Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää nukun ihan hulluna! Viime yönä 15 tuntia. Viikolla nukuin "päikkärit" viidestä tai kuudesta eteenpäin 3-4 tuntia, sitten kävin pari tuntia hereillä ja nukuin vähintään 9 tunnin yöunet. Enkä todellakaan jaksa tehdä täyttä työpäivää! Tässä kohtaa yrittäjyys on onni ja kirous. Työmäärää voin vähentää, mutta se näkyy tietysti suoraan tuloissa.

Täällä myös nenän tukkoisuus vaivaa ja usein saa niistellä nenää. Limakalvot on nenän sisältä arat.

Mä olin unohtanut jo esikoisen jälkeen ton nenän tukkoisuuden, mutta kappas, täältä kun luin asiasta ni huomasin et itellä myös nokka tukossa ja se vaikeuttaa mm. syömistä.

Täälläkin nenän tukkoisuutta. Olin myös kunnon flunssassa reilu viikko sitten ja oli kyllä enemmän kuin tukalaa :/ onneksi meni yhtä nopeasti ohi kuin alkoikin, mutta nenän tukkoisuus jatkuu edelleen kuten alusta asti.

Mitenhän pärjään tämän pahoinvoinnin kanssa viikon kestävällä Kreikan matkalla... lähdemme ensi viikolla. Hellettä ja herkuttelua luvassa... joopa

Onko kukaan muuten kokeillut tai ajatellut kokeilla akupunktiota raskaus pahoinvointiin? Jostain luin sen auttavan....kenties...?!

Mä oon pistäny itelle ja esikoisesta laitoin kans. Vei pahimmat okentelut ihan hetkeksi, mutta ei poistanut kokonaan.

Mulla kokeiltiin akupunktiota synnytyksen käynnistykseen, ei mitään tehoa. Oon vähän skeptinen et pahoinvointiinkaan auttais.

Mulla oireet vaihtelevat päivittäin (nyt rv 9+4) ja oireettomina päivinä tietty pelko hiipii perseeseen...joinakin päivinä oksennellaan ja joinakin päivinä-kuten tänään - ei juuri mitään. Pahin oire ehkä on tämä järkyttävä FLEGMAATTISUUS, inhoan itseäni ja tätä saamattomuutta, mikään ei huvita, mitään ei jaksa tehdä.. tiedättekö mitä tarkoitan or is it just me ? Usein pidemmillä kävelyillä alkaa tuntua kohdun kohdalla jumalaton paine, ei varsinaista kipua mutta vihlontaa ja noh, painetta. Tällaiseen en ole törmännyt muiden oireista lueskellessa, liekö ihan normaalia :depressed:

Mulla oli alussa, ennen plussaa just tota paineen tunnetta pitkillä kävelyillä ja ylämäissä. Nyt ei oo ollu enää. Viime raskaudesta kyllä tunnistin sen tunteen, en muista milloin se alko viimeks, mut loppua kohden vaan paheni niin et vikalla kolmanneksella kävely oli yhtä tuskaa.. :/

Joo ilmoittaudun samaan joukkoon. Oon tänään palaamassa kotiin reissusta ja reissussa en kyllä saanut oikein mitään aikaiseksi. Ja ihan pelottaa mennä kotiin kun muistelen, miten sotkuiseksi se jäi. Asun siis nyt yksin niin ei ole kukaan siivoamassa. :D

Ainiin, onko muillakin sylkeä jotenkin tosi paljon enemmän suussa?? Tuntuu että sitä on ihan mahdottomasti. Ja sitten se nieleskely lisää oksetusta. Jaksaa ihmetyttää nää oireet, kroppa ihan sekaisin. :D

Tämä väsymys on jotain kammottavaa! Jo viime viikon taistelin tämän kanssa töissä mutta nyt viikonlopun jälkeen oon vakavasti harkinnu sairaslomaa... antaako terkkari sairaslomaa "vaan" väsymyksen takia? :grumpy: rv 8+4

Täällä myös yksi flegu. En vaan saa tartuttua mihinkään hommiin. Pakko olis kyl vähitellen. Loma kolkuttaa jo ihan nurkan takana, ja pitäis saada pyykkivuoria matalammaksi ennen sitä, niin olis mukavampi alkaa pakkaamaan...
Ja itseäni myös lievät oireet pelottaa välillä, vaikka kokemukseni mukaan niistä oireista tai niiden puutteesta ei voi mitään päätellä.

Täällä myös flegmaattisuutta, ei oikein mitään jaksa tehdä. Jumitun monta kertaa päivässä tuijottamaan tyhjyyteen ja ihan chilli olo :D Ja on outoo olla näin rento kun en todellakaan oo semmonen perusluonteeltani.. Sit mies kysyy et mikä sua vaivaa kun vaan tuijottelen, no kai se tää toukka täälä masussa saattaa vaikuttaa :) Senkin huomannut etten jaksa edes keskittyä jos joku puhuu mulle, joudun monta kertaa sanoon et voisitko toistaa, kaikki menee ohi :')

Mulla menossa nyt rv 9+5 ja oireita vaan tuntuu olevan koko ajan enemmän ja enemmän. Nenän tukkoisuutta ja limakalvojen kuivuutta, kuvotusta ja huonoa oloa. Kammoan kuitenkin oksentamista ja joten kuten olen vielä selvinnyt ilman, mitä kyllä ihmettelen, sillä niin huono olo on välillä. Hampaiden harjaus aamuisin on ehkä kaikkein haastavin koettelemus. Lisäksi mahaa turvottaa ja se pahenee aina iltaa kohti. Myös rinnat ovat jatkuvasti arat ja väsyttää koko ajan. Toisaalta en saa nukuttuakaan kovin hyvin, sillä olen tottunut nukkumaan mahallaan ja se ei nyt enää oikein luonnistu kivuttomasti. Välillä on koko ajan nälkä ja tekee mieli vaikka mitä ja sitten taas ihan päin vastoin. Myös hajuaisti on herkistynyt selvästi. Flegmaattisuus kuulostaa kanssa tutulta. Olen yrittänyt saada kämpää siivottua vaihtovuoden jälkeen ja tilaa pitäisi ruveta raivaamaan myös uudelle tulokkaalle. Välillä projeki edistyy ihan okei, mutta liian usein on päiviä, etten saa yhtään mitään aikaan.

Pahointointiin on mulla ainakin vähän auttanut neuvolan tädin ohje. Eli makeaa, esim. hedelmiä vain jälkkäriksi ja jotain proteiinipitoista mieluummin. Hän sanoi, että hedelmät ja kaikki sokeripitoinen nostaa verensokeria nopeasti, mutta että se tulee myös äkkiä alas. Ja tämä nopea lasku on kuulemma se, joka huonon olon tekee. Proteiini taas vaikuttaa verensokeriin tasaisemmin, eikä huono olo pääse niin helposti hyökkäämään kimppuun yllättäen. Itselläni tämä on auttanut oloa ainakin vähän. Toki on varmasti myös yksilöllistä, kuinka hyvin toimii.

Täällä menossa rv 8+5. Yökkäily ja oksentelu alkoi jo ennen plussausta. Ja nyt tuntuu että se on helpottamaan päin, joskin etova olo on kyllä ihan kellon ympäri. Tämä on mun toinen raskaus, eikä esikoisen kanssa ollut mitään muita oireita kuin hiljalleen kasvava masu.

Ja siitä masusta puheen ollen, turvotus on ihan jäätävää. Niin kuin monella muullakin, niin kans täällä iltaa kohden paisuu vatsa niin muhkeaksi, että se vetää vertoja edelliselle masulle rv 20 tienoilla. :eek:

Nännit olleet myös tosi arkana, ja maidon tulo loppunut täysin, joten imetys esikon kanssa on tän myötä päättynyt.

Yksi lahna ilmoittautuu myös! Lohdullista, että oire on yleinen. Työpäivän just ja just jaksaa mut illalla 1 km kävely koiran kans hengästyttää. Pyöräilen toki töihin eli siinäkin tuntuu, että kunto heikentynyt.

Takaisin