Raskausoireet

En tiedä, voiko tätä nyt luokitella oireeksi, mutta en muutakaan ketjua keksinyt, mihin tämän laittaisin eli onko muita keille olis ilmestynyt jo navasta alaspäin hento viiva?:grin
 
Mulla tuli viine raskaudessa loppuvaiheessa semmonen viiva. Joittenkin mukaan se viiva ennustaa poikaa. Meille tuli kyl tyttö :)
 
Linea negra nimeltään. Esikoisesta (tyttö) tuli synnytyksen JÄLKEEN näkyviin hennosti, kuopuksesta (poika) ei ollenkaan. Toisille voi tulla tosiaan hyvin alussa jo ja joskus se jatkuu navan yläpuolellekin.
 
Täällä aivan järjetön vatsan turvotus, siis maha on ihan pyöreä pallo vaikka viikkoja tulee huomenna 12+0... kaiken kukkuraksi sain yhtäkkiä hartiapiston jonka tietysti luulisin johtuvan kohdunulkoisesta ellei sitä olisi jo aiemmin ultralla pois suljettu. Ystäväni google kuitenkin säästi yksityislääkärin hinnan ja selvisi että hartiapisto voi johtua myös ilmasta vatsassa(/suolistossa) kun ilma painaa jotenkin palleaa ja säteilee kipuna hartiaan. Niinkuin kohdunulkoisessa vatsaan vuotava veri aiheuttaa hartiapistoksen myös vatsan painaessa tällöin palleaa. Tämä oli ainakin itselleni erittäin hyvä tieto, sillä kipu hartiassa oli ihan järkyttävä ja tämä jalat ylhäällä makoilu tuntuu auttavan.
 
Mulla oli viimeraskaudessa linea negra, aika vahva navasta alaspäin. Ja tyttö tuli :)
 
Lueskelin itsekin tuosta Linea Negrasta, että se "ennustaisi" tyttöä, jos ulottuu vain navasta alaspäin ja poikaa, mikäli jatkuu navan ylikin, joten saa nähdä, onko mun tyttö fiilis lopulta oikea! :wink Hassua, että tuo viiva näin aikaisin tuli näkyviin, kun viikkoja on kuitenkin vasta se 10+1:grin
 
Mulla tuli esikoisesta linea negra näkyviin myös aikaisilla viikoilla. Se vaan tummu ja tummu loppuraskautta kohti. Poika tuli ja viiva ulottui siis navan yläpuolelle asti. Vielä 1,5 v. jälkeenkin on haaleana näkyvissä.
 
Te joilla pahoinvointi on vähentynyt, milloin se on tapahtunut? Mulla nyt rv 9 ja tuntuu, että pahoinvointia ei ole enää niin paljon. Voiko se näin aikaisin mennä ohi?
 
Rondine, mulla loppui joskus noihin aikoihin kans mut tuli takas viikon päästä. Eli voi loppua jo nyt sulla tai sit tulla vielä takaskin:)
 
Mulla nyt 11+0 eikä vielä ole loppuneet etovat olot, mutta ehkä aavistuksen vähentyneet. Esikoisesta ei kyllä minusta kestänyt näin pitkään.
 
Rondine mulla loppu oksentaminen sillon 10. Viikolla. Vielä on pahoinvointia. Mutta välissä on ollu päiviä kun ei oo ollut oikeeataan minkäänlaista pahoinvointia :)
 
Noi on niin yksilökohtasia juttuja, että aivan hyvin voi ihan millä tahansa viikolla loppua huono olo tai vaikka tulla ihan totaalisen oireetontakin. Tai jatkua oksentelu synnärille saakkaa ja kaikkea siltä väliltä.

Mulla on nyt selkeesti tässä rv 10 aikana loppunu pahoinvointi, mutta närästys on ajoittain aika kovaa. Nyt kuitenkin ilman pahoinvointia pystyn syömään Renniee niin se kyllä jeesaa. Erityisesti iltasin tuppaa närästää. Muuta tommista oiretta ei enää ookaan. Kiukkunen oon ku perseeseen ammuttu karhu ja teen ongelman ihan ihme jutuista. Väsymys on pikkusen aiempaa pahempaa, muttei mitään ihan järkkyä edelleenkään. Flegmaattisuuskin alkaa väistymään ja saan ajoittain varsinaisia tarmonpuuskia. Oireettomampaan siis menossa!
 
Täällä 12+0 ja olo huomattavasti parempi kuin viikko-pari sitten ! Suurempia oireita ei tällä hetkellä tunnu mitään ja parasta tosiaan on että se järkyttävä flegmaattisuus on hellittänyt otettaan...
 
Mulla välillä tulee ihan järkyttäviä pahoinvointikohtauksia ja välillä sit taas on tosi hyvä olo. Odotan, että jossain vaiheessa tasottuis tää olotila, niin pääsis kunnolla nauttimaan kasvavasta masussa ja sais hiukan lihaa luiden ympärille ku vähän on toi pahoinvointi aiheuttanut laihtumista jo valmiiksi aika hoikkaan korteeni, niin kaikki yläosat roikkuu päällä ku henkarilla:grin
 
Mulla on nyt 9+0 viikot ja tää vointi tuntuu vaan pahenevan. Aamut menee ihan ok mutta iltapäivällä tulee niin paha olo ettei meinaa pystyssä pysyä :/ Toivottavasti tää loppuis pian ... [emoji43]
 
Mulla meni linea negra koko rintalastaan asti ja tyttö tuli (: oli pitkään näkyvissä vielä synnytyksen jälkeenkin
 
RV9+3 ja hieman hellittänyt pahoinvointi, kahvikin menee pienissä määrin. Mutta edelleen väsymystä ja pahoinvointia. Kai se kohta...
 
Mulle tuli linea negra myös viikoilla 6 tai 7. On vielä aika haalea, mutta erottaa kuitenkin selkeästi. Ylettyy rintoihin saakka. Tänään 10+4.
 
Mulla rv 10+1 nyt ja pahoinvointi ei tunnu hellittävän yhtään. Väsymys on myös paha, toivottavasti molemmat helpottaisivat pian.
 
Mun naama on alkanu kukkia ihan hirveesti. Ikävän näköistä :depressed:

Lisäksi eilen oli aika voimakkaita kipuja alavatsalla ihan paikallaankin ollessa, varmaan kohtu siellä kasvaa just...
 
Takaisin
Top