Raskausoireita.

Mulla alko pariviikkoa ennen plussaamista rinnat kipeytyyn ja paisumaan valtavasti ja samoin nuo alavatsan nippailut. Viikonloppuna pikkuhiljaa alkoi kuvotus heikotus, sunnuntaina sanoin miehelleni et katotaampa et huomenna ei enään kahvi maistu no niimpä kävikin aamullako heräsin aukasin tiskikikoneen missä oli likaisia astioita ja yökki pääsi sit otin kahvipurut vaan käteen ja yökki pääsi menin vielä maanantaina kumminkin töihin vaikka oli jo todella kuvottava olo ja työpäivän jälkeenhän se sit kostautu olin koko illan sängyssä ja kävin oksentamassa joka pienestä hajustakin. Nyt oon ollu sit tiistaista asti sairaslomalla ja melkeen sänkypotilaana oksennus tulee helposti :eek: enkä oikeen keksi mitä pystyisin kunnolla syömään. sellasta täällä , eiköhän se tästä tasaannu.

Mulla on ruokavalio aika rajoittunutta, kun ei oikeen kuvotuksen takia tee mitään mieli. Ei oo tarvinnu oksentaa mut koko ajan vähän semmonen ällö olo päällä. Kaikki raikas menee kyllä ja tuli taas tuttu vihreän salaatin himo :P

Mä himoitsen mausteista, suolaista ja rasvaista ruokaa. Kiinalaista ruokaa on tehny mieli jo ennen kuin plussasin. Eilen oli buffalosiipiä ja tuoreita kasviksia kermaviilidipillä, pikku pussi sipsejä myös kahden päivän ajalle. Sen sijaan jos makeaa tekee mieli ni ei maistu leivokset sun muut, hedelmiä tulee syötyä paljon. Hyvä niin sentään.

Voimia jasuli kyllä se ohi menee, ja jos kovin heikko olo tulee niin muistathan käydä apua hakemassa.

Millasta liikuntaa ootte nyt harrastanut? On vähän ot tää kysymys mut en oikeen tiennyt mihin olisin laittanut. Ite olin maanantaina bodypumpissa ja eilen sellasessa tanssi/aerobic tunnillla. Millaset maksimisykkeet mahtaa saada olla? Esikoisen kanssa tein sen virheen et en liikkunut muuten ku koirien kanssa lenkillä ja kyllä oli tuskanen se loppuraskaus ja varsinkin synnytyksessa huomas et ei ollu lihaksia juuri käyttänyt, tällä kertaa yritän noudattaa sitä syö yhden, liiku kahden edestä-sääntöä.

Raskausoireita on ollut väsymys ja turvonneet rinnat ja arat nännit, ja pientä pistelyä tänää huamannu alavattassa, muita oireita ei oo vielä kerenny ilmaantua, viikkojaki on vasta 4+5 :)

Millasta liikuntaa ootte nyt harrastanut? On vähän ot tää kysymys mut en oikeen tiennyt mihin olisin laittanut. Ite olin maanantaina bodypumpissa ja eilen sellasessa tanssi/aerobic tunnillla. Millaset maksimisykkeet mahtaa saada olla? Esikoisen kanssa tein sen virheen et en liikkunut muuten ku koirien kanssa lenkillä ja kyllä oli tuskanen se loppuraskaus ja varsinkin synnytyksessa huomas et ei ollu lihaksia juuri käyttänyt, tällä kertaa yritän noudattaa sitä syö yhden, liiku kahden edestä-sääntöä.

Mä en oo nyt pystynyt aerobista tekemään oikeestaan yhtään koska heti tulee paha olo... :/ Mutta heti kun helpottaa rupean taas liikkumaan normaalisti ja käymään ryhmäliikuntatunneilla yms. niin kuin ennenkin eli noin 3-5 kertaa viikossa :)

En ehdi tähän hätään lukea kaikkia viestejä, mut onko kellään muulla ollut raskauden alussa, siis ihan heti viikolla 3-4, rytmihäiriöitä? Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa tosi voimakkaita, ekalla kertaa kävin ihan sydänfilmissä niiden vuoksi. Nyt tällä kertaa en ole kiinnittänyt erityistä huomiota asiaan.

Järkyttävä väsymys on vaivannut nyt reilun viikon ja tällä viikolla (seitsemäs?) on alkanut kuvottava olo vaivata nimenomaan iltaisin. Muuten kaikki hyvin :)

Ainiin ja muistaakseni pitäisi yrittää sykkeet pitää alle 150 :)

Eilen illalla ilmaantu pientä vaaleenpunertavaa valkovuodon seassa vessa reissulla. Kyllä säikäytti!! Masu hieman hellä ja tänä aamuna oli vielä häivähdys paperissa punertavaa. Huolestuttaa todella paljon. Kaksi keskenmenoa kokeneena pelkään että tämä päättyy vielä huonosti. Keskenmenosta toipuminen on niin rankkaa. Kävin lukemassa PKSSK:n sivuilta alkuraskauden verenvuodoista ja se hieman hälvensi pelkoa. Epävarmuus kuitenkin jatkuu. En oikein tiedä pitäskö tässä pötkötellä koko päivä vaan olla ja touhuta ihan normaalisti.

Sissi6 koita lepäillä, se ei ainakaan tee huonoa. :) pidän varpaatkin ristissä että kaikki menee hyvin, noin vähäinen ei varmasti tarkoita viel mitään! <3

Sissi6; mulla tuli sinä päivänä kun menkkojen ois pitäny alkaa, niin ihan kunnon lorahdus verta pönttöön vessa käynnillä ja olin varma että menkat alkaa...mutta sitten se hiipu ja tuli vaan rusehtavaa tuhrua viikon verran. 3 testiä tehny, viimesin oli se digitaalinen ja ilmotti sillon että raskaana 2-3...että kai tässä silti raskaana ollaan :smiley-ashamed008 Myös 2 edellisessä on tullut alussa veristä vuotoa.
Peukkuja että on harmitonta, mutta muista varmuuden vuoksi ottaa lepoa hyvällä omallatunnolla :)

Kiitos Supukka ja Tiinagr!!! Olen ottanut levon kannalta. Mieli on vähän levoton mutta tilanne hieman parempi, eli punaista ei enää ole vessareissuilla näkynyt!!!! Tässä sitä vaan ihmettelee miten kiintynyt sitä on jo tuohon mahan asukkaaseen. Mulla viikot nyt 6+2. Perhevinkki sivustolla oli myös maininta et on tavallista et 6-7 viikoilla on pientä vaaratonta verenvuotoa johtuen kohdun muutoksista.

Tilanne päällä edelleen, eli pientä veristä/ vaaleanpunaista vuotoa edelleen tulee. Soitin jo päivystykseen mutta kehottivat soittamaan huomenna omalle neuvolalle ja sitä kautta sitten reissu jatkuu äitiyspolille. Toivotaan että hyvin käy, vauva olisi niin toivottu.

Mulla veristä vuotoa tullut yhteensä kaksi viikkoa. Ennen plussaa 4pvä ja muutama päivä plussan jälkeen alkoi uudelleen, jota kesti 1,5vko eli n. 6+ jotain asti. Pari kerta pieni lörähdys ihan pönttöön asti, mutta lähinnä pyyhittäessä ja pikkuhousutkin tuhraantui muutaman kerran. En vieläkään tiedä mikä tilanne kohdussani on, mutta päätin, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Raskausoireet ainakin vahvistuneet ja kerkesin uuden testinkin jo tehdä ja näytti edelleen vahvaa plussaa. Ultran sain 26.8, jolloin saan tiedon tästä. Toivon, että meillä molemmilla nämä vuodot olisivat olleet harmittomia alkuraskauden vuotoja.

Olen havahtunut siihen, että vaikka illalla söisi kunnon iltapalan, saatan keskellä yötä kolmen aikaan herätä näläntunteeseen. Ja aamulla nälättää myös jatkuvasti. Syömällähän se helpottaa sitten. :) Huonoa oloa en ole potenut mitään heikotusta enempää ja välillä tuleekin epätodellinen olo, että onko täällä masussa ketään, kun oireet tuntuu niin vähäisiltä! :happy119
Kahvi ei maistu enää ollenkaan ja sen käytön olenkin lopettanut nyt kokonaan. Aluksi vähän päätä särki, n. viikon, kun olen tottunut juomaan montakin kuppia päivässä, mutta kaikkeen tottuu.

Mulla on sama! Parin tunnin välein on karmea nälkä! Sit onki äkkiä paha olo, jos ei saa ruokaa! Sama yöllä! Mä oon yöllä vetäny banaanin jos oon nälkään heränny. Myöskään mulle ei kahvi maistu enää. Alko kahvi etomaan pari viikkoa sitten.

Heissan kaikille! Eilen kävin ultrassa ja todettiin lääkärin sanoin hyvin edennyt keskenmeno. Sunnuntai iltana hulahti kunnolla veret housuun ja arvasin että tässä tämä nyt sit on. Ja niinhän se olikin. Onnellista odotusta teille muille!!!

Täällä kans yks joka pelkää keskenmenoa, ei mitään kunnon lorahduksia mut sellasen rusehtavaa vuota aina sillon tällöin, voi olla päiväki väliä. Viime pe asti ollut, mut niin mäkin ajattelen et raskaana ollaan kuten toisin todistetaan.

Takaisin