Raskausoireita.

Vuotouutisilla jatketaan nimittäin toisesta rinnasta tulee pieniä tippoja esimaitoa. Nyt jo :o Vaikkei aiempia raskauksia ole. Pitää lopettaa tissien tunnusteleminen, en mä nyt erikseen halua alkaa vuotaa vielä niistäkin. Melko yllättävää.

Onko kelläkään ollu sydämentykytyksiä? Mulla nyt muutamana iltana sydän jystäny ja muljahtelee inhottavasti :(. Oon laittanu raskauden piikkiin, vaikken kyllä oo varma että johtuuko siitä. Mulla on alkanut tehdä pahaa syödä/nähdä tuotteita jotka sisältää kermaa/paljon maitoa. Jännä, koska kermaisten juttujen suuri ystävä olen. Mutta nyt esim. ruoka jossa on ruokakermaa.. :happy118 . Puhumattakaan jäätelöstä tai jogurtista. Burp.

Mulla oli sydämentykytyksiä muutaman kerran joskus noin vkolla 7. Samoin hengästyin tuolloin todella helposti. Joskus vkon 9 jälkeen molemmat oireet loppui vähitellen.

Täälläkin välillä hirvittävää sydämentykytystä. Puhumattakaan hengästymisestä ja hikoilusta... melkein kuolema tulee kun pyöräilee 3km töihin.... vaikka saman matkan olen pyöräilly jo 1,5 vuotta....
Uutena oireena on tullut närästys. :drunken_smilie Ollut kamala vatsanpolte kolme päivää... Melkein mistä tahansa eväästä näköjään... Piti käydä ostamassa samarinloota.

Rintojen aristus ja vatsannippailut jääneet oikeestaan pois... silloin tällöin vaan jotain pientä. Pahaolo kadonnut pääasiallisesti myös. Välillä ihan yhtäkkiä saattaa oksu tulla, mutta ei enää päivittäin...

Vatsaturpoo aika ajoin... ja silloinkin, kun ei turvota alkaa jo kumpu näkymään... Painoa tullut lisää n. 3kg tämän reilun 11vk:n aikana...

Ai niin, ja pahin VÄSYMYS jo kadonnut!!! Enää en nukahda sohvalle joka kerta kun hetkeks pysähdyn...
Tästä se lähtee :)

Mikäs muiden oiretilanne? Mulla tuli eilen 12 viikkoa täyteen ja tuntuu että suurin osa oireista on kadonnut.. Vähän on vielä sellaista pahaa oloa jos ei ole syönyt vähään aikaan tai jos on syönyt liikaa mutta muuten melko oireetonta nyt ollut.

Täällä sama nyt kun viikkoja 11+1 :) Ihanaa vaikka vähän on pistänyt huolestumaankin.. :)

mullakaa ei enää oireita oo, mutta ei onneksi huoleta, ku oireet alko parisen viikkoa sit katoamaan ja tiätenki kaiken muun lisäks luuli että meni kesken niin kuitenki viime viikolla näki elävän sikiön niin ei haittaa vaikkei niitä vähäisiäkää oireita enää oo :) vauva vaan kasvaa tyytyväisenä <3

Vaikka ultrassa on jo käyty niin kyl mua vähä huolettaa kun mitään ei tunnu eikä näy mut mä oonki tämmönen et huolestun aina kaikesta vaikka ei syytä varsinaisesti oliskaan. Just sanoin miehelle et varmaan stressaan sen vauvan hengiltä...

Täällä kanssa on hieman helpottanut tuo pahoinvointi. Ei ole enää sellainen kuvottava olo koko aikaa ja oksentamassa ei ole tarvinnut eilen ja tänään käydä ollenkaan. Muutaman kerran on tullut sellainen yökkäyskohtaus, mutta onneksi ei tosiaan ihan oksentamiseksi ole yltynyt. Muutaman kerran olen sellaisen yökkäyshohtauksen aikana sanonut hiljaa ääneen itselleni/tuolle nassikalle et "ei nyt", niin yökkiminen on mennyt ohi. laughing7 Ihan kuin pikkuinen kuulisi toiveeni ja olo helpottuu. :) Saahan sitä haaveilla. :) :smiley-ashamed005

Nii ja mieki koko ajan puhun et oon oireeton vaikka 3-5 kertaa yössä saa nousta pissalle ja nälkä on aivan pakottava kun on pienikin väli syömisistä ja eilenkin nukuin sekä bussissa koko matkan että kotona vielä tunnin nokoset ja ei kyllä haitannu yöllä nukkumista mitenkään. Ja maha on kovalla ja turvonnu kuin mikä ja mahallaan makaaminen tai mahan sisään vetäminen tuntuu kurjalta ja eilen joutui hätistelemään miehenkin pois päältä... :) Mut se yleinen huono olo on poissa eikä noin niinku "normaalitekemisissä" tai arjessa raskaus paljon tunnu.

Miun ei oo tarvinnu oksentaa kertaakaan. En oo ikinä ollu herkkä oksentamaan ja vähän arvelinkin että ei tartte raskaanakaan siihen lähteä. Kuvottava olo ollu kyllä ja oksu ollu lähellä monesti. Sen sijaan hampaiden pesu yökityttää joka kerta kun ylähampaita pesee takaa. Mut se o sellasta kakomista vaa ja oksennusrefleksi mut ei miulla sellaisesta mitään ylös oo ikinä tullu vaikka inhottavaa onkin.

On kyllä lohduttavaa lukea että muillakin loppuu raskausoireet. Minulla oli alussa tosi kuvottava olo mutta en kertaakaan varsinaisesti oksentanu elllei hammaspesu onneettomuuksia lasketa (melkein joka aamu). Nyt on rv 10 ja kaikki oireet loppunut, ei väsyta normaalia enempää, vastan pistely loppu ennen kaikkea ei kuvota enää ytään ja rinnat taas normi kunnossa. En voi olla miettimättä onkohan kaikki kunnossa. En raaskinut varhaisultraan ja eka neuvola on vastaa ensi viikolla.. miehellä on aika rankka vajaa viikko tulossa :oops:

Miulla on onneks doppler ja sydänäänetkin kuuluu jo näillä viikoilla hyvin. Muuten varmaan olisin myös huolissani oireiden vähentymisestä.

Täällä on oireina oikeastaan enää pissalla ravaaminen ja jatkuva nälkä :P Hieman huolettaa, että nyt jo välillä iltaisin, kun laittaa nukkumaan alkaa tulla happamia röyhtäyksiä ja mulla oli edellisessä raskaudessa viimeiset kuukaudet tosi kova närästys ja refluksi. Noh onneksi siihen saa apteekista hieman helpotusta jos menee taas samanlaiseksi. Väsymyskin ehkä hitusen helpottanut, ei tartte enää nukkua kuin yhdet päikkärit päivässä :D

mää oon aina tuota kotidopleria vieroksunnu, en oo kokenu että semmonen pitäs saaja. mutta nykkö eellinen raskaus meni kesken, nii jotenki on tullu vähä semmonen olo, että mitäs jos jostain koittais käytettynä semmosen hommata... mitenhän kö mää oon lievän ylipainon puolella (162cm/69kg), nii saako sillä läskien päältä millon vasta nuo syjänäänet kuuluhu? kerkiääkö jo tuntehe ihte liikkehet ennenkö sillä saa vauvan sykkeet? :D

sillonko ootin esikoista ja olin 7kg kevyempi, nii jo ekasa neuvolasa (rv 7-8) saatii jo ne syjänäänet kuuluhu. mutta näisä seuraavisa raskauksisa sitte on ollu eri neuvolan täti ja painoki on ollu näin ylipainon puolella, nii ovat sanonu ettei näin aikasilla viikoilla löyetä sykkehiä.

Miul o ny 170cm/73kg ja hyvin kuuluu. Mut alussa niitä sai kyllä kaivaa ja jos en tietäis missä ne on ni ei se helpolla löytyis nytkään kun omien suonten kohina on päällä vahvempana. Yleensä saan esiin jonkun kaiun enkä suoraan sykettä. Mut väliäkö sillä ku tietää et siel joku sykkii :)

Mihinköhän tääki liittyy: Mulla on nyt kolmena päivänä peräkkäin ollu "karva kurkussa" . Tiiättekö mitä tarkoitan? Siis ei koko ajan vaan 2-3 krt päivässä alkanu yks kaks kutittaa kurkkua iha hirveesti! Vesikään ei oikeastaan auta, aivan veet vuotaa silmistä ja ääni häviää hetkeks. Tietenkin nää ns. kohtaukset tulee töissä kassalla! Eipä nolota naama punasena yrittää yskiä olematonta karvaa pois. Ykski asiakas tarjos tänää pastillin ku yskin.. Se kylläkin auttoi. Mulla on tässä vajaan viikon ollu sellasta pientä kurkkukipua aamulla, en tiiä onko näillä jotain tekemistä toistensa kanssa?

Mie sain äänet dopplerilla kuulumaan tuossa 8-9viikkojen paikkeilla. Kannattaa tosiaan napakasti painaa sillä ja reilusti navasta alaspäin. Itsellä joku neljä-viis sormenleveyttä navasta alas ja reilusti vasemmalla puolella kuuluu. Itellä 67kg(!)/165cm painokin siis noussut jo neljä kiloa!!!

Joo miulla on ihan karvojen rajassa. Aloitti reilusti vasemmalla ja on hiljalleen siirtynyt keskemmälle. Kuulin oman sykkeen taustalla jo reilusti aiemmin "jotain" mutta 9+4 ekaa kertaa selvästi. Ja itellä on jalat koukussa ja painan aika paljon et kuuluu.

Takaisin