Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Newbie2 mulla tuntu yhes vaihees joka aamu vasemmalla puolella repäsykipu. Nyt ei ollu ollenkaan.

Okei. Jännä kun mulla tuntuu vuorotellen molemmin puolin. Oikeella ehkä kuitenki vähä useemmin.

Onkohan se sitä repäisykipua, että mua vihlaisi aika äkäisesti alavatsan vasemmalle puolelle aivastaessa? Tänään nimittäin tuntui ekaa kertaa tuollainen mun omaan "toimintaan" liittyvä kipu, aiemmin tuntemukset ovat tulleet ja menneet mun mielestä ihan satunnaisesti. Ei se kauhean kovaa kipua ollut tai kestänyt kuin ehkä noin 5 sekuntia, mutta on vaan mietityttänyt mitä ne monien mainitsemat repäisykivut sitten oikein käytännössä ovat. :p

Holly, kuulostaa nimenomaan repäisykivulta.

Ja tuolla aiemmin oli puhetta siitä miten oireet tulee ja menee, niin semmonen aaltoileva oirehteminen on todella yleistä ja enemmän sääntö kuin poikkeus.

Mää aloin jo hermoilemaan, ku rupes tuntumaan, että kaikki oireet on kadonnu! Sitten luin näitä teijän juttuja ja hoksasin, että määhän oonki vaan tottunu niihin :joyful:
Aamukahvin määrä on kutistunut 1/5 kupillisen, ku ennen meni kaks. Kauhiasti väsyttää. Ruoka ei maistu ja makiat herkut ällöttää :wideyed: Oon vähän semmonen sokerihiiri niin tuo tuntuu aika hassulta. Rinnat aristaa vähän ja maha on turvoksissa

Mulla on Fifi toi sama, normaalisti oon kunnon sokeripossu, nyt ei tee makeaa mieli. Eikä kummemmin oikein mitään muutakaan. Ei oo edes paha olo (kuin ohimenevinä aaltoina), ei vaan tee mieli mitään.

Mulla ois kaapissa kans pahoinvointirannekkeet. Täytyy ottaa ne käyttöön jos ja kun pahoinvointi alkaa. Nyt menossa siis 5+3. Kauhea turvotus täälläkin. Tuntuu ettei mikään vaate istu kauniisti päälle. [emoji31]

Ai niin! Sitte mulla on tämä sama oire joka oli keskenmenneessä. En saata juua vettä. Siis en ollenkaan. Kaikessa mitä juon pittää olla joku maku tai hiilihappoja. Mulla tippuu varmaan hampaat suusta ennen helmikuuta... Onko kellään tämmöstä?

Mulla kans repäisykipuja! Ja huimaus tullu nyt, menee aaltoina. Aivan kauheeta pahoinvointia ei oo vielä ollu, välillä etoo mut yleensä ei ollenkaan jos vaan sen syömisen muistan :) toivon ettei kauheeta pahoinvointia tuukaan, koska mulla on emetofobia :dead:

Tää nyt ei oo niinkä raskausoire, mut joku mainitti rintojen vuotamisen niin tuli mieleen..
Eli siis kuinka kauan muilla on rinnoista puristamalla tullut maitoa imetyksen lopettamisen jälkeen?? Mulla imetyksen lopetuksesta on noin vuosi ja vieläkin tulee. Mies vaan joskus mainitsee asiasta :D

Onkohan se sitä repäisykipua, että mua vihlaisi aika äkäisesti alavatsan vasemmalle puolelle aivastaessa? Tänään nimittäin tuntui ekaa kertaa tuollainen mun omaan "toimintaan" liittyvä kipu, aiemmin tuntemukset ovat tulleet ja menneet mun mielestä ihan satunnaisesti. Ei se kauhean kovaa kipua ollut tai kestänyt kuin ehkä noin 5 sekuntia, mutta on vaan mietityttänyt mitä ne monien mainitsemat repäisykivut sitten oikein käytännössä ovat. :p
Mulla repäisykivut tulleet just tollaisissa äkillisissä jutuissa. Esim. tuolilta noustessa, sängyssä asentoa vaihtaessa tms. Joskus kestää ihan sekunnin, joskus muutaman sekunnin niin, että pitää ihan hetkeks jäädä hengittelmään paikalleen, kun tuntuu niin ikävältä.

Pahoinvointi ja heikotus jatkuu. Todella toivon että ensi viikolla pääsisin ultraan tarkistamaan tilanteen.

jep Holly repäsykipuja...ja välillä ne voi oikein säikäyttääkin kun tulee niin kovana,ihan varma et jotain irtoo :grin

hajuaisti on voimistunut ja niin outoja hajuja haistan,mies ihan ihmeissään. jano = vessähätä...unet on aika villejä taas....

Deb, mulla on kans emetofobia. Viimeksi tänään sain ihan järkyn paniikkikohtauksen, kun esikoinen oksensi. Edelleen oon varpaillani, vaikka nyt järjellä ajateltuna vaikuttaakin siltä, ettei tuo mikään tauti ollutkaan. Silti pelottaa millon joku muu alkaa oksentaa tai esikoinen oksentaa uudestaan, enkä tiiä pystynkö menee ees nukkuu tonne samaan huoneeseen (nukutaan siis koko perhe samassa huoneessa). Karsee juttu koko fobia ja rajottaa välillä kauheesti elämää :/

Mielipidekysymys, just samanlaista mullakin! Ja paniikkihäiriö myös, niin ei auta asiaa yhtään kun alkaa oksettaa :hungover:

Mulla tullut nyt myös huimaus oireisiin. Sohvalta kun pinkasee ylös niin usein huimaa niin että on pakko ottaa jostain tukea. Ja joku ihme tykästyminen valkosipuliin, sitä on pakko pilkkoa vaikka suoraan leivälle :D .

Millähän näitä alavatsan kipukohtauksia voisi jotenkin lieventää. Särkylääke ei ehtis auttaa enkä halua niitä muutenkaan turhaan syödä, mutta nää kivut on kyllä tosi kovia ja niitä tulee monta kertaa päivässä. :confused:

Enia, ei niitä varmaan oikeen millään pysty lieventää. Jotain lämminvesipulloa tms voi yrittää pitää alavatsalla, mutten tiiä onko siitä mitään apua. Onneksi ne on yleensä vain alun riesa. Toki sit myöhemmin voi tulla liitoskipujakin, mutta nää ikävä kyllä vaan kuuluu tähän hommaan ja vähän niinkuin täytyy kärvistellä :/ Mut tuleepahan sit se fiilis, että hitto tää penikka ulos NYT, eikä sit ehkä kammoksuta koko synnytys niin paljoa :)

Takaisin