Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on yhtenä oireena unettomuus. Saatan siis illalla nukahtaa hyvin, mutta 1-2 tunnin päästä herään, eikä unta enää loppuyönä. Tää väsymys on sitten tietysti ihan järkyttävää. Ja toki myös valtava univaje lisää pahoinvointia ja aiheuttaa päänsärkyä :dead:. Viime raskaudessa oli samaa ongelmaa, mutta en saanut sairaslomaa, vaikka tuntui, että oli jo vaikeuksia pysyä tolpillaan, saati ajaa autoa tai käydä töissä. Toivotaan kovasti, ettei tällä kertaa pääse yhtä pahaksi. :nailbiting:

Mulle tulee sellasia väsymyskohtauksia, että pitäis päästä heti nukkumaan... töissä se ei vaan oo mahdollista joten menin istuskelemaan taukotilaan hetkeksi. Väsymys menee myös aina nopeasti pois. Jalkoja meinaa vähän turvottaa varsinkin jos nousen yöllä...

Hymytyttö, mulla on myös unettomuutta. Tosin nukahdan yleensä uudelleen loppuyöksi (eli tunniksi, pariksi) tämä ei ehkä ole unettomuutta pahimmasta päästä. Kurja vaiva...varsinkin kun aamulla on se duuniinlähtö.

Mulla nyt viikon verran sitä et herään yöllä enkä meinaa saada unta. Mut eniten ongelma on se että herään spontaanisti viideltä ja en enää pysty vessakäynnin jälkeen nukkumaan! Oon sit yllättäen illalla jo ysiltä ihan tiltissä [emoji42]

No niin kuin aikasemmin sanoin, pitäis osata nauttia kun oireita ei ole..kuten esim.pahoinvointi..tulihan se sieltä vihdoin.Väsymystä ei kyllä tartte tulla vielä lisäksi..

Järkyttävää tää närästys.. ja tuntuu ettei tästä aamupahoinvoinnista pääse ikinä, en oo oksentanut mutta aamupala ei meinaa upota. Väsymys myös painaa.. onneksi on iltavuoroja.

Järkyttävää tää närästys.. ja tuntuu ettei tästä aamupahoinvoinnista pääse ikinä, en oo oksentanut mutta aamupala ei meinaa upota. Väsymys myös painaa.. onneksi on iltavuoroja.
Suosittelen kokeilemaan nestemäistä Gaviscon närästyslääkettä. Mulla auttaa sekä närästykseen että pahaan oloon.

Ällöttävä pahaolo koko ajan ja välistä käyn oksentamassa. Iltaisin väsyttää myös kovasti. Närästys on myös välistä vaivana. Mutta jos helpottaisi 12 viikon jälkeen.

Huimaako muita? Minua on tänään taas huimannu koko päivän... kokoajan päässä inhottava huimaus. Sitten välillä menee päiviäki ilman.

Huimaako muita? Minua on tänään taas huimannu koko päivän... kokoajan päässä inhottava huimaus. Sitten välillä menee päiviäki ilman.

Eihän sinulla ole niskat/hartiat jumissa? Minulla on usein huimausta, jos on jumeja lihaksissa ja pää tuntuu välillä silloin kuin "Haminan kaupungille". Viime raskaudessa huimausta oli myös matalan verenpaineen vuoksi.

Eihän sinulla ole niskat/hartiat jumissa? Minulla on usein huimausta, jos on jumeja lihaksissa ja pää tuntuu välillä silloin kuin "Haminan kaupungille". Viime raskaudessa huimausta oli myös matalan verenpaineen vuoksi.

Voi se toki jumeistakin johtua mutta tämä huimaus tuli niin sopivasti alkujaan pahoinvoinnin kanssa niin ajattelin sen liittyvän raskauteen :D verenpaineita oon mittaillu kyllä, mutta ne on ihan hyvät!

Mulla on nyt reilu viikon ajan ollu epämääräistä huimausta. Tuntuu lähinnä siltä et koko aika kiertäis päässä, vaikka istuis ihan nätisti. Ei kuitenkaan pahene niin että pyörtymistä pelkäisin. Mut semmone olo ku olis tullu huvipuistolaitteesta pois :D verenpaine on ihan ok ja hemppa kohtuullinen, noin 15-20 matalampi kuin normitaso. Ajattelisin et liittyy verenkierron muutoksiin kuitenkin.

Mullaki välillä vähän huimaa. Viimeks oli samaa ja pitäis olla ihan normaali raskausoire.

Täällä aivastuttaa päivittäin, mikä on aika hauska oire :P, turvottaa, närästää, vatsa sekaisin, en saa nukuttua kunnolla edelleenkään, nännit ihan jumalattoman kipeät ja pahoinvointi edelleen läsnä 24/7, mutta maanantaina ja tänään ei ole tarvinnut käydä yökkimässä, jihuu!! :D pienestä sitä voi olla onnellinen..
Eli oireiden puutetta ei ole :) ja nyt 7+2. Mieskin jo sanoi tätä seuratessa, että kyllä sitä ollaan nyt sitten niin raskaana :D joo ei epäilystä asiasta

Mulla oli edellisessä raskaudessa tuota huimausta. Kerran melkein pökräsinkin, mutta ehdin asettua lattialle itse niin, etten ihan suorilta jaloilta tippunut. Huimausta oli aina noustessani, ihan vain vaikka tuolilta ylös.
Nyt huimaa myös hieman, muttei läheskään niin paljon.

Siis miten voi olla ihminen niiiiiin väsynyt! Eilen kun ajelin töistä kotiin (puoli tuntia) niin sain pinnistellä että silmät pysyy auki. Pääsin kotiin ja moikkasin miestä ja lasta ja menin sohvalle ja poks, unessa olin ja kun puolen tunnin päästä heräsin, olin aivan sekaisin!!!! Ohhoijaa!!!

huimausta on mullakin, tosin sitä on ajoittain muutenkin, kun verenpaineet on niin matalat. mutta nyt siis ihan joka kerta noustessa. myös nukkuminen on hankaloitunut (arat rinnat herättää heti jos kääntyy huonosti), ja muutenkin oon nukkunut tosi levottomasti. myös vessassa pitää usein käydä yöllä.

Siis tää saamattomuus on ihan kauheaa. Kolmatta päivää yritän louvia te-toimiston byrokratiaviidakon läpi, mutta yritykset tyssää heti alkuun ja tulen sen sijaan tänne foorumille. Pitäisi yrittää saada te-toimiston kautta työttömyysturvatukea opiskeluun. Alan opiskella taas syksyllä ja olen jo käyttänyt melkein kaiken opintotuen. Mutta ei kai sitä työttömyystukea tän foorumin kautta saa...

rondine, mun täytyis selvitellä samoja juttuja, kun opiskelut mullakin alkamassa syksyllä. Tiedätkö onko mitään mahiksia saada työttömyystuella opiskeltua, jos ois oikeutettu myös opintotukeen? Aikuisopiskelijana ja useempi vuosi alalta työkokemusta, en tiiä vaikuttaako.

Katopa miten nätisti sulta kysyin, vaikka pitäs tosiaan munkin itse tää selvittää :D

Mielipidekysymys, ei aavistustakaan. Sain nyt vihdoin täytettyä osan noista jutuista, vielä pitää lähettää se yksi lomake koululle.

Oire se on sekin että saa varoa mitä suustaan päästää! Vähän hävettää turhan kärkkäät mielipiteet mitä esim. Sukulaisille on tänään tullut sanottua. Sellasta hermostuneisuutta ilmassa, vaik olen tosi tyytyväinen kaikkeen. Mielialojen heittelyä siis tänään! :smiley-ashamed008

Takaisin