Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muulla ihan KAUHEE nälkä koko ajan?? Voisin syödä lähes tauotta. Ja vaikka hetken oliskin nälättä niin ihan varoittamatta se voi iskeä missä vain ja heti on saatava ruokaa, tai tulee tosi oksettava olo. Tätä on nyt ollut muutaman päivän, ei ihme, että turvottaa...

Mulla oli tuo syöminen kanssa viime viikon, ihan loputon nälkä kokoajan. Nyt onneks helpottanu.

Mulla iho kutisee ainakin suihkun jälkeen! Vaikka pesee vain hiukset shampoolla ja kropasta vain hikisimmät paikat pesuaineella, niin suihkun jälkeen on pakko rasvata koko kroppa. Muistin tämänkin oireen jo viime raskaudesta ja muistaakseni helpotti aika paljon ennen puoltaväliä. :)

Yks kikka tähän on pestä iho perus kosteusvoiteella, esim Aqualan plus. Mulla toimii kun varsinkin talvisin kuivuu ja kutisee iho, nyt näköjään raskaus aiheuttaa samaa vaikka on lämmin ja kosteempi ilma.

Mulla taas atooppinen iho on paranemaan päin, naama oli vielä kaks viikkoa sitten rutikuiva, nyt ihan rasvanen sekä hiukset mulla rasvottuu nykyään tosi nopeesti.

Mulla alkanu tulee finnejä...
Kauhee nälkä on myös. Ja jos kerkee nälkä tulla kunnolla päälle niin tulee huono olo.

Mä muistan viime raskaudessa saaneeni sydämentykytyksiä treenatessani ja ne "kohtaukset" kesti tovin ennen kuin rauhoittui..ne on välillä pelottaviakin...tajusin just et viime viikolla sain tykytyksiä ennen plussaa,että eikai vaan tämä nyt tässäkin raskaudessa toistu...oon joskun ilman raskaanakin ollessa saanut ja on pitänyt mennä EKG ottaa kun "kohtaus" päällä..mutta jos ne kestää minuutin ni ei tuu lähettyy..ja sit kun pitempään niin arpoo lähteekö vai ei...vanhus!

onko muilla tykytyksiä tullut tai lisääntynyt raskauden aikana?

Minulla viime raskaudessa atooppinen iho parani mutta hiuksista tuli aivan hirveä harakanpesä. Kuivathan nämä on olleet aina, mutta ei koskaan takkuuntuneet yhtä pahasti. Nyt tässä raskaudessa on vielä liian aikaista sanoa kummastakaan.

Aqualanin ihan se perusversio on vissiin kaikkein paras sen sarjan rasvoista pesuaineen tilalle, ainakin se mainitaan juuri siinä putelissa erikseen.

Mulla on yleensä tosi kukkivainen naama, mutta raskaudet on aina lähes kokonaan kirkastanu ihon. Niin nytkin on huomattavasti paremmassa kunnossa iho, kuin normaalisti, vain pari inhottavaa ihonalaista finniä leukaperissä.

Pitänee kokeilla tota rasvapesua kun kerkee päivittää rasvavarastoja, käsistä ja naamasta ruvennut hiseilemään iho ja koskaan ennen ei oo tällasta ollu :eek:

Mä taas oon huomannu että naama ja hiukset rasvottuu helposti ja finnejä pari naamassa (yleensä ei ikinä), kun taas muualla kropassa iho kuivuu. Yleensä oon kesällä melko normaali-ihoinen, talvella kuivuu.

Mulla tuli ennen plussaa suun ympäristö täyteen pientä finniä, mut nyt tuntuis jo rauhoittuneen. Viime raskaudessa tais kans olla iho vähän parempi. Hiukset ollu kyllä tosi rasvaiset tässä...

Täällä kans finnejä tullu mutta tuntuis nekin nyt vähän rauhoittuneen.
Ja kova nälkä myös vaivaa, etenkin iltaa kohden. Veikkaan kyllä että syön liian vähän..

Mulla kans finnejä alkanu tuleen. Viime raskauksissa päin vastoin iho oli muuten tosi hehkee, mutta talvella kuivu pahasti.

Täällä odotellaan jo kauhulla migreeniä. Viimeksi tuli tosi rajuja oireita alkuraskaudessa ja sitten uudestaan maidon nousun yhteydessä. Mulla kaikki kohtaukset ei ole kipeitä, vaan isoin ongelma on hankalat aurat. Nytkin tuli eka näköhäiriö jo reilu viikko sitten, vaikka elimistössä ei mitenkään olisi pitänyt olla raskaushormonia vielä silloin. :wideyed: Äitini oli kohtauksen aikaan paikalla, ja sanoikin jälkikäteen että aavisti jo tuolloin että perheenlisäystä olisi tulossa. :)

Mun helpotti migreeni viime raskaudes. Eli koko raskaus aikana ei tullu kertaakaan ku sitä ennen melkein joka toinen viikko.. toinen asia mikä parani viime raskauden aikana oli hemoglobiini. Aina ollu tosi huono mut koko raskauden oli hyvät lukemat :)

Muistin oikein, että rv 6 alkaa jatkuva kuvotus. Välillä on tehnytkin niin pahaa ja ruokavalio koostui leivästä, mehusta ja mehukeitosta.. :rolleyes:
Tänään pystyin ensimmäistä kertaa neljään päivään syömään lämmintä ruokaa, mutta sekin kostautui pahoinvoinnilla :'(

Täällä odotellaan jo kauhulla migreeniä. Viimeksi tuli tosi rajuja oireita alkuraskaudessa ja sitten uudestaan maidon nousun yhteydessä. Mulla kaikki kohtaukset ei ole kipeitä, vaan isoin ongelma on hankalat aurat. Nytkin tuli eka näköhäiriö jo reilu viikko sitten, vaikka elimistössä ei mitenkään olisi pitänyt olla raskaushormonia vielä silloin. :wideyed: Äitini oli kohtauksen aikaan paikalla, ja sanoikin jälkikäteen että aavisti jo tuolloin että perheenlisäystä olisi tulossa. :)

Huh!
Mulla on kanssa todettu migreeni, kerran ollut vuosia sitten aurallisena.
Mutta tänään tuli todella ihmeellistä näköhäiriötä! Oikealla puolella näin pyöreän kuvion joka vilkkui, se peitti osan näkökentästä. Kesti noin 15 minuuttia, jonka jälkeen tuli päänsärky (onneksi lievä) ja hirveä väsymys! Viikkoja nyt 5+4, pelästytti aika reippaasti..

Hei, mullakin taitaa tulla välillä noita auroja :o mulla on migreeniä ollu ennen, mutta ilman auraa. Nyt en oo osannu yhdistää, kun ei oo päänsärkyä samalla, tai jos on niin hyvin pientä..

Tänään lensi laattaa ekan kerran, aamulla jo herätessä oli olo et nyt voi alkaa tapahtuun, sen verran mahalaukun kohdalla oli ilkee olo.. Mahanesteitä sit yökin kaikin voimin kun oli tyhjä vatsa, mutta onneksi sitten helpotti niin pääsin töihin ihan normaalisti.. :hungover: Väsytti perkeleesti ja oli hutera olo mutta ei enää oksettanut. 6+1 tänään jos neuvolan laskujen mukaan mennään.

Naama mulla on melko finnitön ja jopa "hyvässä" kunnossa, mutta selkään ja hartioihin pukkaa koko ajan jotain pattia.. Ennen plussaa oli suun ympärystä täynnä sisäisiä finnejä (joka oli yks juttu josta huomasin et nyt on jotain eri tavalla kuin yleensä), mutta kun ne katosivat niin siitä lähtien naama ollut hyvässä kunnossa.

Takaisin