Raskausoireet

Väsyttää joo edelleen, eikä voi olla hemoglobiineistakaan koska ne oli 126 eli ihan hyvät. Yöllä nukuin n. 9h ja taas silti vedin päikkärit tossa.. :rolleyes:
 
Väsyttää kyllä ja pahoinvointi ei ole helpottanut lainkaan. Rv 14+5 nyt ja vieläkin oksennan monta kertaa päivässä. Mahtavaa koittaa olla töissä ja juosta vessassa ja sitten kotona juosta taaperon perässä.
 
Poksuli täällä sama tilanne 12+5 ja pahointi eikä oksentaminen ole helpottanut. Onneksi ei ole enää pieniä lapsia mutta työnteko ollu vaikeeta kun juokse oksentaa välistä. Voimia ja jaksamista!
 
Paljon voimia teille Poksuli ja Pokka dot! Ei oo helppoa tommonen pahoinvointi. Toivottavasti pian hellittää! :Heartred

Holly, väsymys on tietty vielä näillä viikoilla ihan hormoneillakin selitettävissä, mutta jollei pikkuhiljaa ala helpottaa, niin kannattaa neuvolassa ottaa puheeksi, josko kilpirauhasarvoissa olisikin syy väsymykseen. Joskus ne voi heittää raskauden aikana ja aiheuttaa väsymystä.
 
Mulla kanssa pahoinvointi jatkuu sen väsymyksen lisäksi. Mä en oo muutamia kertoja enempää oksentanut, mutta koko ajan etoo ja mikään ei maistuisi -> lisää väsymystä ja huonovointisuutta :confused:
 
Poksuli ja pokka dot, tsemppiä teille! Millaiset työt teillä on? Pystyttekö yhtään lepäämään kesken työpäivän? Muistaakseni olen joskus kuullut, että jos on raskaana niin pitäisi laki jo sallia ylimääräisiä taukoja. Mutta täähän riippuu myös työn laadusta että onko mahdollista.
 
Mulla on nyt oikeastan aika hyvä olo rv 14+0. Pahoinvointi on loppunut, väsyttää kyllä edelleen, pitäisi varmaan rauta-kuuri ottaa, kun varastorauta oli matala jo ennen raskauttakin.
 
Eikun niin joo onhan tuo h*lvetillinen häntäluukipu :/ Onko jollain muulla? Mitä ihmettä sille vois tehdä. Puolen päivän jälkeen töissä alkaa aina, kun on tarpeeks kauan istunut, pitää varmaan tuoda jumppapallo toimistolle ja istua sen päällä :D Esikoisen odotusaikana oli sama riesa ja se jotenkin jäi raskauden jälkeenkin vaivaamaan, niin että tuikkii välillä ihan hitosti häntäluuhun. Jotenkin on alkanut pelottamaan, että voiko se häntäluu olla jotenkin tiellä synnytyksessä nyt enemmän, kun se viimekskin oli vähän.
 
Rondine minulla työ liikunnan ohjausta kyllä sitä välistä tulee pukkarin penkeillä makoiltua että jaksaa päivän töitä tehdä. Onneksi syksyllä muuttuu vähän työt niin että aamupäivä koulua ja ilta liikunnan ohjausta.
 
Muokattu viimeksi:
Rondine, mä olen sitten taas kaupassa palvelutiskillä myymässä, joten on ihme, jos kiireisen päivän aikana ehdin pitämään edes ne pakolliset tauot. Välillä töitä ja asiakkaita on niin paljon, ettei ehdi moneen tuntiin syömään tai istumaan. Yritä siinä sitten "syödä usein ja vähän". Ja esimies ei enää yhtään ymmärrä, että oikeasti ei ruoka pysy sisällä ja etten sen takia jaksa töissä. :sad001
 
Pokka dot, hyvä että pääset välillä huilimaan, mutta kuulostaa kyllä hurjalta liikunnan ohjaus, kun itse olen ollut nyt niin väsynyt. Tsemppiä ja kiva että kohta tulee vähän helpompaa.

Poksuli, joo juuri tuollaisissa töissä on tosi hankalaa raskaana. Tosiaan mun mielestä on olemassa jokin laki, että raskaana pitäisi saada pitää enemmän taukoja. Kannattaa valaista esimiestä oikeuksistasi, jos hän ei niistä tiedä. Tsemppiä!
 
Enkelikello82, mulle on kanssa välillä tullut tuota häntäluukipua. Käytännössä istumatyö ja työmatkat autolla päälle. Mä oon tulkinnu et hormonit löystyttää sielläkin suunnalla nikamia, että synnytys olis aikanaan helpompi :) mä en kyllä muista aiemmin vaivasta kärsineeni.
 
Mulla on tullu kans nyt häntäluu kipeeks pyöräilemisestä. En muista onko sellasta tullu ennen raskauttaki vai liittyykö tää siihen...
 
Mulla ollu kans aina ongelmia häntäluun kanssa. On normaalia pidempi ja vähän koholla. Viime synnytyksessä piti hakee asentoa jatkuvasti ettei luiskaha jotenki oudosti.
 
Mä oon kanssa miettinyt tuota, että mikä olisi hyvä synnytysasento.. Esikoisella sen pää painoi häntäluuhun synnytyksessä ja se oli ihan hirveää tuskaa. Reppanan pääkin oli ihan vino, kun tuli ulos :Heartred Mihin asentoon päädyit viimeksi Newbie2?
 
Mulla on ollut jo ennen plussaa alkanut pahoinvointi, jonka takia olin saikullakin jonkin aikaa. Nyt reilu viikko kesätöitä jäljellä niin yritän kestää vaikka edelleen vaikeeta on :/
Muuten sit päänsärkyä, valoarkuutta ja alamahan kipuja.
 
Mun häntäluulle tais tapahtua jtn viime synnytyksessä, koska siitä lähtien pyöräily ei oo enää ollu kivaa, tai muuten jees mutta kun tulee hetki että pitää nousta pois niin pitää kyllä vetää henkeä että saa ittensä suoraksi....koko synnytys epäonnistu kyllä niin pahasti kun vaa voi, mutta poika ei laskeutunut tarpeeks eikä ollu pää oikeestaan asennossa
 
Poksuli, mene ihmeessä hakee saikkua! Ei tommosella oksentelulla+huonosti mahiksia tauoille ja syömiselle -kombolla saa aikaan mitään muuta kuin sun kuivumisen!

Mulla ei mitään ongelmia oo ollu häntäluun kanssa, mutta liputan kovasti jakkarasynnyttämisen puolesta! Se on tosi luonnollinen asento ja avaa hyvin synnytyskanavaa, ei tuu painetta lantioon toisin kuin maatessa ja painovoimakin jeesaa! Lisäks mahdollisimman pystyssä pysyminen läpi synnytyksen ja liikkuminen esim lantion pyöritys avaa reittiä lapselle laskeutua paremmin ja todennäköisemmin oikeaan asentoon. Sänkyyn ei kannata jämähtää, ellei oo jokin syy siihen! :)
 
Mulla ponnistus vaiheessa oli hieman kylki asento. Ja sillain että välillä kun olin selälleen niin katoin että se meni just siihen sängyssä olevaan koloseen.
 
Mä olin synnytyksessä niinkipeä etten pysynyt kuin maata. Kunnon supistukset alko klo 15, sairaalassa oltiin 16.30 ja poika synty 20.39. Siinä sain vaan jotku puudutuspiikit alapäähän.. muuta ei ehtinyt kun anestesialääkäri oli varattu! Toivottavasti tällä kertaa olis vähän paremmat lääkkeet tarjolla :dead::p
 
Takaisin
Top