Raskausoireita.

Pahoittelut keskenmenoista :( Kyllä kai se on näin alussa kaikilla mielessä ja pelkona. Pahimmat pelot siinä sitten tuntuu toteutuvan, kun verta alkaa tulla. Vaikka voikin olla harmitonta kunnes toisin todistetaan.

Itellä ei oo verta tai tuhrua näkynyt mut eihän sekään välttämättä tarkoita et kaikki on hyvin, voi olla keskeytynyt tai tuulimuna. Ajan kanssahan sen sitten näkee... Ei se huoli lapsista mahda lakata ikinä.

Itellä teki koko bussimatkan kotiin mieli sitä pekoni-kasvismunakasta mitä oli jääkaapissa. Sit avasin jääkaapin ja ei tehnytkään mieli yhtään mitään, yh se kypsän parsakaalin haju! No nenästä kiinni ja ääntä kohti niin hyvältä onneksi silti maistui, ylipäänsä on ruokahalu vähän turhankin hyvä. Lievää huonoa oloa vaan välillä mut ei onneks okseta. Vähän, kuin ois kevyesti merisairas.

Jestas mikä turvotus o_O Mitä pidemmälle kello menee, se enemmän turvottaa. Tällähetkellä näyttää siltä että olisin ennemminkin viikoilla 16+ kun 6+ :laughing014 Aamulla sitten taas onneksi ihan normaali röllykkä roikkuu tossa eessä. En ole vielä valmis kertomaan ja jos samanlainen turvotus olis aamusta asti, niin huonompinäköisempikin huomais melko varmasti että millä tolalla asiat on :rolleyes:

Pahoittelut keskenmenoista.

Oma turvotus on kans aika kamalaa, kaveri jo arvas mun olevan raskaana kun maha on sit "sen muotoinen". Oon jotenkin ihan häh, et miten nyt jo! Kaksi edellistä olen voinut pahoin aamupäivisin noin rv 25 saakka, mut nyt äklöolo on ihan kokopäiväistä. Vähän saa silloin tällöin jotain suuhun mut sit taas etoo. :/ Muuta oiretta ei ole.

Tänään se tapahtui....suuri suru valtasi perheemme :'( varhaisraskauden ultrassa (rv 7+5) todettiin tuulimunaraskaus :'( tämä oli niin toivottu raskaus.....tuntuu kuin maailma kaatuisi niskaan :(

Voi ei... Voima paljon teidän perheelle. <3 itselläni todettiin tuulimunaraskaus helmikuussa viikolla 12 ja siitä toipuminen otti todella koville. Koittakaa jaksaa.

Pahoittelut niille, joilta raskaus on mennyt kesken :sad001

Itselläni tuntuu, että plussaamisen (eli toissapäivän) jälkeen oireita ei olisi. Sitä miettiikin, että vieläkö masussa on joku. Mutta toisaalta ei ole ollut mitään vuotojakaan, joka voisi viitata keskenmenoon. Ennen plussaamista oli vähän menkkamaisia kolotuksia ja aamuisin ihan hirveä väsymys, normaalisti siis herään töihin 5.30 pirteänä, mutta nyt on ollut tuskaa aamuheräämiset.
Nyt plussan jälkeen ei ole sitten väsymystä eikä kolotuksia. Ainoa minkä voisi ajatella oireeksi on oikeassa kyljessä tuntuva pistävä kipu ihan pelkässä rauhallisessa kävelyssä. Koirien kanssa kävelen päivittäin eikä moista ole ennen ollut vaikka viipottaisi millaista vauhtia. Mutta tuotakin tosiaan tuntuu vain kävelyillä jonkun aikaa jo käveltyäni. Toivottavasti tuo nyt on vaan merkki siitä, että joku on mukana menossa eikä mikään sellainen enne että pieni olisi lähtemässä pois.

Minulta myös osanottoni kaikille km saaneille, jaksamisia!

Nyt on ollut vähemmän pahoinvointia, kuin edellisessä raskaudessa, mutta tuntuu et väsymys painaa enemmän päälle! Silloin sitä saikin vielä nukkua hyvällä omantunnolla, nykyään se on vaan pakko nousta aamulla, kun kuuluu pinnasängystä komento :D No onneks miehellä vaihtelee työvuorot niin sekin voi välillä hoitaa aamut ja saa itse nukkua edes hiukan pidempään.

Tätä raskautta ei kyllä pitkään peitellä. Edellinenkin pullahti äkkiä näkyviin ja tämä vielä nopeammin. Syyskuussa palaan osa-aikaisesti töihin takaisin niin mukava katsoa kaikkien reaktioita, kun olen TAAS raskaana :D

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille ja voimia uuteen yritykseen!

Allekirjoittaneella tänään rv 8+3 ja nyt viikonlopun aikana on alkanut tulla kuvotusta. Aiemmin olen pahoinvoinnin suhteen ollut täysin oireeton, mutta nyt näyttää pahoinvointi nostavan päätään. Ajatus ruuasta oksettaa, mutta toisaalta kun saan syötyä olo hetkeksi kohenee. Raikasta tekee mieli kuten esim. mehujäätelöä.

Pahoittelut keskenmenon saaneille. :sad001

Itselläni oireita ennen plussaamista oli oikeastaan vain menkkamaiset juilinnat massussa ja kamalat ilmavaivat. :smiley-ashamed005 Plussaamisen jälkeen rinnat on jomotellut silloin tällöin vaihtelevasti. Nyt on oikeastaan torstaista asti alkanut "krapulainen" kuvotus. Välillä kuvottaa jo niin, että pöntöllä käynti käy jo mielessä, mutta toistaiseksi vielä olen pystynyt olemaan oksentamatta. Ruokaa ei tee mieli sitten yhtään, mutta pakko on syödä kun tuntuu, että sillä tavalla saa ainakin hetkeksi tuota kuvottavaa oloa pois. Kylmä mehuhörppy heti aamusta herätessä on myös helpottanut ainakin hetkellisesti. Saas nähdä saanko jo ensi viikolla puhua WC ankalle? Maha on myös iltaisin ollut kuin potkupallo. Näyttää siltä kuin olisin jo nyt useamman kuukauden raskaana. :)

Miulla on rinnat nyt turvonnut ja maha iltaisella tosi turvonneen näköinen, on tainnut painoakin tulla kun on huonon olon vuoksi saanut olla koko ajan syömässä (ja on ollut kyllä nälkäkin koko ajan).

Nyt tuntuu viime päivien aikoina paha olo ynnä muu jo helpottaneen, ihan normaali fiilis, on tehnyt mieli lenkillekin ja jaksanut touhuilla tavallisesti. Uni kyllä maistuu ja päikkärit. Tässä nyt heti mietin et onkohan kaikki hyvin kun oireet loppuu kun niiden vasta pitäis alkaa :angel9

Sitä pitäs olla iloinen vähäoireisuudesta vaan heti itelläki epäluulo alkaa kalvamaan et onhan kaikki hyvin ku selvinny niin vähällä tuon pahoinvoinnin suhteen :D Rinnat on nyt kans pyöristyny ja väsymys kyllä pitää huolen ettei ihan oireettomaksi jäädä :laughing002

Mulla kans ihan kauhee turvotus. En haluaisi vielä raskautta paljastaa ni kauhee miettiminen et mitä pukis ku kaikissa näyttää siltä et ois tyyliin viidennellä kuulla :/

Uskomaton ällötyksen tunne vaivannut nyt ainakin viikon. Ihme mielitekoja kanssa, joka päivälle tuntuu omansa tulevan iltapäivästä, milloin mandariinit, pähkinät, voileipäkeksit, sitruunamehu tai ranskalaiset paprikadipillä. :) ällöttää kyllä 90% ajasta aika rajusti.. En tiedä miten ihmeessä selviä töistä kun joka päivä olo vain pahenee.. ;(

Ilmassa on nyt yltyvää pahoinvointia ja hajuherkkyyttä. Vielä niiden kanssa kuitenkin pärjää näillä yleisimmin suositelluilla konsteilla.
Työpaikan vesijohtovettä en pysty juomaan, se haisee ja maistuu kamalasti raudalle. Vanha talo ja vanhat putket, eli varmaan jotain metallia niistä liukeneekin, tavallisesti sitä vaan ei oo huomannu.
Muuten oireet aikalailla ennallaan.
Onko täällä ketään muuta, jota väsymys ei ole tullut moikkaamaan kunnolla missään vaiheessa? Mulla on ollut vaan ihan alussa viikon, parin verran lievää väsymystä, sen jälkeen ei ollenkaan. Napsin kyllä säntillisesti täyden vrk-annoksen Ladyvita Mamaa joka päivä, liekö sillä asiaan jotain vaikutusta...

Minäkin syön joka päivä vitamiinit, nukun ihan hyvät yöunet ja juon aamulla kupin kahvia vaan ei kyllä auta mitään tähän armottomaan väsymykseen :D No onneksi sen pitäisi helpottaa jossain vaiheessa...

Sama täällä, armoton väsymys vaikka Ladyvitani popsin tunnollisesti ja yritän nukkua hyvin :)

...se siitä vitamiiniteoriasta sitten :laughing002

Ehkäpä mä saan oman osani väsymyksestä vaan myöhemmin. Ei sillä, en todellakaan valita väsymyksen puutetta, ihmetyttää vaan miten ei yhtään tavallista enempää väsytä, kun tuntuu että se on se kaikkein yleisin oire.

Mua kyllä väsyttää ja syön kans vitamiinit joka päivä. Sit vielä ku heräilee pissalle joka yö, viime yönä peräti kolmesti. Tuntuu, ettei toi 8 tuntia yössä riitä mihinkään, pitäis 9-10 tuntia saada. Tai päikkärit tai kahdet.

Takaisin