eilen oli aivan surkea olo, mutta nyt aamusta sain jo ilman etomista aamupalan alas. Saas nähdä miten huominen päivä menee. :)

itellä ei oo pahoinvointia ollu viälä yhtää *koputtaa puuta*, nälkä vaan on kokoajan ja heti kun tuntuu vattassa että on nälkä niin sitte on pakko saada sinne jotaki, muuten tuntuu aivan kamalalta :/ väsy on viäläki kova, mutta saa ollakki ku on niin monta vuatta tullukki nukuttua vähä ja päikkäreitä ei oo koskaa pystyny ottaa niin ny saa univelat kaikella tällä nukkumisella kiinni ;D

Omalla kohdallani etova olo alkaa jo helpottamaan. Aamupahoinvoinnista ei missään vaiheessa ole ollut kyse, varmaankin olon kannalta parasta aikaa ollut nuo aamut,vasta iltapäivällä alkoi huono-olo jota jatkui sinne asti kun nukahti. Eilen lenkillä huomasin rintojen kipeytyneen niin ettei juoksuaskelia voinut ottaa, ei tainnut olla siis tarpeeksi tukevat rintaliivit. Niin ja lähes poikkeuksetta on käytävä vessassa lähes joka yö.

Mulla myös etova olo helpottaa, mutta erilaiset hajut kyllä yököttää! Kuten kahvi, se haisee, hyi yök! Ennen se tuoksui niin hyvälle! Hyvä että pystyin miehelle kahvia keittämään yks päivä. Ostin tänää kaupasta kokeeksi muutaman klementiinin, en raaskinu montaa, koska olivat pirun kalliita, ni vitsi et ne oli hyviä!! Pakko ostaa lisää ja jättää vaik suklaa(t) hyllylle! Tissit on täälläki ollu melko kipeet. Mahallaan ei voi kauaa maata, ku alkaa vatsassa tuntua. Vatsan turvotus kylläkin on hieman laskenut. Vatsassa ja selässä on myös tuntunu melkoista kipuilua aina välillä. Ja mitä ilmavaivoja!!

Moikka,

Täällä pahoinvointi jatkuu pahana. Eilen mies pakotti käymään terveyskeskuksessa ja sinnehän minä jäin tiputukseen.. Pari pussia laitettiin ja onneksi sain sitten lähteä kotiin nukkumaan.

Mulla on nälkä jatkuvasti. Tuntuu että kokoajan napsin jotain naamariini.. Iihan pientä pahaa oloa on välillä (silloin kun en syö tai syöntiväli "jää" pitkäksi) En muista vastaavaa edellisistä raskauksista. Kahvin juonnin jouduin lopettamaan kun se olikin sitte se ainut ja varsinainen pahoinvoinnin aiheuttaja. Siis eipä mitään mullistavia oireita oo.. Naama, dekoltee ja selkä kukkii ja tukka on likasen näkönen vaikka olis puol päivää sitten pesty..

Eilen menin kiroamaan tätä kovaa ruokahalua miehelle ja valitin et oksettais edes ni ei lihois nii pahasti.

Tänää onki sit saanu ojentaa itsensä suoraks ja hengittää syvään pari kertaa. Ei oo oksentaa tarvinnu kyl vieläkään mut ei oo aiemmin ollu lähelläkään ja tänään jos ei olis tuurilla just tullu pari pysäkkiä peräkkäin nii että bussi seisoi paikallaan pitkään ja ovi oli auki ois joutunu kaivamaan pussin esiin. Yöks.

Mä haen nyt apua tähän pahoinvointiin homeopatiasta. En pysty toimimaan, kun etoo, en voi syödä enkä juoda mitään. Jokaisesta olen pudottanut väh. 10kg pahoinvoinnin takia, mut ne ei ole jatkuneet KOKO PÄIVÄÄ! Oon ihan hajalla jo. Tsemppiä muille pahoinvoiville! Jos jotain edes tekee mieli ni syökää sitä. Vaikka pelkästään sit :)

Kamalaa ku mun ei tee mieli ku jotain rasvasia energia ja kaloripitpisia ruokia, muut oksettaa. Hiukan tylsä juttu ku en tosiaan haluis taas lihoo sitä 20 kiloo mitä esikoisesta :/

Mulla ihan sama! ^ Ärsyttää kun oon JO lihonut ja esikoisen jäljiltä muutenkin vielä ylipainoa :(

Yritin taltuttaa tota huonoa oloa hampurilaisella ja se vasta tuntuikin pahalta. Voi jos kävis sellainen tuuri et jatkossa maistuis salaatit ja hedelmät paremmin eikä ois koko ajan nälkä niinku tähän asti. On tullu 2,5 kg jo lisää eikä tartteis tulla tässä kuussa enää yhtää...

Moikka!

Viikkoja kasassa nyt 6+3 ja etova olo alkoi 5+4 tienoilla, mutta sain aamupalan jne syötyä. Kunnes tuli maanantaina 6+0 täyteen.. Järkyttävä olo, oksentelu, väsymys! Oksentelut enimmäkseen sijoittui aamupäivään, mutta oksensin illastakin. Kokeilin kaikenmaailman variaatioita, tuntu ettei auttanut mikään. Olin töistäkin pois. Pahoinvointirannekkeet käytössä, estää sen "pala kurkussa"- olon, mutta oksennusta ei tietenkään. Tänä aamuna kokeilin sitten suklaata ja appelsiinimehua heti herättyäni vuoteessa, pieni lepo ja sitten ylös. Jo auttoi! Ja tietenkin tukeva iltapala ennen nukkumaan menoa. Muita oireita on ollut rintojen arkuus, varsinkin nännien, ja nenä on tukossa koko ajan. Tuo nenän tukkoisuus tuli tutuksi jo tammikuussa km:ssä raskaudessa. Huomaan myös hengästyväni helpommin lenkkeillessäni. Olisipa tuo oksentelu-osio nyt selätetty, en tykännyt yhtään! :)

Mulla on tullu joka raskaudes sen 17kg lisää söin tai en, liikuin tai en eli tää kerta tuskin on poikkeus.. Tällä syömisellä tulee varmaan vielä enemmän.. :oops: Nyt on toki pienesti alkanu jo etomaan toi syöminenki, että ehkä täs vielä pääsee takasi ihan normi syömiseen. . hope so..

Onko muilla oireet hävinnyt? Viikkoja 10+0 ja todella kova rintojen kipuilu on hävinnyt. Pelottaa!

3.4.<3: Edellisessä raskaudessa mulla hävisi rintojen kipuilu kanssa aika alkuvaiheessa (joku vk 10-12), tässä raskaudessa ei ole oikeastaan ollutkaan. Kaipa ne hiljalleen tottuu koon muutokseen, tai jotain. Niin, ja siis edellisestä raskaudesta syntyi ihan terve poika. :)

Miulla ainakin tuntuu aaltoilevan noi oireet. Vähemmän niitä nyt on kuin ihan alussa, välillä on täysin oireetonta, välillä tulee takaisin huono olo ja mahan pienet pistelyt / menkkakrampit.

Takaisin