Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla maha sekaisin? Mulla se oli ensimmäisiä raskausoireita. Sitten oli vähän aikaa pois ja nyt taas jatkunut pari päivää.. ihan vetenä melkeinpä tulee. Onko tää normaalia?

mullakin vatsa tekee omiaan, välillä ummettaa ja välillä on löysällä. mulla on muutenkin herkkä vatsa, joten ei sinänsä mikään ihme että raskauskin voi laittaa sen sekaisin...

Täällä myös aivastuttaa ja usein. Myös vatsantoiminta on vilkasta. Kyllä tämä raskaus pistää kropan sekaisin.

sama juttu, viime päivinä aivastuttanu hurjasti!
mulla on myös iltapahoinvointia. kivempi omasta mielestä, kuin aamupahoinvointi, varsinkin kun oksentaa ei oo vielä kertaakaan tarvinnut *kopkop* :)

Mulla on vatsalihakset jo ihan kipeet tän aivastelun ja satunnaisen oksentamisen takia.

Argh että mulla menee hermot tän närästyksen kanssa :/ Esikoisesta se alkoi vasta vikalla kolmanneksella :o kurjaa kun närästää vaikka söisi mitä. Onko muilla samaa?

Eilen kuvittelin niitä pariksi hyttysen puremaksi. Nyt on naama täynnä punaisia laikkuja. Mitä nämä hormonit mulle nyt tekee?? Voi hyvä tavaton miltä mä näytän :eek:

Nyt on kyllä huonoimmat olot tähän asti. Yöllä heräilen ja tuntuu etovaa oloa silloinkin, olen vain sitten käynyt hörppäämässä vettä. Aamupala ei oikein uppoa, ylipäänsä syömiset tahtoo mennä niin että puolet ruuasta jää lautaselle. Sitten taas iltapäivällä saattaa olla ihan ok olo, mutta närästys ja turvotus on sitä luokkaa että syöminen tyssää alkuunsa. Mähän en oo oksentanu kuitenkaan että ei tässä tietty auta valittaa. Muistaakseni viime raskaudessa olo helpotti jo 11-12 viikkojen paikkeilla, mutta nyt on muutenkin ollut pitempään huonoa oloa.

Oireileeko kellään muulla selkä jo tässä vaiheessa? Mulla on nyt reilun viikon tuntunu alaselässä sellaista iskiastyyppistä kipua kävellessä,ei aina mutta joinakin päivinä kun selkä syystä tai toisesta väsyy...

Mulla kipeytyy selkä ainakin esikoista rattaissa työnnellessä ja nukkua en pysty selällään kun tuntuu ikävältä.

mullakin on selkäoireita ajoittain. huomaan että on jo nyt löystynyt (alaselkä naksahtelee helposti) ja välillä jomottaa tuonne ristiselkään. myös iskiastyyppistä kipua on ollut, tosin ihan lyhyitä pätkiä kerrallaan. yleensä nuo ilmenee jos pidempään on samassa asennossa, varsinkin istuen.

Mua kans närästää öisin, lääkkeistä huolimatta. Esikoisesta alko heti plussasta ja helpotti sitten, kun puolessavälissä sain lääkkeet.

Närästää ja alaselkä kipee. Nyt jo vaikee nukkua, kun tulee särkyjä selkään ja herään vähän väliä vaihtamaan asentoa.

8 viikkoa alkoi tänään ja tuntuu että on huono olo päivälläkin. Koko ajan tekee mieli kirpeää, greippimehua ja kirpeitä karamelleja. Must ois kiva jos muutkin laittais raskausviikot näkyviin oireiden kohdalle. Mulle ei ainakaan näy muuten kun Appia käytän. Unettomuus myös vaivaa, aamuisin herään turhan aikaisin.

Mulla on kans ollu sellasta ellotusta nyt varmaan viikon verran. Alkaa aamulla aamupalan jälkeen ja loppuu yleensä suunnilleen siihen, kun viiden ruoan saan syötyä. Oksentaa ei oo tarvinnu vielä ja tuskin tarvii myöhemminkään. Esikoisesta en oksentanu lainkaan. Väsyttää myös normaalia enemmän. Ja sen kanssa ei oo helppoo, kun ei pahemmin kerkee lepään. Mies on paljon töissä ja melkein yksin pyöritän kotia ja hoidan esikoista.

Takaisin