Raskausoireita.

Mullakin vaivana nyt uudestaan menkkakrampit ja tosiaan kun rintojen arkuus katosi niin höperön mielikuvitus lentää!

Joo kyllä mäkin tarkistan yhä joka vessakäynnillä ettei oo verta ja jos on enemmän krampannu saatan käydä vessassa ihan sitä varten. Mua myös pelottaa tää oireiden vähyys / katoaminen.

Tutulta kuulostaa! Helpottavaa kuulla,että muutkin hermoilee. Välillä tuntee itsensä yli hysteeriseks!

Mulla on nyt tullu ihan tajuton nälkä.. Siis ihan pohjaton! Tekee mieli siis ihan kunnon ruokaa, ei oikeestaan makeaa vaikka kunnon sokerihiiri olenkin. Ja se nälkä, se ei lähde syömällä! Kiloja ootellessa :dance008 ! Lisäksi alamahaa on alkanu enenevissä määrin vihlomaan jos esim yskäisen tai aivastan.. ja se vähän huolettaa :gen113

Täälläkin tekis mieli vaan syödä koko aika, varsinkin kun ei ole ollut pahoinvointia vähään aikaan :) Nuo vihlonnat on ihan normaaleja. Esikoiselta ja tässä raskaudessa monesti vihlaisee nimenomaan aivastaessa tai jos vaikka nousee äkkinäisesti ylös istumasta. Google kertoi, että nämä johtuvat kohdunkannattimien löystymisestä.

Mulla on se loputtoman tuntuinen nälkä jo jonkinverran antanu periksi. Ällötystä ja öklötystä tulee sit taas useammin.. :sick009 Viime yönä heräsin ku rintakehää puristi ja oli ihan älyhuono olo.. Olin illalla ennen nukkumaan menoa syöny pienen lakupötkön niin luulisin sen aihettaneet yölliset olot..

Täällä kärsitään aamupahoinvoinnista, välillä helpompaa ja toisinaan taas aivan kauheaa. Nyt pyrkiny iltaisin syömään todella tukevan iltapalan jotta ei olisi aamulla niin huono olo, on auttanut. Töihin pitää ottaa evästä mukaan, koska heikko olo saattaa tulla hetkessä ja silloin on pakko saada heti jotain syötävää, muuten pyörryttää ja se ei ole hyväksi tuolla auton ratissa. :schocked028 Parina päivänä saanut töissä yökkiä vielä monta tuntia, muttei ole tarvinut oksentaa kertaakaan. Rinnat oli viime viikolla todella arat, hierojallakaan en pystynyt makaamaan koko tuntia paikoillaan vaan välillä oli pakko nousta ylös :sad010 Nyt ei ole onneksi enää ollut muuta kuin pahoinvointia ja jospa sekin jäisi vain tämän alkuraskauden vaivaksi.

Jumalaton väsy, kuten edellisessäkin raskaudessa oli..iltaväsymys iskee ku seinä erityisesti. Vatsaa turvottanut ja alavatsasta nippailua, vasemmalta puolelta erityisesti...liekkö kiinnittynyt sinne puolelle sitten, vaik miks vaa toisella puolella tuntemuksia. Vähän sellanen töttöröö-fiilis :D Ehken nii skarppina oo töissä ollu viime aikoina...

Alkaa tää mun oirelista kasvamaan.. mulla nyt ollu pari päivää pistävää kipua ristiselässä.. Ja se jos mikä huolettaa :gen113! Ei oo voimakasta kipua mutta semmonen tympeä pistävä tunne.. Mietin että onkohan se voinu jotenki niksahtaakki ku töissä joudun nostelemaan paljon lapsukaisia (päiväkodissa oon). Huoh. No, huomenna uä, sit selviää enemmän.

Minäkin olen päiväkodissa töissä ja kärsinyt tuosta ristiselän pistelystä! Se on kuitenkin ajoittaista ihan kuten vatsan nipistelyt ja krampitkin.

Täällä on oireet loppu ku seinään. Turvotuskin on lähtenyt, ni mahakin näyttä varmaan puolta pienemmltä ku viikko kaks Sitte!

Hui nyt rupes pelottaan! Mulla on eilen ja tänään ollut tosi kovia menkkakipuja ja muutenkin maha kipee.. Tänään pistänyt myös tonne oikealle. Keskenmeno pelottaa hullunlailla! Onko muilla ollut kipuja tässä vaiheessa, mulla tänään siis rv 11+0.

Miulla tuntuu välillä enemmän välillä vähemmän menkkakipuja, esim. eilen seksin jälkeen pisti oikein kunnolla ja aina yhteen kohtaan, välillä supistaa koko kohtu. Ne pistot ja kivut tuntuu tismalleen sillä kohtaa mistä dopplerilla sitten löysin sykkeen. Epäilen, että ne kivut liittyy istukan kasvuun ja kiinnittymiseen jotenkin, vaikka mitään faktatietoa ei kyllä ole. Ensin huolestutti nuo kivut, mutta kun sykkeen siltä kohtaa sitten lopulta löysin (kipuja ja "tuntemuksia" oli ollut jo pari viikkoa aiemmin aina samalla kohtaa) niin nykyään nuo pistot hymyilyttää, että siellä se pieni kasvaa ja tarttuu kohtuun entistä tiukemmin kiinni. On paljon helpottuneempi olo kun ajattelee noin. :angel13

Yks syy oireiden vähenemiseen tuossa 10. vkon kieppeillä voipi olla myös se, että istukka alkaa hiljalleen toimia kunnolla ja kasvava pikkuihme alkaa huolehtia omasta hormonitoiminnastaan. Ihan loogista, jos ajatellaan, että sitä ennen äidin hormonituotanto on ylläpitänyt kaikkea kasvuun ja kehittymiseen tarvittavaa. Itselläni on huomenna 11 viikkoa täynnä ja kuluneen viikon aikana olen huomannut oireiden laantuvan huomattavasti. Väsy ei vaivaa ollenkaan niin pahasti enää ja turvotuskin on hellittänyt aika lailla, samoi kuin huono olo. Alavatsaa repii tämän tästä enemmän tai vähemmän ja nännit ovat edelleen arat, mutta muuten olo on kaikin päin normaalimpi kuin vielä reilu viikko sitten.

Onko kellään hengästymistä? Siis musta tuntuu et oon koko ajan hengästynyt siis en nyt ihan istuessa mut muuten vaikka ei juurikaan mitään edes tekis... Tais olla kyllä ekassakin raskaudessa... Johtuu kai verenmäärän lisääntymisestä?

Heti alusta alkaen. Miulla on muutenkin tosi kapea henkitorvi ja nyt ei tosiaankaan jaksa entiseen malliin. Aiemmin esim kun oltiin miehen kanssa kävelyllä sillä on ollu täys työ pysyä miun perässä ja nyt tilanne on päin vastoin. Tietty oikeesti se ois hyvä syy lenkkeillä lisää mut harvoin tulee sit lähdettyä kun toi masentaa ettei mihinkään kykene. Eri asia sit ihan rauhakseen vaan lampsia ni voi vaan nauttia raittiista ilmasta ja säästä mut ei siinä kyllä hiki tule, henki loppuu kauan ennen kesken kuin hiki tulee pintaan.

Mä saan kyl viä puuskuttaa menemään vaunulenkeillä :happy119 ja tuntuu etten millään meinaa saada sykettä nousemaan sopivaksi, vaikken ny niin hyväs kunnossa ookkaan.. :p

Sori jos nyt on liikaa yksityiskohtia... Mutta ensin alkoi valkovuoto tuoksua vähän hassulta, nyt viimeisen viikon ajan on tuoksunut p***u ihan kissank*selta. Eikä haise bakteerivaginoosilta eikä hiivalta, ne on ollut molemmat. Ilmeisesti bakteeritasapaino on ollut aika heikoilla, varmaankin raskauden aikaiset muutokset aiheuttanut. Nyt oon kaks iltaa laittanut lactal-geeliä ja alkaa se haju onneks hälventyä.

Ihan vaan vinkkinä jos joku kärsii samasta. Jos kuurin jälkeen jatkuu haju pitänee mennä vielä terveyskeskukseen varmistamaan, ettei ole jotain muuta tulehdusta tms.

Takaisin