Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkohan tää nyt joku raskausoire...vai vaan oire. Mutta ihan järkyttävä ylävatsaturvotus ja inhottava "kipu" ylävatsalla. Tuli syömisen jälkeen. Ei tällaista yleensä ole muuten.:sad001

Mulla on kans ollu just syömisen jälkeen turvotusta ja lievää kipua ylävatsalla, mut en tiiä liittyykö se raskauteen. Mulla oli kyllä esikoisen raskaudessa tosi paha närästys loppuvaiheessa. En vaan muista että näin alussa ois ollu mitään ja tää on vähän erilaista

Mahtavaa tämä pahoinvointi, viimeks keskiviikkona pysynyt jotain kiinteää sisällä :sad001 !! Kahvi ei tietenkään pysy sisällä -> päänsärky. No ei pysy kipulääkekkään :inpain: !!

Täälä onneks toistaseks vaan yökötys kohtauksia. Rinnat on nyt kyl oikeesti kipeet ja turvonneet. Vihlaisuja vatsalla ja pientö menkkajomoa välillä. Nälkä!

Mulla ei oo toistaiseksi ollu oikeestaan mitään oireita. Alavatsalla ollu vain paineentunnetta ja muutaman kerran tullu repäsykipuja. Väsyttäny on jonkin verran normaalia enemmän, muttei mitään niin selkeetä, että vois varmuudella sanoa parasiitin aikaansaannokseksi :D Mutta tänään syötiin koko perhe saunan jälkeen pannaria. Eka pala meni ilman ongelmia, mutta tokan palan kanssa tuli ihan ku seinä vastaan, ihan kesken kun leikkasin uutta suupalaa. Oli pakko lopettaa siihen paikkaan, juoda vähän vettä ja mennä partsilla haistelee raitista ilmaa. Edellisessa raskaudessa oli kerran vähän vastaava, että söin aamupalaleivän ja juoksin ihan ykskaks yllättäen oksentaa sen pois ilman mitään ennakoivaa kuvotusta. Tällä kertaa sentään pysy sisällä, mutta lähellä se tais olla. Inhaa, jos nyt alkaa joku tämmönen :/

Edellisessä raskaudessa oli aivan hirvittävä pahoinvointi. Oksensin sen yhden ainoan kerran, mutta olo oli aivan järkyttävä. Närästys vaivas alkuraskaudessa lähinnä senmosena kuvotuksena ja yskänä oirehtien, mutta se myös esti mua olemasta pitkälläni. Se oli jotain niin kamalaa, kun yritin nukkua istuvilteen, mutta paha olo oli niin voimakas, etten saanu nukahdettua ja lopulta sit aina istuin vaan sohvalla itkemässä sitä oloa ja väsymystä. Nukuin pitkin päivää pikkupätkiä n. 4h/vrk. Todella toivon, ettei nyt oo luvassa samaa.

Esikoisesta oli vain iltapainotteista lievää pahoinvointia ja matkapahoinvointia. Luulin sitä silloin pahaksi, kunnes tää toka raskaus olikin jotain niin järkkyä.. :/

Mutta oireet mulla on aiemminkin alkanu vasta siellä 6+ viikoilla todenteolla, niin en kauheesti mitään vielä ootakaan. Voi kunpa ei mitään ees tulis!

Mulla oli esikoista odottaessa niin paha pajoinvointi ja oksentelu että laihduin 7kiloa. Kerran kävin tiputuksessakin. Toivob todella ettei tuu taas sama. Se alkoi rv5 ja jatkui rv20. Sen jäljeen vähän helpotti.

Mulla on rinnat ollu plussasta asti todella arat ja heikotus aamuisin. Turvotus on aikamoista, melkein voisi mammahousut jo laittaa jalkaan. Nippailuja ja vihlaisuja pitkin päivää.

Viluisuus on vähän alkanut jo helpottamaan, mutta alavatsaa ja päätä särkee usein. :sad001 Sekä pahoinvointi pahenee koko ajan. Tänäänkin aamulla oli minun vuoroni nousta esikoisen kanssa, mutta oli pakko mennä herättämään mies kun vain makasin vessassa oksentamassa... Jospa jotain saisi vielä pysymään sisällä niin jaksaisi tehdä muutakin kuin vaan maata.:shifty:

Eilen huomasin nännien olevan kosketusarat. Ihan repo rankana olen kolmatta päivää, sohvalla vaan pötköttänyt. Välillä tulee repäisykipuja.

MUTTA perjantai-iltana alkoi pyyhkimävuoto. Sidettä ei tarvitse, eikä ole kirkastakirkasta verta. Ei hyytymiä. Pelottaa.
Joka päivä tehnyt testin ja viiva kyllä vahvistuu. Huomenna soitan neuvolaan.

Pahasta pahoinvoinnista kärsineet, pystyittekö olemaan töissä?? Huomenna pitäisi töihin, ihan itkua pukkaa kun miettii miten mä pystyn :sorry:

Mulla ei just sillo onneksi ollut mitään kun olis just valmistunut! Mutta siis todellakaan en olisi töihin päässyt. Sänkypotilaana meni rv5-19

Mä olin töissä vain sillon ekaa odottaessa ja sillon se pahoinvointi oli iltapainotteista niin pysty ihan hyvin olee töissä. Vaikka kyllä sitä kuvotusta oli sielläkin, mutta se oli niin lievää, että pahoinvointirannekkeilla pärjäsi.

Mulla on siis ollu ne käytössä molemmissa raskauksissa. Koin ne hyviksi ja toimiviksi, jos pahoinvointi on vain lievää, mutta ei ne siihen pahimpaan mulla auttanu kuin ehkä vei sen terävimmän kärjen kuvotukselta. Mutta ei ne nukkumaan auttanu.

Mutta en kyl ois pystyny ollenkaan olee töissä sen tokan raskauden pahoinvoinnin kanssa. En aina pystyny ees esikoista hoitaa, kun olin niin väsyny ja huonovointinen, niin jouduin mun äidin soittaa auttaa. Telkkari oli päällä koko aika ja mä koomasin vieressä, kun esikoinen tuijotti sitä, mutta jollain se oli vaan pärjättävä aina siiheksi, että mies tuli töistä.

Mulla ei oikeestaan oo mitään oireita ollut nyt, maha nippaillu mutta ei muuten. Oon kyllä ihan ilonen siitä ku työtkin alkaa niin jaksaa paremmi. :-)

Tääläkin oireet toistaiseksi loppunu aika hyvin. Kuvotus/pahoinvointi pysyy poissa kun muistaa syödä jotain pientä aina vähän väliä.. esim just jonku puolikkaan banaanin ku huomaa et alkaa tulee heikompi olo :)

Ekat oireet mulla oli rintojen vuotaminen, siitä oikeestaan aavistinkin että raskaana ollaan koska samalla tavalla alkoi edellinenkin raskaus. Sit on tullu tää masun turvotus joka iltaa kohden aina vaan pahenee. Välillä jotain pieniä repäsykipuja masussa, mut ei mitään sen kummempaa.

Tänään on ollu aika turvokkiolo. Ei se ulospäin näy, kiitos luontaisten pehmusteideni, mutta tuntuu kyllä tukalalta. Täytys varmaan alkaa rajottaa taas palkokasveja ja ruisleipää. Ekaa oottaessa en kärsiny syödä yhtään mitään yleensäkin turvottavaa, linssipihvit oli tosi paha. Mut jos joku oire pitää ottaa niin sitten tää! Tän kanssa pystyy kuiteski olee.

Pahasta pahoinvoinnista kärsineet, pystyittekö olemaan töissä?? Huomenna pitäisi töihin, ihan itkua pukkaa kun miettii miten mä pystyn :sorry:

Kyllä usein tuli neuvolaan soitettua, et hei minä tässä, aloin taas oksentamaan töissä niin saanko saikkua. :oops: Enpä edellisessä raskaudessa tainnut olla yhtään kokonaista viikkoa töissä kun viimeistään loppuviikosta oli niin huono olo eikä pysynyt yhtään muiden vauhdissa, että oli pakko olla saikulla. Onneksi nyt on vähän erilainen työ kuin viimeksi ja ei ole enää vuorotyötä! Katsotaan miten jaksetaan. Olihan se viimeksi aika kamalaa kun heti joutui olemaan töistä pois ja ei mitään mahdollisuuksia pitää raskautta salaisuutena vaan oli heti kerrottava esimiehelle, että miksi näin paljon sairaslomia.

Hei te jotka tunnette niitä repäisykipuja nii missä ne teillä tuntuu. Täälä tuntuu molemmin puolin vatsaa :o

Ei kai se auta ku soittaa pomolle. Perjantain jälkeen ei ole mikään pysynyt sisällä, alkaa olla aika rätti olo :dead: !

Takaisin