Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt iski pahoinvoiti ihan kunnolla. Ei ollu oksentaminen kaukana aamulla. Edelleen etoo niin että saa tosi varoivaisesti liikkua. Jotenkin tuntuu että äkkinäiset liikkeet vois saada vatsan sisällön liikkekannalle :hungover:

Dep ja Mielipidekysymys, minulla myös emetofobia. Ja juuri siksi pelkään sitä pahoinvointia, että se alkaa. Jospa ei alkaisi! :)

Millähän näitä alavatsan kipukohtauksia voisi jotenkin lieventää. Särkylääke ei ehtis auttaa enkä halua niitä muutenkaan turhaan syödä, mutta nää kivut on kyllä tosi kovia ja niitä tulee monta kertaa päivässä. :confused:
Mulla ollut heti plussauksen jälkeen järkyttäviä alavatsa kipuja. Yöt menneet tuskaillen.. Äitini antoi onneks reilu viikko sitten riisityynyn jota lämmitän mikrossa ja laitan mahan päälle. Ihme kyllä se helpottaa ja lyhentää kipukohtauksien aikaa. Ennen ne kesti n. 15min nyt ehkä 5min. Kannattaa kokeilla jotai lämmintä/kuumaa jos ei kaura/riisityynyä ole.

Välillä kyllä niin epätodellinen/epävarma olo, että onko tuolla masussa oikeesti ketään. Rinnat edelleen arat ja turvonneet ja joskus repäisykipuja. Jotenkin kuitenkin odottais jotain konkreettisempia merkkejä ja oireita. Sitten jos alkaakin raju pahoinvointi, kadun näitä ajatuksia varmaan kovasti. :hungover: Sitä vaan on niin malttamaton... No, vähän reilu vko varhaisultraan! Iik!

Tänään tuli ensimmäinen aamupahoinvointi, kun oli pidempi aika syömättä :hungover: en ihan halaillu pönttöä, hengittelin ja sain sen loppumaan ku pakotin itteni syömään marie-keksiä. Sit ku oli parempi olo, söin niin helpotti kokonaan. Sit alko väsyttää kun en ollu nukkunu hyvin, niin heräsin just 3h päikkäreiltä :shy:

Mua on nälättäny koko päivän. Nytkin on vaan vähän reilu tunti kun söin viimeeksi ison annoksen ja nyt jo semmonen olo, että vois syödä toisen samanlaisen. Noh, täytyy olla tyytyväinen tähän, pian meinaan ei varmaan maistu taas mikään, sikäli kuin tää menee samoja ratoja kuin viimeksi...

Nyt alkaa kyllä oireita pukata päälle... Eilen olin niin turvonnu ettei mitään rajaa! Tänään oon hypänny vessassa, haukotellu koko päivän (nytkin tulisi uni ku pistäis silmät vaan kiinni), syöny kaikkea mikä on eteen sattunu, sekä itkeskelly vähän väliä (ihan naurettavista syistä)... Tää on tätä ihanaa odotusta :Heartred

mulla lähtee järki kohta, nyt neljä yötä menty vajaa 5h yöunilla. Kärsiikö kukaa muu unettomuudesta? Okstää ees raskausoire. Onneks pitkä vklp vapaa niin kerkee ottaa unet takasin jos vaa saa unta :-( ! kyllähä mua haukotuttaa pitkin päivää mutta unen päästä on tositosi vaikee saada kii.

On raskausoire. Itellä vaivannu kyllä enemmänkin loppuraskaudessa. Alussa se voi vissiin johtua myös siitä, että uus elämäntilanne jännittää ja mietityttää ja voi olla huolta raskaudestakin. Tsemppiä! Univajeisena ei oo kivaa :/

Pienitimantti, mulla kans sama ongelma. Unta ei meinaa saada yöllä mitenkään, ja sit kun saa vihdoin nukuttua niin ei varmaan oo mitään syvää unta.. mä oon lukenu jostain että kehon melatoniinitasot laskee raskaudessa, mut melatoniinia ei saa käyttää tabletteina. Tää jatkuva väsymys ei oo yhtään kivaa.. :/

Mä kans heräilen välillä ja sit ei meinaa tulla enää uni, tosi inhottavaa.

Nonnii ekan oksennukse tehty. Aivan yht äkkii tuli järkky oksennus refleksi. Onneks olin just vessassa nii suurin osa meni suoraa pönttöön. :D

Hampaiden harjaus, luoja että alkaa oksettaan jossain vaiheessa harjatessa:yuck::grin
Väsymys on ollut kahdessa raskaudessa hyvin selvä oire ja niin näyttää olevan tässäkin. Metallinmaku suussa. Ja iltapahoinvointi. Siinäpä ne mun oireet. :)
Suonenvetoja odotellessa, nekin tullut puolessa välissä :meh:

Ai nii suonenvedot! Mulla ei mitään kovin yleistä oo ollu, mutta hitsit että se on tuskallista yöllä herätä siihen että pohje tuntuu repeevän, eikä sen ison mahan kanssa meinaa pystyä hieroo :/

Joo mulla kans loppuraskauksissa pohkeet kramppaa pahasti ja aina just keskellä yötä. Niitä odotellessa.
Nyt tuntuu et vähäisetki oireet on kadonnu, paitsi tuo mahan turvotus.

Eilen plussattu ja oireita on pahan olon aallot ja menkkakivut, esikoisesta ei juurikaan ollut pahoinvointia ja toivon että tää tokakin menis yhtä helposti!

Takaisin