Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullekki tuli eilen illalla sellanen olo ettei "muista" et on raskaana :D ei ihme ja kumma väsyttäny lainkaa ja muutenki niin hyvä olo. Nyt ku kävin koirien kans lenkillä ni tuntu taas jos joku repäs hihnaa ni pieni vihlasu mahassa.. eli vissii joku pieni repäisykipu.. muistaa ottaa ainaki rauhallisesti noi lenkitki :p

Nyt pitää nauttia ja tehdä kaikkia asioita mitä ei ison mahan kans voi tehdä :D mä kävin eilen kaks pyörälenkkiä eikä tuntunu missää, piristi vaan mun väsynyttä olotilaa :)

Ekassa ei ollut tässä kohtaa mitään oireita, mutta nyt on kiinnittymisestä alkaen ollut sellasta nippailua alavatsalla, että olisiko tuo eka oire? :) Pissalla oon myös käynyt öisin nyt muutaman päivän, asia joka ei oo yhtään kivaa, kun sitten ei saa unta uusiks.

Siis tää nälkä!!!! Yöllä tulee nälkä ja aamulla vasta onkin nälkä:p Mitä ihmettä illalla pitäisi syödä että saisi nukutuksi? En kyllä tällaista muista esikoisen alkuraskaudesta.

Voi hitsi Pipaa, limakalvot halkeilee... toivottavasti helpottaa!

Ei tähän suun kuivuuteen tunnu auttavan veden juominenkaan.

Yks kikka tähän on pestä iho perus kosteusvoiteella, esim Aqualan plus. Mulla toimii kun varsinkin talvisin kuivuu ja kutisee iho, nyt näköjään raskaus aiheuttaa samaa vaikka on lämmin ja kosteempi ilma.

Oi täytyykin ottaa toi käyttöön! Kiitos vinkistä! :woot::happy:

Mun helpotti migreeni viime raskaudes. Eli koko raskaus aikana ei tullu kertaakaan ku sitä ennen melkein joka toinen viikko.. toinen asia mikä parani viime raskauden aikana oli hemoglobiini. Aina ollu tosi huono mut koko raskauden oli hyvät lukemat :)

Mullakin helpotti viime raskaudessa migreeni ja nyt näyttää hyvältä, että pysyisi tässäkin raskaudessa poissa. Jotain hyviäkin oloja sentään!

Ääh, milloin sitä saisi taas syötyä kunnolla? Taas monta päivää mennyt kun on vain närppinyt jotain ruokaa ja varsinkin aamupäivisin ja iltaisin kaikki on tullut ylös. Vähänkään mitään rasitusta tai ulkoilua ni johan laatataan. :hungover:

Huh, kun tänään on turvottanut! Viikkoja kuitenkin vasta viis ja tuntuu, ettei pysty kumartumaan, kun maha ottaa vastaan!:grin Kanssasisaria? Neuvoja turvotuksen vähentämiseen?

Mulla kans ollu jonkin verran turvotusta. Voihan sitä yrittää hillitä välttelemällä syömästä semmosia, mitkä yleensä turvottaa, mut itellä ainakin on ihan samantekevää mitä syön, jos turvottaa niin se turvottaa sit ihan mistä tahansa. Menee onneksi yleensä tän alun jälkeen ohi (ja sit alkaakin se pinkee vauvapallo kasvaa.. :D).

Tänään ollu illalla menkkakipuja ja oon juossu vessassa vähän väliä kattomassa onko vuoto alkanu. Ei onneks... vasen tissi on niin kipee et tuntuu ku se olis liekeissä ja oksettaakin taas ihan huolella.

Toi on kyl niin ärsytävää, kun joutuu käydä tarkastelee. Mulla tänään ulkona ollessa lorisi kunnolla valkkaria ja aattelin jo, että se oli verta ja sanoin vaan naapurille, että ilmottaa jos mun perä on yhtäkkiä punanen.. Tosi inhottavaa.

Pari aamua ollut vähän ällö olo. Mennyt nopeasti ohi kuitenkin. Kuopusta odottaessa oksentelin rv14 asti päivittäin. Esikoisesta ei ollut juurikaan pahoinvointia. Ja molemmat on poikia eli olot ei ole kertonut sukupuolesta,Haha [emoji1]

Mulla kans eka kunnon paha olo tänään. Piti kiireellä lähtee suoraan ruokapöydästä kauppaan niin koko reissun ajan oli tosi paha olla. Onneks lapset oli tosi kiltisti. Hyh. En kyllä yhtään kaivannu näitä oloja.

Mulla on vielä todella vähän mitään oireita, onneksi :D Menossa nyt vk 4+3 ja lieviä oireita ovat rintojen arkuus, väsymys ja itkuherkkyys. Menkkamaisia oloja oli aiemmin enemmän, pariin päivään ei oikeastaan niitäkään enää.

Takaisin